• Ammo

Glitter tråden...2

Ska sova nu också.

Hur har det gått på dina prov Iza?

Karin, jag läser av här i morgon fram till ca kl 11 sen finns jag på telefon, så ring om vi ska ses i morgon så jag vet.

Så synd att du inte bor här Iza, miss u!

• Ammo

Då kommer jag idag då, passar kl 18?
    Jag hinner hem från jobbet emellan så vi kan höras senare om du inte ser detta nu.

Skönt med lite andrum mellan proven nu Iza. Varför kommer hon sparkas ut? Vet ju att alla inte passar för yrket men var det inte rätt hård gallring för att komma in?

skit med klänningarna!

• Ammo

Har också lugnt idag.
    Hade telefonmöte kl 9, då låg jag i sängen och pratade. Har suttit hemma hela förmiddagen men nu måste jag åka iväg en sväng. Ska till bla Östermalm och Fältöversten så då kan man alltid gå och titta i affärerna ;)

Vi ses och hörs sen.

• Ammo

Grattis till den fasta tjänsten!!
    Ja, nu ska du inte klaga på att du inte har jobb ;) ....
    Vet tjejen om att hon måste sluta?

Min bröllopsklänning var ju en aning strul med också ju. Ena stunden försvann ju säljaren där med, men de finns nu igen, men de säljer inte MS klänningar längre. Och den var ju 1,5 månad sen, skulle ju kommit i mitten av maj och kom i slutet av juni.

• Ammo

Den var fin, men jag är inte så mycket för axelbandslösa klänningar (öh, säger jag som hade en sån bröllopsklänning..) så jag tyckte bättre om den förra.

Nu har jag grundmålat fönstrena i köket, phu stod mitt i solen, jösses vad varmt det blev.
    Nu ska jag åka till Karin :)

• Ammo

Tack igen för maten Karin!

Nu ska jag åka till Gävle, suck, orkar inte :(

• Ammo

Det är inte lätt att hitta rätt tapet inte, vet inte hur länge och många gånger vi tittade innan vi kunde bestämma oss för våra fondväggar, men nöjda blev vi.
    Varför får Annica ingen fondvägg? Det är ju billigare att måla och bara sätta tapet på en vägg än hela rummet?!

Vi har varit helt "insönade" i huset hela helgen och byggt på köket. Har varit ute en sväng och köpt kakel och i lördags kväll var vi på en av mina bästa vänners 30-års fest. Annars har jag inte varit utanför dörren. Känne jobbigt med tanke på det fina vädret som varit.

Men nu börjar det likna ett kök i alla fall, skåp och lådor mm är på plats så ikväll ska vi förhoppningsvis börja kakla ovanför diskbänken. Det blev vita 10x43 långsmala plattor med grå fog, matchar den grå bänkskivan.
    Vi har redan lyckats repa det nya dyra golvet rejält :( och det är inga små repor heller flera dm långa.

Håller på att bråka med Martin om gardiner bara. Han är väldigt minimalistisk och vill absolut inte ha varken gardiner eller fönsterbrädor med blommor.(fick han välja så skulle hela huset vara vitt, en stor plasma på väggen och en soffa, inga gardiner eller blommor mm) Jag vill helst ha allt men med en väldigt stilren stil, inga volanger mm utan typ panellängder el likn.
    Gardiner kommer det bli vare sig han vill eller inte, d sätter jag i så fall upp när han inte är hemma ;). Men ev får jag skippa fönsterbrädor i köket, eller försöka till jul igen då jag vill ha upp adventsljustaken i fönstret....

Nej nu måste jag åka och jobba,har suttit i telefonmöte mm hela morgonen, skönt med kort vecka!

• Ammo

Vad duktig du är som har sånt tålamod att sitta med sånt småpyssel Yllo!

Själv är jag riktigt stålt över mig själv, JAG kaklade i köket igår! Martin skar till kaklet där det behövdes medan jag kaklade det hela, riktigt kul. Så ikväll ska det fogas, få se hur det går.
    Är så glad när jag kan hjälpa till med renoveringen, annars sitter jag bara här i soffan som en annan jäkla tjockis :)
    Köket kan jag i alla fall säga att jag har gjort det mesta i, både skruvat alla stommar, fönster, kaklat mm.
    I morgon ska fläkten upp, sen ska jag fasiken laga mat på spisen! Inte ofta jag ser fram emot matlagning men dena gång är det som om det vore den första :)...första i nya köket i alla fall.

Måste ha tag i en rörmokare bara! Denna vecka!på måndag kommer släkten från Dalarna på middag så det vore en fördel att ha vatten i köket då. Har ni någon kontakt Ylva eller Karin som vill tjäna en slant?
    Det är inget storjobb direkt, fixa rören vid kranen och diskmaskinen.

• Ammo

Man kanske ska bli röris? ;)
    de verkar ju kunna jobba dygnet runt, ingen brist på jobb där inte och mycket svarta pengar om man vill....
    Nej nu måste jag åka till Lidingö och besöka en butik.

• Ammo

Har några rörisar i nödfall nu och någon av dem lär få komma hit, vet mer i morgon.
    Men tack för tipset Karin!
    Det är två andra hus på gatan med som behöver rörisar och alla frågar oss som om vi vore renoveringsexperterna....vilket vi kanske är vid detta lag ;)
    Har fogat kaklet nu, blev bra!

Krya på dig Karin och Leo!

Svar på tråden Glitter tråden...2