14 juli 2007, del tre
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
Oj, den gamla tråden har gått i graven! Hoppas att alla 070714-brudpar hittar hit istället :)
catte: ingen aning men det får man väl kolla upp
Örebroare: ha en bra alla hjärtans dag ni med.
Vi är lite anti alla hjärtans dag eftersom det har blivit så kommersiellt. jag får hellre blommor den 13 eller 15/2...
"Ansökan om hindersprövning ska göras gemensamt på det skattekontor där någon av er är folkbokförd. Ansökan ska vara i original. Den som inte är folkbokförd i Sverige ska styrka sin identitet, medborgarskap och civilstånd. Ansökan görs på blankett SKV 7680."
www.skatteverket.se/folkbokforing/ovrigt/aktenskap.4.18e1b10334ebe8bc80004956.html
så jag antar att man måste gå dit!?
idag är jag nog för trött!!!!
www.skatteverket.se/download/18.d1afd3103d689ac2a80002230/768006.pdf
Har köpt klänning i dag så lycklig den är klänningen jag alltid drömt om. Hittade även fina OCH sköna skor....
Elisabet hjärta Christian: Tack, det fanns ju på nätet - vad bra!
frokennina: gud vad kul....har du någon bild?
ingen bild än det kommer
Hallåhallå! Hittade just hit
Vi gifter oss den 14/7. Höll hus i tråden för de som gifter sig 070707 förut men var tvungen att byta datum pga en massa saker. Det var bara att börja boka om allt... Men nu är det gjort! Det enda som inte är fixat är en vigsellokal! Vi hittar INGET här stan vi får hyra några timmar Har kollat upp säkert 15 olika alternativ. Vi gifter oss borgerligt och vet inte om vi vågar att satsa på utomhusvigsel.
Är det många här som vigs utomhus? Har ni någon reservplan om spöna står som regn i backen? Förresten! När skickar ni inbjudningar?
Inser att många redan skickat inbjudningar... Hjääälp! *panik*
Ni som skickat inbjudningar, hade ni förvarnat om datum innan? Vi har inte tänkt skicka än på ett tag men "alla" vet vilket datum det blir. Det är såklart inte lätt att hålla i huvudet om man inte fått ett inbjudningskort men ändå.
Nu blev jag stressad *s*
l i s a :
hej, välkommen till tråden!
vad jobbigt om ni inte hittar vigsellokal, vi ska gifta oss kyrligt så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Vi skickade ut inbjudningarna 1 februari, men i stort sett INGEN visste om att vi skulle gifta oss, vi ville att de skulle bli överraskade när de fick ett inbjudningskort i brevlådan! (Och det blev dom! *myser*)
Men om alla era gäster redan vet om att ni ska gifta er och när så är det inte alls lika bråttom! Men säg till om du behöver hjälp, råd eller tips med inbjudningarna för vi är som sagt några stycken här som redan är klara!