Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Uppdaterar då jag har lyckats knåpa ihop en bröllopshemsida (som funkar) jag också!!

2007
    Oktober
    20/10 drömbrud ? Joy 18 år & Andreas 19 år, Stockholm.
    joyochandreas.weddingannouncer.com

December
    15/12 InaHjärtarAdam ? Irina 22 år & Adam 24 år, Södertälje.
    home.gamman.se/inahjärtaradam
    31/12 MrsNyberg2B ? Åsa 27 år & Peter 32 år, Tranås.

2008
    Januari
    12/1 Mysan98

Februari
    2/2 Lucy_ ? Anna 19 år & D 25 år.
    16/2 ~Norrsken~ ? Angelica 22 år och Lars 27 år, Skellefteå. (KANSKE!)
    foreverandever.weddingannouncer.com

Mars
    8/3 Snart_FruL ? Madeleine 33 år & Mikael 33 år, Kortedala.

Maj
    5/5 blivandefruandersson08 ? Therése 26 år & Daniel 27 år, Vagnhärad.

Juni
    Brud 2008 ? Sara 21 år & Henrik 22 år, Göteborg.
    kling2008.weddingannouncer.com
    sajber.pillan ? Pernilla 30 år & Kjell-Åke 33 år, Nyköping.

Juli
    5/7 snitte ? Rebecca 22 år & Magnus 23 år, Karlstad.
    5/7 gica ? Gica 26 år & Mr Right 29 år, Göteborg.
    19/7 Anja74 ? Anja 32 år & Daniel 33 år, Lund.
    anjasbrollops.blogg.se

Augusti
    2/8 Helmborn2B ? Camilla 22 år & Anders 27 år, Lerum.
    camilla-anders.weddingannouncer.com/
    2/8 B & S ? Samantha 26 år & Bojan 26 år, Göteborg.
    2/8 angelica79 ? Angelica 27 år & Richard 28 år, Eslöv.
    www.brollopstorget.se/Brudpar/79angelica/
    8/8 Vidalila - Madeleine & Jonas.
    Malinanan ? Malin 25 år & Jens 26 år, Sundsvall.

• InaHjärtarAdam

amen ååååhh... bara för att jag har et Ä i min adress.. jaja, ni vet hur ni ska göra :D

• InaHjärtarAdam

njoy:

Adam här, på Inas begäran ska jag berätta hur man gör lykt-luftballongerna.

man behöver en rejäl bit silkespapper, fyra stora rektanglar och en fyrkant med samma sida som kortsidan på rektanglarna. Sen limmar man ihop alltihop som en låda utan botten, fäster ståltrådslinor från varje hörn ner kanske 1.5-2 decimeter till en liten skål man gjort av aluminiumfolie. Täck även de nedersta centimetrarna av ballongen med folie så den inte fattar eld så lätt. När den ska flyga iväg så lägger man en liten tuss bomull i aluminiumskålen, häller på några matskedar t-röd(viktigt att det är t-röd och inte tex. t-gul), håller i hörnen och tänder på. vänta en liten stund tills den börjar lätta och släpp taget. den kommer antagligen att flyga flera hundra meter. lagom storlek är ungefär 5 decimeter per kortsida och 70-80 centimeter höjd. Hör av dig om det är några oklarheter!
    /Adam.

• InaHjärtarAdam

grattis norrsken!!!!!!!!!!! :d

• InaHjärtarAdam

oj jag som skulle skriva med stora bokstäver...

GRATTIS NORRSKEN!!! :D

• InaHjärtarAdam

grattis drömbrud!! :d

• InaHjärtarAdam

amen nu blev det små bikstäver igen... GRATTIS DRÖMBRUD!!! :D

• InaHjärtarAdam

~Norrsken~ :
    jag tycker ni ska unna er lite roligt om ni har råd med det! det behöver man ibland! :)

själva har vi blivit tvungna båda två att gå till sjukgymnast två gånger i veckan var så där ryker en del pengar. men jag var på jobbintervjuv igår och hoppas få ett extrajobb. vet ni hur mycket man får tjäna innan CSN börjar krångla och dra pengar?

• InaHjärtarAdam

jag tycker buffé är bättre!
    vi har valt det för att det blir lite mer rörelse, vi vill inte ha en lång sittning och vi tycker det blir lite "för mycket" med trerätters. känns liksom i vår familj som nåt vi aldrig skulle göra annars!
    buffé behöver inte vara mindre lyxigt, men det kan ju göra att stämningen inte blir så högtidlig liksom. det är min fördom iallafall och just därför ska vi ha buffé! högtidligheten och allt det vackra och fina tar vi under vigseln. på festen ska det vara roligt, avslappnat och folk ska få ta hur mycket eller hur lite dom vill och dom ska få välja vad dom vill ha eftersom vi har så himla mycket olika sorters människor som kommer. (veganer, vegetarianer osv)

• InaHjärtarAdam

vi får vår tårta av en barndomskompis och hennes mamma! hon gör fantastiska tårtor. på 90-talet brukade hon göra med vattenfall och alla möjliga färger..
    nu är det ju andra tider och jag vill ha en helvit tårta;) men jag minns att vi alltid fick sån beröm på våra kalas för att vi hade så fina tårtor. en jag speciellt minns var en tårta i två våningar med pingviner som åkte skridskor. den var verkligen jättefin!

vår in och utgångsmusik är inte helt bestämd ännu. utgångsmusiken är bestämd men ytterst hemlig;) ingångsmusik blir om jag får välja, den traditionella mendelsohn. då blir mamma glad! hehe.. men jag har valt ut ca 1o olika på www.kyrkomusik.se tror jag det var. sen får adam välja en av dom.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare