Glitter tråden...2
menar ju sin hygien, inte din
menar ju sin hygien, inte din
Hej, snörvel, snörvel..
Är dunder-tok-super-förkyld idag, suck!
Men jag har ingen feber mm men stannar hemma idag från jobbet ändå. Ögonen rinner, näsan rinner och jag hinner lagom snyta mig innan det rinner igen.
Skumt det där med bakterier hur de hoppar i luften från den ena till den andra?!
Vicky, äter du folsyra? Det är något alla rekommenderar till dem som försöker bli gravida. Martins kusin fick köra 5 försök provrör innan det funkade och hon skulle äta mycket folsyra sa läkarna. Det dinns i alla sånna där multivitamintabletter för även de som är gravida/ammar mm.
Sen kan du försöka med akupunktur. En kompis fick 3 missfall på rad och efter läkaren rekommenderat akupunktur så lyckades de på 4 försöket.
Ägglossningstest kan man ju också köpa så man tajmar rätt tid.
Här regnar det idag med. Snön ligger kvar än så länge men fortsätter det milda vädret så är den snart borta.
Fast nu kan våren komma tycker jag. Det var sånt fint väder i helgen så vårkänslorna bubblade:)
Ska du begrava henne någonstans?
Gå hem och lägg dig Yllo!
Jag brukar alltid jobba när jag bara är förkyld, men idag bestämde jag mig att jag ska fasiken vara hemma ändå trots att jag inte har feber, förhoppningsvis så vänder det fortare då?!
GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ISABELLE!!
För det var idag va?
HUr mycket fyller du?
Är fortfarande dunderförkyld men kanske lite lite bättre?! Har ångest att vara hemma när jag inte har feber men samtidigt har jag så mycket viktigt planerat hela nästa vecka så jag måste bli friskt till dess.
26 år, vilken dam! ;)
Du är yngst av oss alla här. Hua jag fyller 30 i augusti......
Mår mycket bättre idag men det tar ju ett tag innan en förkylning släpper. Tänkte åka och kolla lite på mina kollgeror som håller stor datautbildning för hela Onoff kedjan idag. Kanske lär mig något jag med..
Yllo, då åkte du på en värre omgång än mig, stackare. Jag har varit i väg 3 tim nu och träffat lite kollegor, inget ansträngande då jag satt på en stol och dessutom fick gratis lunch :)
Det var riktigt skönt att få sticka ut näsan i friska luften efter 2 dar hemma.
Ja, Vicky, släpp allt nu, lättare sagt än gjort. Men om det gått så lång att ni inte ens får till det då är pressen verkligen för hård.
Synd att ni precis köpt huset annars skulle ni bokat en resa så ni fick byta miljö.
Så brukar det vara för oss. Efter 7 år är man ju inga kaniner direkt utan det kan gå veckor ja tom månader ibland. Men så fort vi åker bort, framför allt utomlands till värmen så är det som om vi båda sätter på oss kanindräkterna ;)
Så att jag blev gravid under smekmånaden var inte så konstigt. Med tanke på lite vi myser annars så skulle det nog ta år för oss också, vilket jag hade räknat med. Blev istället chockad att det gick fort, hade räknat med upp till ett år. Och hade dessutom inställningen att om vi inte lyckats på 1-1,5 år så skulle vi nog kolla om allt stämde. Barn är inte något man beställer eller får, det är ett mirakel som ska ske först.
Så stäng av nu och konsentrera dig på att fixa huset. KRAM
Nu ska jag snart ut på tomten med pappa. Vi bor ju grannar så jag hörde att han kom hem nu. Han ska få gå loss med motorsågen och ta bort en massa skit. Dels har vi enorma Hasselbuskar som blivit stora som träd, de ska bort och sen ska vi ta bort 2 stora björkar, en rönn och en gran. Barren förstör taket och björkarna gräsmattan och skymmer solen hela dagen på ett eller annat sätt.
Det kommer bli tomt tror jag till en början men man vänjer sig nog snabbt. Vi har så mycket träd runt om tomten så det räcker och blir över ändå.
Och tanken på att slippa kratta dessa förbaskade löv i höst gör ju inte saken sämre :)
Vad är wet-drill?
HUr lång är utbildningen?
När är du klar för att börja flyga/jobba?
Har ju inte ens frågat vilket bolag det är, var det sas?
Oj, det låter som en tuff övning.
Förlåt om det låter knäppt, men har en flygvärdinna inte längre utbildning än så?
Visst det är ju inte så svårt med den sociala "mat-biten" men jag trodde det var längre utbildning just för att lära sig mer om planet, säkerhet och typ en del att plugga?! Jag trodde utbildningen var på minst en termin.
Piloterna har ju en gedigen utbildning så de kan väl det mesta men de är ju adrig ute i kabinen om nåt händer...
Nu har pappa gått loss med motorsågen.
De stora träden får stå kvar tills i morgon då Martin och syrrans Lasse kan hjälpa till, de går ju upp till himlen..
Grannen kom ut och frågade vad vi gjorde och sa att han bara ville kolla så vi inte kapade träd på deras tomt. Vi hade tydligen gått lös med grästrimmern i sommras i en slänt och kapat några nysatta buskar som var på deras tomt, piiinsamt. Men jag såg inga buskar som såg nyplanterade ut, bara långt vildvuxet gräs som vi resade...
Ok, jag tänkte det verkade lite väl enkelt. Känns tryggare att höra att ni får kämpa lite ;)
Jag är inte flygrädd men man vill ju verkligen att de som jobbar på planet kan allt mer än att bara servera kaffe...
Hur är det med terrordåd, kan man förbereda sig på sånt verkligen?!