Inlägg från: Cia-bruden |Visa alla inlägg
  • Cia-bruden

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Lucy,
    Det låter ju inte helt fel i mina öron. Det som kan bli lite jobbigt är att det inte finns några övernattningsmöjligheter för de resande gästerna. Dock finns det ett hotell ca 1 mil bort. Får allt fundera på det.

För säg att vi gifter oss i närheten av där vi bor då får ju majoriteten av gästerna transportera sig och sen måste man hitta boende till alla dem.

• Cia-bruden

Norrsken,
    Det får man. Min mor hade sitt 50-års kalas där och då flödade alkoholen

Ju mer jag tänker på det desto bättre låter det
    Sen är det ju som sagt en sån ort så alla känner alla. Jag har sjungit i kyrkokören där. Prästen hade hand om begravningscermonin för min farmor. Han kände henne så då blev det mer personligt. Så jag hoppas även att bröllopet kan bli lite mer personligare på så sätt.

• Cia-bruden

Norrsken,
    Hehe...visst vore det.
    Vi ska till mina föräldrar i helgen nu så jag funderar faktiskt på om jag ska få med sambon och titta i kyrkan, han har bara sett utsidan.
    Sen har jag mina mor-och farföräldrar begravda där. Åhh..nu börjar jag ju bli jättesugen.
    Dock känns det inte riktigt som att jag kan ringa till prästen och fråga hur fullbokat det är eftersom han vet vem jag är och sen är väl skvallret igång

• Cia-bruden

Mrs Nyberg,
    Ja, det låter bättre och bättre. Tror jag får försöka behärska mig lite. Men sambon sa ju att vi kunde fortsätta spåna på kyrka och sånt. Precis som jag gör nu

Hehe, det vore ju nåt. Men det får nog allt vänta ialla fall tills vi vet vilket år och månad det blir

Sajber.pillan,
    Då förstår jag att ni planerar på hemorten.
    Ja, att ha fest på nån herrgård där allt ingår och folk kunde sova hade ju inte varit helt fel, men som sagt väldans dyrt.

• Cia-bruden

Ja, jösses vad man kan fundera fram och tillbaka
    Är nog tur att jag snart ska till jobbet så jag får nåt annat att fundera på

• Cia-bruden

Grattis till er som är nyförlovade!
    Visst är det en underbar känsla
    Det är svårt att inte titta på ringen och samtidigt få ett stort leende på läpparna

• Cia-bruden

Åhhh, idag är jag så inne på bröllop så jag skulle vilja gifta mig denna sommar. Funkar det tror ni?
    Tror jag vet hur jag vill ha det ialla fall.
    Jag vill jag vill jag vill!

• Cia-bruden

Norrsken,
    Önskar att det vore så enkelt. Men det vore ju trevligt om man hade en sambo som vore lika engagerad. Annars får jag väl skriva ett inbjudningskort till honom också

• Cia-bruden

Norrsken,
    Så jag får väl fortsätta drömma vidare....

• Cia-bruden

Norrsken,
    Det har du ju rätt i. Men jag vill också börja planera och så. Eller så vill jag sluta med mina p-piller. Verkar som att jag inte får göra nåt av det på ett tag.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare