• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • sajberpillan

syster_kristin: smart med guldtior! Många bäckar små...

• Snart_FruL

Vi skulle kunna få ihop ett rätt bra gäng, fast vi har valt att låta de flesta bara vara gäster:

Min svärfar är pensionerad konditor, så min m2b är uppvuxen på ändbitarna från princessrullar.

Min mor har jobbat som kokerska i storkök, hon kan det där med att laga mat till många.

Min kompis är utbildad florist

Min m2bs kusin är präst

Hans andra kusin är musiker

Min svärmor är duktig på att sy har jobbat på syfabrik, och min mor har gått kurser i modedesign och tillskärning, hennes dröm när hon var yngre var att bli designer

Min bästa kompis är utbildad skådespelerska och vågar prata inför folk

Har en väninna som går fotoutbildning och är så duktig med kameran att hon fått ställa ut på ett galleri i New York.

Sen är ju min och min mammas väninna också väldigt bra med kamera. Hon och hennes fd man gjorde en bok ihop, med hans text och hennes bilder.

Det är bara guldsmed, frisör och solist som fattas...

men av ovanstående så kommer vi bara att ta hjälp av
    kusinen som är präst, min väninna skådespelerskan som kommer vara både tärna och toastmadame och min kompis som är florist.

Det är klart skulle min m2bs andra kusin som är musiker erbjuda sig att spela i kyrkan så kommer vi förstås inte att tacka nej.

• syster_Kristin

Snart_fruL: har din M2b klarat sig från skörbjugg? Förlåt, men jag skrattade högt, jag såg framför mig hur en liten kille satt och åt ändbitar med grön marsipan på för glatta livet!
    Du har ju lyckats samla ett riktigt bra gäng;) Jag har känslan av att folk ofta blir glada för att få hjälpa till (Kanske inte just stå i ett kök hela dagen innan och koka mat) men det blir lite av en ära att bli utsedd. Så har iaf. jag känt när jag fixat blommor eller sjungit på bröllop.

Just ja, jag har ju musiken fixad också, har en barndomsvän som sjunger som sjunger otroligt bra, och vi har alltid sagt att vi ska sjunga på varandras bröllop.

• Snart_FruL

Nää det var inte varje dag och inte alla måltider. Fast det lät nog som det :D

Min svärfar kom ju hem på morgonen och det var på helgmorgnar han kom med en kartong med sånt som inte gick att sälja bland annat ändbitarna på princessrullar. Så de åt ofta sånt som helgfrukost...

• Snitte- 5/7-2008

snart_fruL: kanon ju! alltid bra att känna en massa duktigt folk, jag känner forograf och frisör också... egentligen en florsit också men vet inte om jag ska fråga henne än...

• syster_Kristin

Snart_FruL: Skönt att höra, man blev ju rent orolig ;) Låter som varje barns dröm, att ha en konditor till pappa!

• Snart_FruL

Jo det är bra, fast som sagt de flesta ska bara få vara gäster på vår bröllopsdag, men jag kommer säkert be en och annan av dem om råd inom sitt område.

• Snart_FruL

mm det eller föräldrar som äger en godisbutik eller leksaksaffär...

det syntes i alla fall inte på min m2b att han hade en pappa som var konditor, för han var liten och spenslig ända fram till puberteten.

• syster_Kristin

Snart_FruL: Ja se där, klart fall av vitaminbrist ;) Kanske hade han en vältränad ämnesomsättning?

• madlin

Tusan så ni tjattrar tjejer!! Jag var ju in här för bara några timmar sen o ni tjötat bort flera sidor *s* Hänger inte meeeeeeed!

Nu har vi haft gäster o middag o hela baletten. Uuuh, nu vill jag bara stoppa om mig men lovat svärföräldrarna att hämta dom på 50årsfest inatt :S Ja, ja..... får väl sitta o bröllopssurfa lite ;)

Kul o se lite nya nick här med! Vi får tränga ihop oss här inne :D

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare