• Ammo

Glitter tråden...2

Frågar inte bara för "säkerhetens del", men det är ju alltid bra att veta hur den funkar. Hade ett tag planer på att söka till flygvärdinna själv, men kände att jag hellre ville vara på marken utomlands än i luften. Så det var mer reseledare som lockade. Men det blev bara en säsong som bartender på Mallis och en säsong i Sälen, sen träffade jag Martin. Hade ju sagt upp lägenhet mm för att jag var på G att lämna Sverige men blev tillslut kvar pga av honom. Vilket jag iof inte ångrar idag förstås.
    Älskar ju att resa så man blir ju nyfiken på hur det ser ut "bakom kulisserna".

• Ammo

God morgon "tuppen"!
    Visst är det jobbigt med "deppdagar", men samtidigt är det skönt att bara få storböla och sen känns det mycket bättre efteråt.
    Det blir nog en bra dag i dag ska du se!
    Jag tror inte du missat något direkt annars. Alla har varit sjuka och haft lite deppigt sista tiden.

Här skiner i alla fall solen, snön är så gott som borta och vårkänslorna bubblar. Känner bara att jag måste ta mig ut i det fina vädret.
    Problemet är att jag min klantskalle gjorde en praktvurpa igår igen! F'n jag ska snart boka upp en rullstol på akuten för det är inte meningen att jag ska kunna gå :) Sträckningen i ljumskem sitter också kvar sen förra vurpan.
    Igår gick vi (inte jag dock) loss med 2 motorsågar på tomten, tog ner 5 gigantiska träd och en del buskar. Och jag mitt pucko, hjälpte till i ca 5 min och på den korta tiden lyckades jag gå baklänges och snubbla på några stora runda stockar och som i en film så försöker jag rädda situationen i luften och flaxar som en höna men landar på rumpen samtidigt som jag tror att jag brutit foten.
    Där ligger jag som en förlamad fisk och vrålar , men med full mundering, hörselskydd och motorsågar i full gång så hör ingen mig!!
    Men det gick bra och jag gick på foten under dagen. Men i går kväll var den så svullen, blå och jag kunde omöjligt röra den! Så jag var helt säker på att det var akuten som gällde idag.
    Men peppar peppar...idag känns den riktigt bra, lite ont men ok.

Så det blir inga långpromenader idag men vi får några vänner över på fika vid 14 så jag ska ut en stund nu i alla fall så får vi se vad vi hittar på..

Ha en bra dag!

• Ammo

Ja, man kan ju fråga sig vad jag håller på med...börjar väl bli tung i rumpan så jag inte kan stå på benen. Så länge lag inte trillar på magen så...

Min förkylning är också mycket bättre.

Till skillnad från er Vicky så har det varit ca upp mot 10 plus grader sista 2 dagarna så vår gräsmatta var snötäckt i torsdags men idag har vi krattat så allt förvann på ett kick.

• Ammo

Skönt att det käns lite bättre karin. Prata med varann är det absolut viktigaste i ett förhållande.

Jag är långt ifrån ett trädgårdsproffs, därför tar vi bort både buskar och träd så det blir så enkelt som möjligt att sköta. Klippa gräset ibland räcker alldelles utmärkt. Men jag tycker det är jättefint med blommor och sånt men för at underlätta för mig själv så blir det nog några stora krukor istället för rabatter.De känns lite enklare att sköta.
    Har en stor rabatt idag men den ryker nog sen den med.

Har ingen anin om vad som skramlar i urnan, låter lite läskit...Vågar du titta efter?
    ska du begrava den någonstans?
    Vi hade alltid sagt att vi skulle ta askan av vår häst och begrava men det blev av någon anledning inte så. Tror det kostar upp mot 10.000 kr för ett sådant stort djur att få kremerad.
    Men jag önskar ibland att jag hade en grav att gå till, sjukt hur man kan sakna en häst så. Hoppas på att kunna skaffa en ny om några år när barnet/barnen blivit några år.

Klänningen var superfin! Men blir det inte svårt att fästa upp släpet om man tex ska dansa om det är så hårt?

• Ammo

Yllo, har ni Boxer?
    Martin jobbar ju för Boxer så jag frågade honom . Han sa att ni gjort något galet. Om ni inte redan gjort det så måste ni göra en omistallation, dvs det står antingen omistallation eller återställ till fabriksinställningar. Det räcker inte att bara söka om kanalerna.Har ni en av märket Sagem så säg till för då kan det stå på ett annat sätt.
    Vi har 3 olika boxrar och alla funkar.
    Men ni kanske redan fått hjälp med detta?
    Om inte så säg till eller ring.

• Ammo

Skumt, men bra att den funkar nu igen då :)
    Det var dock "släckt" i någon timme vid 14 tiden på dagen, men under eftermiddagen skulle allt vara igång igen.

• Ammo

I kväll börjar Greys Anathomy igen!!!

Jag måste köpa en ny bil :( min chef ringde idag och gav mig beskedet att jag inte får behålla den under min mamma ledighet :( Jag hade väl anat att det kude bli så men vi har en extra bil över som ingen använder just nu så jag hoppades att personen som ska ta över mig tar den så kunde jag behålla min, men nej...
    Det blev för dyrt för företaget, snåljåpar. Jag får dock behålla dator, skrivare, kameror mm vilket jag hade blivit förbannad om jag inte fått ha kvar.
    Men det känns såååå surt att behöva köpa en bil för 1,5 år. Och då måste vi låna upp på huset för att ha råd.
    Jag har ju haft tjänstebil i 3 år nu och då slipper man ju alla kostnader som service, försäkringar, spolarvätska, biltvätt mm så man har ju blivit bortskämd.

