• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Anja 19 juli 2008

Lucy

Ja precis...

Usch blev så irriterad precis, chattade m min mamma lite. Är ju hon som ska betala klänningen...

Hennes bästa väninna är sömmerska, hon syr gudomliga brudklänningar och har VERKLIGEN öga för det här. Hon ser precis hur en klänning ska se ut beroende på hurdan kropp man har. Hon är verkligen grym!

Vi har ju tidigare talat om att hon skulle sy min klänning och nu hade mamma frågat henne och hon syr den gärna om hon "är vid hälsa och lever" ;)

Så jag kan få exakt det jag vill.

När jag så berättade mina drömmar och planer för min mamma, om hur klänningen ska se ut så säger hon så här.

Du är ingen prinsessa och har aldrig varit, och kan inte bli det även om du försöker klä ut dig. Se nu till att vara lite smart och låt sy upp en klänning som är enkel o stilren, som du kan använda även vid andra tillfällen.

Eh näääääääääää... inte en chans!

jag sa till henne att jag vet exakt vad jag vill ha och det kan eller får ingen påverka. Och min brudklänning ska jag BANNE mig inte använda fler gånger.

Någon måtta får det väl vara med att vara praktisk.

Min mamma gifte sig i en praktisk, helt vanlig röd klänning liksom. Inte en chans att jag tänker göra så om jag ska gifta mig.

Jag vill ha ett romantiskt, storslaget sagobröllop.

Släp, sa min mamma, är för kungligheter, det är bara opraktiskt och löjligt att ha släp på sin brudklänning.

Hmmm, vi får väl se säger jag.

Blev mkt trotsig plötsligt och känner mig som en liten unge. Varför har mammor den förmågan.

Samtidigt blir jag ju lixom lite skamsen, för det är HON som betalar klänningen och jag vet att hon vill väl. Men hon kan låta så hård ibland.

Är det för att hon är vattuman och jag skorpion som det skär sig, eller vad beror det på ;)

Ska absolut lyssna på mammas väninnas synpunkter när det är dags. Men jag vet ju trots allt ungefär vad för typ av klänning jag vill ha och jag vet vad för typ av bröllop, så sista ordet är ju ändå mitt. Det är ju MIN och m2b:s dag lixom.

Ska sluta babbla nu, haha...

:D

• sajberpillan

anja74: klart du ska ha klänningen som DU vill! Din dag ( och lite din m2bs dag!) hihi.
    Knappast så många som använder sin brudklänning vid så många andra tillfällen. Det sitter ju rätt mycket "minnen" i klänningen så inget jag skulle gå på krogen i direkt!
    Men kanon att kunna få den precis som du vill!

• Maggies

anja74: Håller med saber.pillan. Det är dina önskemål som ska räknas, men sen om sömmerskan kommer med bra tips till det så är det ju bara att tacka och ta emot.

Jag ska förresten prata med mn mamma om klänning idag. Visa några som jag gillar och så. Känns skönt att ha nån att diskutera klänning med ändå.

• Snitte- 5/7-2008

Hejsan tjejer..
    Anja74, klännignen var jätte fin men som sagt syr du upp den får du den ju exakt efter dig tror jag kan vara jätte bra.

MÄÄÄ klart att du kommer vara som en prinsessa på ditt bröllop!!! och jag håller med dig, min bröllopsklänningen tänker jag inte heller använda fler gånger HALLÅ det är BRÖLLOPSKLÄNNINEN vi pratar om haha :D

• Snitte- 5/7-2008

present till m2b... hmnn jadu behöver han behandlingar så som massage tycker jag att du ska ge det det är ju underbart att få! presentkort på duka är ju iofs bra men det känns lixom inte som om det blir till HONOM då utan till hela familjen...

BTW så kan jag trösta dig med att jag gick upp tidigt jag med idag... 7.30 skulle upp och sjunga i kyrkan idag :)

• Snitte- 5/7-2008

och en sak till...
    Din frrisyr som du har på bloggen har jag gjort 2 grr... ska länka ut bilder till den där jag kommer hem, är fortfarande på jobbet...den är jättefin!!

• Anja 19 juli 2008

ÅÅh vad kul... Menar du att du haft sån frisyr två ggr? Eller att du gjort sådan frisyr på nån annan två ggr?

ja, den är så fin... Stilren, klas siskt vacker och alldeles lagom lixom. :) Vill absolut se...

• Cia-bruden

Uj, jag har fått ett kanske från sambon till frågan om vi kan gifta oss nästa sommar Så nu har jag så gott som ställt in mig på det, jag vet...det ska man väl egentligen inte göra. Men jag vill så gärna gifta mig nästa år.

• Anja 19 juli 2008

Sajberpillan

Precis, man går lixom inte ut, eller på nån annan tillställning i sin gamla brudklänning lixom... Tack :)

Lucy

Härligt att kunna prata klänning m sin mamma utan att få pekpinnar ;) hehe. Men tips och råd från sömmerskan är ju jättebra.

Snitte

Ja det får bli massage :) Är ju underbart att få ju... Han hade blivit överlycklig över presentkort på duka, men han önskar sig alltid såna grejor, han ÄLSKAR kokböcker, matlagning och köksattiraljer, gulle lixom... :)

• Maggies

Anja74: Jaa, jag får väl se hur mottagandet blir.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare