Jag har hittat paradiset!!!!!!!!!!!!!!!
Oj, oj, oj,oj jag har inga ord, kan ni tänka er att man kan bli less på att shoppa? Svaret innan var-man kan aldrig få nog, men nu är svaret - jag orkade inte shoppa mer man kan få nog :)
Vi kom ner till Ullared vid 15.30 tiden i fredags och ingen kunde ju hålla sig. Vi checkade in i vår lila campingstuga och drog direkt till G-kås för att reka inför lördagens shopping dag. Vi kom hem 2 timmar senare med en full kundvagn.
I går gick vi innanför dörrarna kl 09.00 och gick ut vid 14.30 med ytligare 3 fulla kundvagnar! Shit vad vi shoppade!
Jag handlade 90 st varor och snittet blev 29 kr per vara. Handlade en ena sak över 100 kr och det var ett skjyst regnställ till syrrans knodd.
Tyckte faktiskt inte det var mycket skit alls. Men ingen av oss orkade köpa kläder till oss själva, bara underkläder och lite annat smått.
Jag handlade bla, 36 tallrikar, så gott som ALLT till bebben så som täcken, kuddar, nappflaskor,skedar, kläder, bedset, strumpor, mjukisbyxor till Martin, kallingar, nessäsär, plånbok, skivor, dvd film, spa saker, hygienartiklar, arbetshandskar, äggklocka, ljus, en hel del kläder till syrrans knoddar, dynor till mamma mm mm mm mm mm
Jag handlade för närmare 3000 kr och hade jag handlat detta till tex bebben i en vanlig butik hemma så hade det varit MINST dubbla priset. Det var mellan 50-75 % billigare på det mesta artiklarna.
Vi stannade i en stor butik, typ babyland, på vägen hem i Jönköping. Och jag som inte vet vad bebis saker kostar normalt fick en shock hur dyrt det var egentligen. Det var tex ett bedset som Martin syster köpte på G-kås för 89 kr, hon sa att hon visste att det var rätt dyrt i normala fall men gissa vad det tog i affären för exakt samma...? 379 kr!!
Bensin och boende gick på ca 700 kr för fred-sönd och dom pengarna har jag känat in med råge!
Men har man barn så tror jag man uppskattar detta ställe mer än om man inte har det. För det var framför allt barnkläder, leksaker mm som de flesta köpte och var bra saker. Eftersom jag är en tjockis så skippade jag att titta på kläder åt mig själv.
Men nästa gång vi åker kommer jag ju shoppa ihjäl mig. Då kan jag ju köpa till mig själv samt alla kläder till barnet, då vet jag ju vad som behövs och vad det blev.
Jag är i himmelen fortfarande.......:)
Men otroligt trött. Martins systers kompis var så illa tvungen att ta med sig sin 2 åring för det sket sig med barnbakt i sista sek. Och han vaknade ju 06 varje morgon. Det funkade förvånansvärt bra med honom ändå men jag skulle aldrig i hela mitt liv ta med mina egna barn in i detta varuhus!
Martin har varit hemma och rivit hela köket, så nu blir det micromat ett tag framöver, blä! Och slipdammet är förstås tillbaka :(
Iza, från mig till Arlanda tar det bara ca 20 min och jag är ju ofta norr om stan och jobbar. Så säg till när du vet att du ska dit i förväg så kan jag säkert så kan jag säkert möta upp dig på en fika :)
Nej nu ska jag mysa med min man. Detta blev lite långt, ups..