• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • MrsNyberg2B

Syster Kristin - Om du skickar ut inbjudningarna tidigt, så kan ju folk lättare ta ledigt (om de inte har semester) och planera in bröllopet. Alternativet som en del använder är ju save-the-date kort.

• syster_Kristin

Snitte: mmmm..gillar allt som är rosa (Det är jag och alla femåriga tjejer, ha ha!)Vad har ni valt för färger?

Hur mycket har ni hunnit planera än? Jag tycker det känns som att man är ute i FÖR god tid och samlar mest idéer och insiration än så länge. Längtar tills det är dax att börjar prova klänning!

• Maggies

angelica79: Så fina förlovningsringar! Fin sida också. Såg dina skisser på klänning också, så roligt att kunna komma på nåt själv. Syr du också?

Om man inte får lite plats i den här tråden så får man väl ta plats.

• Maggies

syster_Kristin: Hej förresten, ser att du är ny. Jag gillar också rosa, kanske inte i överflöd, men det är en fin färg. Fästmannen är helt emot rosa, så det färgtemat är redan kört.

• Snitte- 5/7-2008

nej då jag ääälskar också rosa :D

men vi ska ha lila och silver... snyggt tror jag. :)
    ja du, jag har gjort frstprogrammet, bestämt men inte bokat bröllopsresa, köpt tiara,slöja m.m designat klänningen som ska sys upp m.m.m huvudet snuarrar för fullt :) bokat kyrkam bestämt festlokal osv..

• MrsNyberg2B

syster_Kristin - Du är inte alls ute i för god tid!! Vi har ju hängt här rätt länge, en hel del av oss! Bara att köra på alltså!

• Maggies

snitte: Hur kommer din klänning att se ut, ungefär?

• angelica79

sajber.pillan -
    Då är vi i samma sits - så vi får väl tränga oss på tillsammans då! Hehe - här börjar ju bli riktigt smockat med bridezillas nu! *ler*

snitte -
    Tack för inlägget i gästboken!

syster_Kristin -

Du är verkligen inte ute för tidigt med planeringen.. Här inne är man snarare lite efter - FAST man är välplanerad så att man skulle kunna gifta sig redan nästa vecka!
    Tyckte också jag var jättetidig - tills jag hittade hit och fann mina gelikar! Haha!
    Rosa och vitt - är så mjuka och underbara färger! Jag är lite småtokig i rosa - och har en hel del i den färgen - så just därför ska jag INTE ha den till bröllopet.. Hihi..
    Vårt färgtema är lavendellila, silver, vitt och limegrönt... Har allt material till inbjudningskort, vigselprogram och bordshäftena - har hittat de färger jag ville ha, så det var ju lika bra att köpa dem!

Bordsplaceringen är klar (hoppas nu att alla fortsätter vara tillsammans med respektive - så jag slipper ändra om!!! Fast - jag vet att möjligheten finns...) och alla sidorna till bordshäftet.

Maten är färdigbestämd, och ska bara finslipas, lokal har vi... Tårtan har jag kikat ut... Alliansring är också bestämd... Klänningen är väl det stora som återstår...och tärnornas samt näbbarnas utstyrsel - men jag vet på ett ungefär hur de ska se ut...

Ja, så man kan väl säga att jag är ganska långt i planeringen va?
    Hur ligger ni andra till?

Dags att krypa ner i soffhörnet med gubben nu... *myyyys*

Gonatt!

• angelica79

Lucy_ -
    Tack för berömmet till min sida! Kul att du gillade ringarna - är egentligen rätt mycket för ett överflöd av blingbling - men just dessa ringarna ska ju hålla genom alla modetrender - så därav det stilfulla!
    Tyvärr kan jag inte sy - knappt skissa i heller - men jag tror att en sömmerska förstår hur jag vill ha det? Vet dock inte om det kommer bli den eller om jag hittar nått annat som överträffar den i brudaffärerna..? Men det är iallafall den stilen jag vill ha...

Har du bestämt dig än för vilken sorts stil?

Nattinatti!

• Maggies

angelica79: Precis, bäst att satsa på stilrena ringar.

Så länge man har koll på ungefär vilken slags klänning man är ute efter, så tror jag att det blir bra.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare