Inlägg från: InaHjärtarAdam |Visa alla inlägg
  • InaHjärtarAdam

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

jag har fått det där extrajobbet jag sökte! börjar på måndag:D
    ska försöka spara varenda krona jag tjänar in där!

• InaHjärtarAdam

madlin :
    tråkigt att du känner så. jag tycker den här tråden är den allra bästa på hela BT! :D

• InaHjärtarAdam

... och jag ska inte heller gifta mig sommaren 2008, men det gör inget. eftersom det är alla tjejer här i tråden jag vill hålla fast vid.

• InaHjärtarAdam

madlin :

är det nått du vill ha svar på? fråga på nu! :D

• InaHjärtarAdam

Helmborn2B :
    tjaa, vad gör man? det vet jag inte faktiskt. jag lider av samma åkomma nämligen:D

och södertälje, jaaa, vissa områden är lite mindre mysiga än centrum. inte för att jag har märkt nått, jag är uppvuxen på typ dåliga gatan i hammarkullen!! haha.
    men jag har lärt mig att folk inte gillar ställen som ronna och vad dom nu heter.. men vad vet jag egentligen? jag bor ju i fina mariekäll.
    själva stan som sådan är väl rätt okej tycker jag. lite tråkig ibland, men jag är ju van vid gbg. tycker att inget slår den stan! inte ens sthlm.

• InaHjärtarAdam

Helmborn2B :
    var du inne på princessa?? dom har bytt lokaler nu och jag kikade in igår. vet inte om jag såg fel eller nått men dom har som en scen därinne där dom blivande brudarna står och speglar sig!!! oooh, jag vill också!!

• InaHjärtarAdam

Helmborn2B :
    ja dom är jättebra där faktiskt. nu har jag lagt bud på min klänning så jag vill inte gå dit och kanske hitta nån annan och börja krångla, men det var ju sååå kul att prova brudklänningar där! har varit där flera gånger :D

• InaHjärtarAdam

snartfruL:
    jag är uppvuxen på bredfjällsgatan och sen när dom där lådhusen byggdes på hammarkulletorget på samma plats som det där höghuset som dom rev ner så flyttade vi dit. gick i nytorpsskolan och hammarkulleskolan som liten. kanske har jag gått i skolan samtidigt med din blivande! hehe

såg att ni pratade om planering. det känns som att vi också har kommit en bit på vägen. räknade ut antal dagar kvar till bröllopet förut, men har glömt nu.. tyvärr var det äver 300 kvar iaf..

det som är fixat är:

-tärnor, bestmän, näbbar, ringbärare, toastmaster och madame.
    -färgtema. vinrött, champagne och guld
    -ansökt om att gå med i SvK
    -bokat kyrka och festlokal
    -ordnat band som ska spela på festen
    -ordnat solister till vigseln
    -ordnat tårtbakare
    -ordnat florist
    -bestämt menyn, det blir blandad vegetarisk och italiensk buffé
    -fixat en som ska designa inbjudan
    -beställt bröllopsresan, tre veckor till khao lak
    -tagit mina mått till brudklänningen och lagt bud på den (om jag vinner den så får ni bild nu i veckan)

det som är kvar att fixa är:
    -ordna en coverlåtlista till bandet
    -boka cateringfirma
    -boka frisör/smink
    -boka fotografering

säkert har jag glömt en del. det som är kvar att fixa nu är min mammas ansvar. hon skulle gjort det nu i veckan men min systerdotter har varit sjuk så hon har varit på sjukhuset varje dag med henne. nu har hon fått komma hem igen -phuu!!- så mamma ska ordna dom grejerna i veckan som kommer.

nu kom jag på lite till jag måste fixa:

-festprogram och vigselprogram
    -infoblad till inbjudan
    -boka hotellrum
    -köpa marschaller och andra utsmyckningsgrejer till festlokalen.

• InaHjärtarAdam

Snart_FruL :
    heh, ja då gick vi inte samtidigt då;) men han kanske gick med någon av mina syskon!

jo det är jätteskönt att ha allting nästan fixat nu. känns bra att kunna slappna av och veta att allt det jobbigaste är ordnat.

• InaHjärtarAdam

detsamma! nattinatti

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare