• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare

Ina: Skorna är jättefina! Tror dom skulle passa alldeles utmärkt

Själv har jag suttit och kollat i Swanson's resekatalog och drömt ihop en bröllopsresa med bil längs Route 66 från Chicago till Santa Monica/Los Angeles, sen flyg till San Fransisco och till sist flyg därifrån till New York. Vad tror ni? Alltså man stannar några dagar i SM/LA, några i SF och sen några i NY

• Pumpkin

Ina: Kul att du gillar idéen Drömresemålet är ju USA och vi känner att vi vill GÖRA nånting och UPPLEVA saker på vår bröllopsresa, inte bara ligga på en strand och sola för det kan man göra hemma. Sen gör det ju inget om man får några dagar på stranden naturligtvis

Ja men fantisera kan man väl alltid göra ändå? Och ni ska väl åka på fler resor kan jag tänka mig?

• Pumpkin

Ina: Ja, listan kan göras lång över alla ställen man vill åka till Hur har ni tänkt lösa er långresor sen när ni skaffat barn? Ta med barnet? Lämna barnet hemma med mor-/farföräldrar? Vänta tills barnet klarar sig själv hemma?

• Pumpkin

Barnet/barnen naturligtvis

• Pumpkin

Ina: När planerar ni Marocko då?

Jo, nog har vi en lista med drömresor

*USA - roadtrips, kust-kust, norr-söder, alla de större städerna, ranchsemester m.m.
    *Bila i Sydafrika, med vistelse i reservat.
    *Thailand
    *Cooköarna
    *Åka runt i Australien och Nya Zeeland
    *Goa (igen)
    *Bila i Italien
    *Skidsemester i Alperna
    *Malaysia
    *Indonesien
    *Hong Kong
    *Beijing
    *Transibiriska järnvägen
    *Västindien

Med mera med mera med mera med mera

• Pumpkin

Just ja!
    *USA - besöka alla delstaterna inkl. Alaska och Hawaii.
    *Japan

• Pumpkin

Barcelona har jag varit i Blev besviken, så jag vill åka dit igen och slippa bli besviken
    Och jo, Europas stora städer vill man ju se såklart

Nej, dags för sängen! Sov gott!

• Pumpkin

Lucy_: Nu får du gärna lämna en kommentar, jag hade visst grundinställningarna som säger att bara registrerade användare får lämna kommentarer. Nu vill jag ha massor av kommentarer av alla bara för det

Sicilien skulle jag nog vilja säga funkar fram till oktober i alla fall, och från kanske april? Tycker det kan vara värt att kolla upp i alla fall

Och tack för tipset om bröllopsmässan i Umeå

vårbrud: Ja Norrland är bra vackert alltså (kanske vi är något partiska jag och Lucy? ;-?), har du aldrig varit häruppe nån gång? Det skulle ju kunna bli en himlans romantisk bröllopsresa faktiskt - säg till om du vill ha förslag

Är du som jag och skulle kunna tänka dig att ge Barcelona en andra chans? Jag känner att vi kanske var lite överpeppade eftersom det var första gången vi var på utlandssemester tillsammans och för att vi fått ihop en så billig resa. Sen att vi bara var där i 3 dagar och stressade runt som galningar för att julklappshandla var ju ingen hit... Dessutom var en av dagarna en helgdag, vilket vi inte visste förrän vi kom dit

• Pumpkin

Den där konstiga smiliesen i parentesen ska vara en !

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare