• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Fasten your seat belts and make your comfortable - here we go again!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/hemsida.php
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare
  • Snitte- 5/7-2008

syster_kristin: då hoppas vi på bebisar åt er till bröllopet eller fattade jag fel?

klart man lika gärna kan tälta som nygift... haha vi vill ha vår dröm resa som bröllopsresa just för att vår bebisverkstad sätts igång efter bröllopet och vi vill hinna göra resan bara vi på tu man hand... :)

• syster_Kristin

Kryssning låter härligt, vad länge blir ni borta? Vem ska så upp klänningen? Tror också att jag vill ha en "egen" klänning. Någon som har funderat på att sy upp i Kina?

• Maggies

syster_Kristin: Jag funderar lite på det, typ Milly Bridal-klänning som det ser ut nu. Måste börja snabba mig på den punkten eftersom vi gifter oss i augusti i år. (lite fel tråd men det var tänkt 2008 först men det blev ändrat och alla är så trevliga här)

• Snitte- 5/7-2008

kryssningen kommer vara 7 eller 11 dagar och så ska vi bo på hotell i florida några dagar innan och efter.. :)

"madlin" skulle skicka efter från kina. Tror jag kan vara rätt bra så man får den efter sina egna mått lixom... :) Hon som ska sy min klänning är en väninna till min mor egentligen men det känns som hon är en väninna även till mig :)

• syster_Kristin

Snitte: Ligger lite i otakt med inläggen känner jag...

Mmm..är det någon gång man ska unna sig den där drömresan så är det väl efter bröllopet egentligen. Vi har nog inget sådant drömresmål som vi alltid drömt om och har gjort några underbara resor redan...

Tror nog vi också får vänta till efter bröllopet med att försöka bilda familj, vill vara i fin form när man ska dra på sig klänningen ;) Men vi velar varje dag fram och tillbaka runt den frågan (hjärtat säger ja, förnuftet nej).

• syster_Kristin

Lucy_ : Tänk nu på att jag är gröning här, Milly Bridal??? Märke/Modell??? Vet du hur lång tid det brukar ta att få en sådan klänning och kan man designa själv?

• syster_Kristin

Snitt: vad perfekt att känna någon som syr!

Har ni tjejer fler sådana praktiska vänner? Min syster ska sminka, "svågern" är självskriven toastmaster men man skulle klart önska att man hade lite fler musiker/frisörer/kockar och florister i släkten just för tillfället ;) Fast många i familjen/släkten är amatörduktiga och får nog hjälpa till ändå...

• sajberpillan

Angående planering; jag har klänning och slöja fixade ... gör saker lite i annan ordning än många andra!!
    Vårt färtema blir grått/ silver/ vitt...fast det är ett sommarbröllop vi planerar. Hoppas det ska funka ändå!
    Brudbuketten ska bestå av vita liljor, är ju så underbara!
    Ska nog försöka öppna ett speciellt konto vi med dit man kan lägga undan nån krona i månaden!
    Resa; vår drömresa är Australien och Asien...men blir nog inte det som bröllopsresa. Vill inte vara borta så länge från sonen och vet inte om jag vill ha han med på vår bröllopsresa?!
    Kanske en weekend på tu man hand, Barcelona eller Paris eller så.

• syster_Kristin

sajber.pillan: Australien skulle jag också vilja åka till någon gång, har en kompis som bor där och det vore så kul att hälsa på henne! Låter bra att öppna ett särskilt konto för pengarna. Ända se´n vi flyttade ihop har vi samlat alla guldtior i en burk. Första omgången gick till förlovningsringarna och nu har det blivit några tusen igen som ska in på bröllopskontot. Man tänker inte ens på att tior är pengar längre, de går rätt i burken!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare