• Vidalila

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

vårbrud

MEN vad tråkigt. vad sorgligt. förstår att det måste ha känts hemskt för dig. hur kändes det att vara tillbaka i vardagen idag då?

• Vidalila

har du pratat med någon om det här? det är viktigt att man vet att man kan göra det. såna tragedier rymmer ofta så många olika känslor och sorg. beklagar verkligen vårbrud.

• Vidalila

jo, jag förstod att din dag varit skit, jag menade mer hur det kändes att vara "utanför" det som hänt mer generellt.

Ja det finns en risk att man får det i nacken sen och "samlar på sig för mycket". Blev du inte erbjuden kurator på sjukhuset? annars, om du känner att du vill, så tveka inte att ta kontakt med sjukhuset igen. det hör liksom till att de ska erbjuda samtalsstöd kring såna upplevelser.

• Vidalila

Vad bra att du fick numret. Det kan vara bra att träffa kuratorn, utan att bestämma något framöver om man inte vill. Det kan vara bra att bara känna känslan av att man inte bär det helt själv. De är vana och kan prata och ställa rätt frågor för att sätta ord på tankarna. Du och din fästman kan gå tillsammans om ni vill.

• Vidalila

är kurator själv ska jag kanske säga, för att förklara mitt engagemang :)

jo jag tror din känsla av att vara själv med sin sorg tills man känner sig redo är vanlig. Du behöver kanske bearbeta lite själv först och "sortera" innan du går dit. Men sen kan du ju se besöket, om du bestämmer dig för att gå dit, hos kuratorn som ett tillfälle att "redovisa" , för dig själv vad du tänkt och kommit fram till.
    Du får helt enkelt känna efter hur du vill göra.

• Vidalila

:) det är ju bara du som kan bestämma det. Men jag tror det är bra att prata om det, när man känner sig mogen förstås.

Önskar dig lycka till med det!
    Hur går det annars, med bröllopsplanerna?

• Vidalila

Ingen orsak ;) tack desamma.

Oj! det är ganska snart det! eller, normal planeringstid enl. många andra!

• Vidalila

Nu måste jag tyvärr gå, ska ner och ta upp tvätten :(

ha det så jättebra vårbrud! jag ställer gärna upp med lite tips och planerings-trix till bröllopet om det behövs!
    kram

• Vidalila

halloj!

ja jag undrar också över det här med korten. har ni börjat göra dom redan?

(ehh... ska jag säga som köpt klänning, skor, smycken osv...)

• Vidalila

min första tanke är att då kan man egentligen lägga till en femma och köpa alla korten... fast då missar man ju lite av det roliga. ;)

• Vidalila

Lucy!

ja just det ja! ohh...vad spännande! vilket datum var det nu igen?

skamsen, men jag har haft såååå himla mycket på mitt jobb att ja faktiskt varit hemma igår och idag :(

• Vidalila

ja det är klart... det tillkommer säket en hel del även där!

• Vidalila

lucy!!

det är snart, men det är väl vad som brukar kallas "normal planeringstid"! det är bara vi bridezillas som är ute ett år i förväg.

Har f ö fått många sura kommentarer av några på t.ex. jobbet om det "va? inte förrän 08? och så planerar du NUUUU? "

dom är inte ens bjudna... sen tänker jag så, att om man inte planerar, och alla andra ändå planerar, så finns det kanske inte mycket kvar att planera med! ;) men det är ju så roligt!

• Vidalila

lucy

delar din åsikt minutiöst! det är nästan halva nöjet!

• Vidalila

Jenny
    askar, är det såna du viker själv? och har på bordet sen eller? jag är på jakt efter ett sådant mönster! har du ett?

• Vidalila

jenny

tack för tipset!

norrsken - ja eller hur gör det, det!? men dom som "kritiserar" min "tidiga" planering gifte sig på åttiotalet, då allt "såååå mycket bättre" :D

• Vidalila

sen visade jag dom en bild på min klänning, och då satte de minsann andan i halsen. en sa lite tyst "ja, själv hade jag ju hatt, men den här"... HATT?!!!! :D

hihihi

• Vidalila

halloj brudar!

tittar in och säger hej i min favvotråd ;)
    Har varit på Lillys i Köpenhavn och införsakaffat ett halsband! Så jag kommer har insett att jag förmodligen kommer att vara väldigt lik bilden... samma klänning, halsband, frisyr och slöja! Men visst är det vackert:)

www.lilly.dk/kollektion.php&eid=1&id=332&vid=3544

• Vidalila

Åh tjejer hjälp mig!

jag fattar mig inte på romance hemsida och kan inte beställa dessa förbannade provkort. så himla sur!!!! :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare