• Ammo

Glitter tråden...2

Fy vad dåligt! Bra skrivet tillbaka Iza! Tyvärr så lär väl inte det hjälpa men man måste säga ifrån.
    När var det du skulle ha klänningen?

Yllo, försök få med Bosse dit, men är du snäll så låt honom göra en egen utflygt under tiden du är inne på Gekås. Om han tycker det är jobbigt att gå på tex Ikea så kommer han vända i dörren på Gkås. Martin skulle aldrig sätta sin fot där så skulle vi åka tillsammans så skulle han få åka och spela golf eller åka in till Göteborg under tiden.
    Men han tyckte i alla fall jag hade handlat bra saker och blev glad över de saker han fick (byxor, cd, plånbok, kallingar).

Berättade ju om att mina kollegor varit på Island i helgen. Hade precis telefonmöte och fick höra att min kollega blivit drogad av GHB i lördags kväll. Han har inget minne från midnatt tills han landar i Sverige igår, då vaknar han upp och undrar var han är, trots att han var redan vaken.De fick köra honom i rullstol till planet mm för han kunde inte ens stå på benen. Stackarn, han mådde jätte dåligt över händelsen eftersom de åkte med flera hundra säljare från butik som såg detta!

• Ammo

Vad roligt Iza! Säg bara till när du kommer till Stockholm!

• Ammo

Nu har jag satt mig och börjat printa alla bröllopsbilder. Jag är väl uppe i ca 100 nu och då har jag inte ens printat en fjärdedel.
    Men jag insåg att jag måste printa så mycket jag bara kan innan jag går på ledighet. Har ju allt gratis nu så jag får printa nu och sen bunkra upp så jag har ett lager medan jag är ledig.

Har inte hunnit printa en enda bild under hela förra året så det lär ju vara över 1000 bilder...

• Ammo

Jag säger det samma: har ni inte fått bilderna än???!!!!
    Jag skulle kräva pengar tillbaka/avdrag, det där ska du inte acceptera Iza!!

Vi fick bilderna från vår fotograf efter bara några veckor (de oredigerade, inkl 2 redigerade, tackort och annonsbild) och sen redigerade han efter hand några bilder till som vi valde ut under hösten.

Men om ni haft en proffisionell fotograf så skulle han levererat dessa långt innan jul om ni inte avtalat något annat. Detta är ej inom rimlig tid och jag skulle inte varit glad på honom vid detta lag om jag var dig.

Vi höll på med köket till 01.30 i går, så jag är så trött och slut i kroppen. Jag har ju knappt gjort ett smack där men igår fick jag lov att hjälpa M att få upp microlit mm i taket.
    Idag ska vi hämta köket! Men vi är långt i från klara att sätta upp det, kanske på lördag kan vi bygga ihop det. M står just nu och spacklar så det hinner torka tills vi kommer hem idag. SEn kan vi (han) slipa och måla ikväll. Och i morgon kan vi han måla klart och föhoppningsvis lägga golvet.
    Då är det kanske klart att börja bygga på lördag samt att elektrikerna kan komma igen.....
    Eftersom M åker till Norrland på sönd eftermiddag så vill jag så gärna ha upp lite så jag i alla fall har en häll att laga mat på. Börjar lessna på denna micromat nu ....

• Ammo

F*n vad dåligt av dem!
    Du får väl helt enkelt skita i den klänningen och beställa någon annan medan du har tid på dig, snart är det ju försent. Sånna önskar man att man kunde få stå öga mot öga och spy galla över!

Martin håller på i köket och jag printar bilder så skrivaren glöder. Har tappat räkningen på hur många jag har printat nu, ca 200 st från bröllopet som ska in i album och nu håller jag på med bröllopsresan som blir ca 150 bilder.
    Sen har jag allt annat kvar som jag fotat under förra året, phu. Detta hade ju inte varit gratis direkt om jag inte jobbat med det...

Vi var ju och hämtade köket idag, ska bli kul att försöka få ihop det sen, det är 511 delar, haha!
    Hoppas på att det är så pass klart i morgon så vi kan börja pyssla med det hela lördagen. Mitt hjärta är så duktig, tar på sig blåstället så fort han kommer innanför dörren och håller på så svetten rinner varje kväll till midnatt. Vad skulle jag göra utan honom?!
    Man känner sig lite hjälplös, tjock och handfallen som man är nu...

• Ammo

Nu orkar inte jah heller vara uppe mer.

Ja, det är tur att man har en händig karl! :) Jag är ju (*utan att skryta*) väldigt händig med så jag skulle aldrig klara av att min kille hade "tummen mitt i handen", då skulle jag bli galen.
    Men nu så får jag dra de få stråna till stacken som jag kan. Men han är beroende av mig så fort vi måste köra släp, han är urusel på att köra med sånt och backa kan han inte alls så där får jag visa att jag inte är en dum tjock blondin haha.

God natt med er!

• Ammo

Jag ska fota magen, är så otroligt glömsk bara. KOmmer bilder snart!

• Ammo

Åh vad det där lät skönt Vicky!
    Jag/vi skulle behöva en sån helg nu efter vår köksrenovering. Martin och jag ses ungerfär i 20 min varje dag då vi sitter vid matbordet och äter vår micromat. Annars så är han inne i köket och jag sitter inne på kontoret och printar bilder. Vi har inte ens tittat på tv tillsammans denna vecka, den står annars på hela tiden.
    Men snart ska vi åka iväg till mamma och få lite riktig mat i oss innan vi åker hem igen och lägger golvet.

Känner Daniel lika som dig eller är det bara du som är lätt irriterad?
    Pratar ni om det?

Yllo, du får se till att dra ut tummen på Bosse så han sätter igång ;)
    Vet hur det kan ta emot. Nu har ju vi "bott fint" i 2 månader och det tog verkligen emot att sätta igång nu igen.
    Men det bästa med Martin är att när han väl börjar så kör han på intensivt i 190 tills det är klart, så det blir aldrig dutt hit och dutt dit.

• Ammo

Åh vad roligt med bilder på huset!:)
    Tycker huset verkar vara i bra skick?! Vilka härliga fönster ni har i vardagsrummet!

Vi har hållt på till 01.30 på natten tre dagar i rad nu med köket, phu är helt slut!
    Så nu är det målat och klart, det nya golvet är lagt, elen är så gott som klar men köket är tyvärr inte ihopbyggt som det ska vara än. Har fått upp stommarna utom överskåpen och lite till.
    Vi insåg dock när vi la på bänkskivorna att den på köksön är 2-3 cm för kort. Han på kvik har inte räknat med den passbit på ena gaveln så det blir inget "överhäng" nu. Ska ringa dit i morgon .
    Det värsta är att martin åkte till norrland nu och kommer inte hem förens på torsdag. Hade ju hoppats på att få i alla fall en spishäll så jag kunde laga mat under veckan, men den hann vi inte få dit så det blir äcklig mickromat några dagar till. Ska försöka snylta på mamma, syrran och pappa varsin dag så jag kanske klarar mig ändå ;)
    Hatar att vara själv hemma, en natt är väl ok, men jag vill ha min älskade i närheten jämt..

• Ammo

Tack karin vad snäll du är, jag kommer gärna över en sväng till er! :)
    Månd ( i morgon) eller tisdag funkar för mig. Ska till mamma på onsdag.
    När passar det dig/er?

Svar på tråden Glitter tråden...2