Tycker så synd om min ena kollega just nu. 3 av mina kollegor skulle åka till Island i morgon med några från Onoff. Men den ena har blivit så sjuk i förkylning och över 39 graders feber att han fick lämna återbud ikväll.
    Jag var ju där för 2 år sedan (där vi förlovade oss) och det är fantastiskt land, så att missa den resan måste kännas så jobbigt för honom.

• Ammo

I love Grey´s!

Tack för tipset Karin, men jag tror vi kommer köpa en lite dyrare bil, båda har blivit så bortskämda med att alltid ha senaste års modell. Nu kommer vi förstås inte köpa en så ny men så ny vi har råd med.

• Ammo

Skulle iof kunna köpa en bil för runt 50.000 men eftersom vi bara kört helt nya sista 3 åren så vill varken jag eller Martin ha en "gammal bil". Men sen är det även mycket för säkerheten, vill ju inte slänga in sitt barn i vad som helst. Och ska man ha en Volvo, Saab, Audi, BMW, Passat eller liknande som har lite bättre kvalite så ligger de mellan 120.000-150.000 kr för en ca 02-04. Sen har jag haft så många gamla bilar och jag har ingen lust att slänga ut pengar på att de går sönder. Den ska vara någorlunda ny, fräsch och hel och bara rulla på.
    Men jag fick ju reda på detta igår och behöver ju inte en bil förens i maj så vi får ut och kika vad vi hittar till bästa peng.

Men i morgon ska jag shoppa annat!
    Tror jag glömt bort att säga att i morgon åker jag till Ullared!!! Jag, Martins syster och en kompis till henne ska ut på en tjejshopping resa och alla har alltid velat åka dit eftersom det är så omtalat. Det är säkert en del skit också men jag ska passa på att köpa saker till bebben billigt. Så som badbalja, nappflaskor, leksaker, lite kläder mm. Vill ju inte handla för mycket innan men jag har ju inte handlat en enda sak än så nu ska köpa allt jag kan behöva som start.
    Och jag kan tänka mig att jag hittar en och en annan sak till mig eller huset med :)
    Så i morgon tar jag ledigt och kommer hem igen på söndag. Martin får vara hemma och riva köket :)

• Ammo

Jag har hittat paradiset!!!!!!!!!!!!!!!
    Oj, oj, oj,oj jag har inga ord, kan ni tänka er att man kan bli less på att shoppa? Svaret innan var-man kan aldrig få nog, men nu är svaret - jag orkade inte shoppa mer man kan få nog :)

Vi kom ner till Ullared vid 15.30 tiden i fredags och ingen kunde ju hålla sig. Vi checkade in i vår lila campingstuga och drog direkt till G-kås för att reka inför lördagens shopping dag. Vi kom hem 2 timmar senare med en full kundvagn.
    I går gick vi innanför dörrarna kl 09.00 och gick ut vid 14.30 med ytligare 3 fulla kundvagnar! Shit vad vi shoppade!
    Jag handlade 90 st varor och snittet blev 29 kr per vara. Handlade en ena sak över 100 kr och det var ett skjyst regnställ till syrrans knodd.
    Tyckte faktiskt inte det var mycket skit alls. Men ingen av oss orkade köpa kläder till oss själva, bara underkläder och lite annat smått.
    Jag handlade bla, 36 tallrikar, så gott som ALLT till bebben så som täcken, kuddar, nappflaskor,skedar, kläder, bedset, strumpor, mjukisbyxor till Martin, kallingar, nessäsär, plånbok, skivor, dvd film, spa saker, hygienartiklar, arbetshandskar, äggklocka, ljus, en hel del kläder till syrrans knoddar, dynor till mamma mm mm mm mm mm
    Jag handlade för närmare 3000 kr och hade jag handlat detta till tex bebben i en vanlig butik hemma så hade det varit MINST dubbla priset. Det var mellan 50-75 % billigare på det mesta artiklarna.
    Vi stannade i en stor butik, typ babyland, på vägen hem i Jönköping. Och jag som inte vet vad bebis saker kostar normalt fick en shock hur dyrt det var egentligen. Det var tex ett bedset som Martin syster köpte på G-kås för 89 kr, hon sa att hon visste att det var rätt dyrt i normala fall men gissa vad det tog i affären för exakt samma...? 379 kr!!

Bensin och boende gick på ca 700 kr för fred-sönd och dom pengarna har jag känat in med råge!
    Men har man barn så tror jag man uppskattar detta ställe mer än om man inte har det. För det var framför allt barnkläder, leksaker mm som de flesta köpte och var bra saker. Eftersom jag är en tjockis så skippade jag att titta på kläder åt mig själv.

Men nästa gång vi åker kommer jag ju shoppa ihjäl mig. Då kan jag ju köpa till mig själv samt alla kläder till barnet, då vet jag ju vad som behövs och vad det blev.

Jag är i himmelen fortfarande.......:)
    Men otroligt trött. Martins systers kompis var så illa tvungen att ta med sig sin 2 åring för det sket sig med barnbakt i sista sek. Och han vaknade ju 06 varje morgon. Det funkade förvånansvärt bra med honom ändå men jag skulle aldrig i hela mitt liv ta med mina egna barn in i detta varuhus!

Martin har varit hemma och rivit hela köket, så nu blir det micromat ett tag framöver, blä! Och slipdammet är förstås tillbaka :(

Iza, från mig till Arlanda tar det bara ca 20 min och jag är ju ofta norr om stan och jobbar. Så säg till när du vet att du ska dit i förväg så kan jag säkert så kan jag säkert möta upp dig på en fika :)

Nej nu ska jag mysa med min man. Detta blev lite långt, ups..

Svar på tråden Glitter tråden...2