• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Så var man på jobbet dårå

• Pumpkin

Goooodmorrrgon! *försöker bringa liv till tråden*

• Pumpkin

sajber.pillan: Vi har räknat med att vi ska spara ungefär 5000kr i månaden, men hittills i år så har vi haft ganska många "ovanliga" räkningnar på ganska höga belopp. Dock fick jag ut 10000kr extra i slutet av februari så det åkte rätt in på sparkontot och i april får Lasse ca 10000kr extra så då åker det in på sparkontot också

Men om ni börjar spara i sommar, säg i juli, och gifter er nästa juli med en budget på 30000kr, så har ni ju 12 månader på er att spara... *räknar* 2500kr/månad

• Pumpkin

sajber.pillan: Jo, det gäller bara att planera och se över sina utgifter Vi kollade t ex hur mycket pengar vi lägger ner på mat varje månad, och hur mycket TID som gått åt till det. Vi insåg att vi spenderade i snitt kanske minst 3h/vecka i mataffären och kostnaderna låg på 3000kr/månad ungefär. Nu åker vi och storhandlar 1 timme i veckan och det landar på ca 2000kr/månad

• Pumpkin

vårbrud: Jo, visst är det svårt att ta sig i kragen och gå till jobbet när man inte varit där på ett bra tag, speciellt om man inte trivs 100% också... Men det går bra ska du se!

15 september tycker inte jag låter som en dum idé. Det brukar ju fortfarande kunna vara sommarvärme då, i alla fall på dagarna, samtidigt som det åtminstone har börjat skifta lite i höstens färger = otroligt vackert! Jag skulle nog ha valt det datumet, så slipper ni trängas med andra på er stora dag!

• Pumpkin

vårbrud: Låter bra! Hoppas att det funkar med sambons hockeyschema också då

• Pumpkin

MrsNyberg: Ja, oväntade utgifter uppkommer ju alltid - t ex så kan man ju göra som mig och köra in i nån annan om man inte tycker att man har nog med utgifter

• Pumpkin

blivandefruandersson08: Usch, vet hur det känns! Trodde Lasse skulle bli mer intresserad nu när vi är förlovade, men än så länge håller han sig ganska lugn. Men nu är jag ju åtminstone förlovad, med ett bestämt datum, så det gör inte så mycket längre
    Hoppas det känns bättre snart och att din M2B visar lite intresse för er stora dag!

Kajsa.D: Hennes namn står ju i TS:en

• Pumpkin

Kajsa.D: Ja, hennes förnamn står där

• Pumpkin

Ina: Haha, vilken egotripp

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare