• Yllo

Glitter tråden...2

Hoppas också att dom kan göra den vinröd och med sjal.. När jag tittade på färger så fanns den tydligen bara i vitt och ivory...

När jag räknade ut vad den skulle kosta i kronor (custom made, express delivery) så gick det på ca 1200 kr så pengarna jag satte in åt dig borde räcka

När tror du att vi vet om vi kan beställa den från 1koo?? Iofs ska jag ju inte ha den förrän i augusti, men man är ju lite ivrig

• Yllo

Jo, jag vet.. det var det jag tänkte på när jag frågade när du tror att vi kan beställa från 1koo Fast jag var nog lite luddig i det jag skrev såg jag nu

• Yllo

Vicky även Jess ska på bröllop i sommar, men hon har tänkt vänta tills den lilla/lille är född innan hon börjar jaga klänning. Kul med tapeterna! Vill också iväg och kika på tapeter nu. Annica sa i lördags att hon ville ha en fondvägg i sitt sovrum, men det kan hon nog fetglömma! Jag har funderat på en tvådelad tapet med bård emellan.. creamvit upptill och svagt rosa nertill.. I datarummet har jag ingen aning om vad vi kommer att hänga upp, men väv blir det inte. B har ändrat sig och vill ha vanliga tapeter, samma sak i gäst/tvrummet... vet inte alls vad jag vill ha där, annat än att dom ska vara ljusa.

Har haft en jätteskön helg! Full fart har det dock varit. I lördags var jag och Annica på tittäggskurs och fick lära oss hur man gör fina tittägg i socker Skitkul var det så nu har jag roat mig med att gjuta en massa ägg hemma som jag ska sätta mig ner och dekorera ikväll har jag tänkt. Vem vet, kanske jag även kan sälja några

• Yllo

Annica får ingen fondvägg p g a... 1. Jag vill absolut inte ha målade väggar. 2. Vi har ingen bra ledig vägg att sätta upp en fondtapet på. En vägg har ju fönster, en vägg dörren återstår två väggar som är hela MEN den ena kommer att vara täkt av garderob och den andra kommer sängen vid och en hylla ovanför sängen. Blir lite knasigt med en fondvägg som är dold.

• Yllo

Nej inte måla!!! Tapeter Det är hon som absolut vill ha rosa! Hade jag fått bestämma hade det nog blivit svagt aprikosa eller helt gräddvita tapeter... Men hon vill helst ha chockrosa väggar *ryser* Så därför har jag planerat både rosa och vita tapeter med en bård emellan, vita möbler, rosa sängtäcke och kuddar och rosa gardiner. Allt för att hon ska få som hon vill. Jag försökte förklara för henne att det är bättre om vi väljer neutrala ljusa tapeter och sedan lägger till rosa detaljer.. men nej då.. allt skulle vara rosa *ruskar uppgivet på huvudet*

Igår kväll hade jag kul. Var ju på kurs i helgen och lärde mig göra tittägg i socker så i förrgår gjöt jag en massa ägg och igår kväll roade jag mig med att montera ihop och dekorera. Konstaterade dock snabbt att den minsta modellen ägg är ingen höjdare att arbeta med.. Blir för smått och pillrigt.. sedan måste jag nog blanda i lite mer florsocker i kristyren för den blev nog i lösaste laget (speciellt den gula) B tyckte dom var kanonläckra (äggen alltså) och trots att jag 10 min tidigare gnällt över att de var för små för att jag skulle ha fått in kycklingarna så kommenterade han att jag borde ha satt in lite kycklingar i äggen också och inte bara blommor *skrattar uppgivet* Hans förslag, när jag ånyo påpekade att kycklingarna inte fick plats i äggen, var att jag kunde ha kapat sönder kycklingarna och gjort en liten miniatyr motorsåg.. "Easter chicken massaker" skulle vara temat tyckte han

• Yllo

Ha! Jag försöker själv få tag i en rörmokare

• Yllo

Trist att Leo är sjuk igen Karin, hoppas att han kryar på sig snart igen.

Jess, Du var kanonduktig som kaklade köket. Visst är det kul att kakla?? Själv längtar jag nog lite efter att det ska bli dags att kakla vårt badrum, men det dröjer ett tag till.

Karin - Var din röris dyr? Vi vill inte lägga ut hur mycket pengar som helst på bara den biten.

Kul att flygningen gick bra Iza! Hoppas du hinner titta in här lite nu och då i alla fall mellan alla flygningar

Huga.. Har varit till tandis idag med min bråktand. Fick veta att slutnotan kommer att gå på nästan 6000 kr och inte nog med det... Fick deklarationsblanketten igår och såg att skattemyndigheterna gjort fel och jag skulle betala restskatt Dom har inte gett mig hela grundavdraget då jag var skriven på Åland i 1,5 månad *sucka* Enligt dom så har jag flyttat till Sverige 1/11 -06 och tjänat in hela min årslön på 2 månder Jösses, det jobbet skulle jag verkligen vilja ha
    Nåja, jag ringde i alla fall och fick veta hur och vad jag skulle göra för att rätta till felen och att jag kommer att få tillbaka en hel hög med pengar.. MEN inte förrän i höst!

Suck va sur jag blev på Panduro idag. Var dit och köpte celofanpåsar, men eftersom jag inte kände för att lägga mig på knä på golvet och läsa de pyttesmå lapparna så tittade jag på bilderna på påsarna. Hittade den modellen jag ville ha och köpte den. När jag kommer hem så upptäcker jag att det är FEL!! Det är inte samma påse som det var på bilden utan de här är mycket mindre med någon typ av förslutningskant *dubbelsuck* Nu måste jag fara tillbaka och se om jag kan få byta (trots att jag redan öppnat förpackningen).

• Yllo

föresten Iza.. Har du hört något från ebay ännu??

• Yllo

Iza: Jag borde ha mail kvar från henne. Problemet är att jag inte har datorn hemma där jag har mailen (den är iväg lämnad för ominstallation så jag vet inte ens om mailen kommer att vara kvar). Sedan vet jag inte vad hon kommer att säga om det är jag som mailar när det är du som vunnit auktionen. Men du sa ju att du kontaktat ebay ang den här säljaren och klänningen.. Har inte dom heller svarat? Vore ju ingen höjdare om pengarna bara försvann

• Yllo

Oj, magen bara växer och växer Jess! Byta persiensnören är ju inte det lättaste.. Jag har försökt mig på det en gång och måste erkänna att jag gav upp Rörisen var snabb också!! Annars brukar man ju alltid få vänta 100 år eller så.

Stackars Leo som inte blivit bra än.. Hoppas så att han kryar på sig snart Karin.

Härligt att din syster flyttat hem igen Vicky!

Hoppas att dom hör av sig snart Iza (ang pengarna alltså).

Jättefina kort! Ni såg ut att ha riktigt roligt på utbildningen

Jaha, så har man suttit i köket i två dagar. Igår satt jag och skulpterade kaniner (en sovande, en sittade och ätande på en morot och en klättrande), morötter och en stege. Ska göra ett två vånings tittägg i socker som jag planerat dekorera med kaniner. Tyvärr fanns ju inga kaniner att köpa så jag var tvungen att göra dom själv. I morse visade det sig att stegen jag gjort var alldeles för stor så jag fick göra en ny. Efter det satte jag igång och göra rosor till Freddans tårta. Han fyllde 15 år i går
    Efter tips här på BT skulle jag ha chokladpannacotta som ett av lagren i tårtan. Tyvärr blev det bara pannkaka av det.. Tårtbotten sög i sig alla pannacotta så nu får jag fylla den med annat istället

I skrivandets stund sitter Annica och gör tittägg i socker. Själv har jag förberett mitt två vånignsägg och ska montera ihop det i morgon. Vill låta stegen torka lite till först. Har nu gjort 4 st ägg som jag gett bort och planen är att svärfar och mina svågrar ska få varsitt ägg på söndag.

Freddan har jättekul. Han är ute och kör med Bosses moppe
    I morgon ska vi fira honom med bio och restaurangbesök + att vi även får besök från Åland.

Ha en riktigt härlig påsk tjejer!

Varma Påskkramar

Svar på tråden Glitter tråden...2