• Yllo

Glitter tråden...2

Välkommen hem Iza! Hoppas att ni har haft det jätteskönt

Låter som en jättefint kök Jess! och jag tycker nog att ni fick det till ett bra pris med tanke på vad ett kök kan kosta... Däremot tycker jag nog att ni kunde ha valt sockellådor... dom är jättepraktiska och det ska jag absolut ha när turen kommer till vårt kök.... om 100 år eller så

Bosse har äntligen finspacklat väggarna i datarummet och lagt in platongolvet där. Nu är det bara gästrummet som ska spacklas klart (skarvarna mellan gipsskivorna) och platongolvet som ska på plats.. sedan är det bara att vänta in rördragningen och eldragningen När den biten är klar ska vi ta itu med badrummet.. men där måste vi planera ordentligt innan vi sätter igång.. Jag kan för mitt liv inte klura ut hur jag ska kunna dra trädgårdsslangen från vattenkranen i badrummet ut till garaget när vi ska mura igen den dörröppningen som vi idag har dragit slangen genom *funderar och kliar mig i huvudet* Nåja, det löser sig säkert bara jag får fundera lite till

Vi har nu bestämt att vi kommer att sätta upp vävtapet i datarummet som vi sedan målar i någon glad ljus färg. Gäst/tvrummet har jag fortfarande inte bestämt i vilka färger det ska gå i.. men jag lutar åt mjuka pastellfärger (passar till min soffa som ska in där) fast det ska vara väldigt neutrala färger som man lätt kan ändra med andra gardiner, kuddar och sånt Annicas rum kommer med största sannolikhet att tapetseras i ljus ljus rosa eller cream.. sedan ska jag inreda där med vita möbler med rosa detaljer (hon är ju helgalen i rosa). Tycker att det kommer att passa bra med ljusa färger i hela källarvåningen då det är lågt till tak och mörka färger gärna framhäver att det är lite mörkare där nere än i övervåningen.

Nu vet jag också vart vår bröllopsresa går. Vi ska till Huahin i Thailand Frågade igår kväll vad stället som vi ska till heter. Vi har också funderingar på att ta en dagstur till det där Tigertemplet i norra Thailand och kolla in munkarna som föder upp tigrar... måste kolla upp vad det finns mer att kika på när vi ändå är där

• Yllo

Jag avskyr telefonköker!! Hoppas att går bra med Pärlan och att ni får en snabb tid till vetrinären....

• Yllo

Hihihihi.. vi har inte planerat att ligga på stranden direkt Vi kommer att göra en del utflykter och kika på saker och ting.. MEN vi kan inte fara till någon av öarna istället. Det är i Hua Hin som våra kompisar har sitt hus där vi ska bo. Tydligen har dom fixat upp en hel del i stan och även kungafamiljen har ju sitt sommarresidens där... Vad jag förstod av våra kompisar så har även stränderna rensats upp sedan kungligheterna började komma dit... Vad jag förstår på olika hemsidor så är "partylivet" i Hua Hin inte så mycket att hurra för, men det är ju inget som varken Bosse och jag eftersträvar heller. Ingen av oss tycker om att gå ut på krogen.
    Tigertemplet, guldbuddan, smaragdbuddan och ev apberget är några av de saker vi tänkt oss se. Sedan ska jag SHOPPA!! Kommer nog att bli en 5 st klänningar, en dräkt och så minst 3 par skor som jag ska låta sy upp/göra. Har också läst att rubiner, smaragder och safirer är billigare i Thailand, men att man ska vara lite mer försiktig med diamanter då det finns mycket falska sådana... vem vet.. mitt smyckesskrin kanske fylls på lite till

Trist med vovven Iza, men hon kanske inte behöver avlivas än.. det kanske är något som går att åtgärda.. så ta inte ut sorgen i förskott MEN förbered dig på det värsta *ger dig en stor varm tröstkram*

• Yllo

Nej Jess.. Stanna hemma! Ge dig inte ut på vägarna i det här vädret om du absolut inte måste!

Vad jag kan se från mitt fönster på jobbet så snöar det rejält ute och är väldigt halt. Flera bilar som sladdat rejält här och några personer som halkat omkull också

Sitter och oroar mig lite över Bosse.. han är ju ute och kör i det här vädret, men jag har för mig att han bara skulle vara på ett ställe idag och då känns det lite bättre.. MEN han ska ut till Tyresö i e.m. och hämta barnen.....

• Yllo

Iza, min klänning borde komma den här veckan eller nästa.... tror jag.. Det skulle ju ta mellan 15-20 arbetsdagar och det är antingen nu eller nästa vecka. Jag längtar så!! Hoppas att den kommer och att det inte har blvit något fel någonstans *lite orolig, men försöke hålla humöret uppe*

• Yllo

Jag vet inte.. du sa att dom skulle skicka den direkt till mig när jag frågade dig tidigare... men gör dom inte det så löser det sig ändå

Jag hoppas att den passar, har ju gått ner lite sedan jag tog måtten.. men det skulle ju vara snörning i ryggen samt dragkjed i sidan så det löser sig nog *fniss*

Nej, det som jag oroar mig lite över är att just den här säljaren inte längre är reggad på e-bay som säljare längre.. (eller rättare sagt.. har hittat flera säljar som har exakt samma webb-adress, men flera olika nick.. så jag misstänker att hon finns kvar fast under nytt nick...

• Yllo

Va kul att ni var med i Aftonbladet Vicky!! Önskar att jag hade vetat om det i lördags så att jag kunnat köpa tidningen Varför var ni med??

Jepp, jag lovar att ta ett foto av mig i klänningen när den kommer

Trist att Pärlan mår sämre igen Iza *tröstkramar*

Kul att du hittade en klänning på Ehrlings Karin! Hoppas verkligen att dom sköter sig den här gången! Hurdan blev det?

Vi har väl bråkat några gånger sedan vi gifte oss.. men inget riktigt allvarligt. I lördags lyckades jag dock få Bosse att gråta.. inte min mening alls.. jag bara ville försäkra mig om att han visste hur jag ville ha det om jag dör.. Han vill tydligen inte alls tänka på det, men efter det besked jag fick i fredags av läkaren så är det bäst att ta det säkra för det osäkra..

Mitt humör inte inte direkt på topp just nu. Känner mig väldigt nere och orolig. Dock försöker jag se fram emot både min fina klänning och våran efterlängtade resa till Thailand i vinter.

I helgen var vi både på marknad i Södertälje (motormarknad) och så på antikmässan i Sollentuna. Synd att jag inte hade mer pengar med mig för jag hittade en helt underbar smaragdring som jag hade velat haft.. + ett helt underbart diamanthalsband i vitt guld.. men det kostade 30.000 kr och dom pengarna har jag inte nu när vi ska betala Thailandresan Men oj vad jag skulle ha velat haft det halsbandet.. eller det där andra jag såg som kostade 9760 euro!!!

• Yllo

Jag fick besked i fredags att jag har en cysta i hjärnan... Tydligen fanns den på magnetröntgen som jag gjorde -05, men.... jag har inte fått besked om det tidigare. Kanske var det så att dom missade den då och att den upptäcktes i samband med att läkaren i Uppsala eftergranskade bilderna... En skada på hjärnstammen har jag i alla fall.... Nu ska jag iväg så fort som möjligt och göra en ny röntgen och så får vi se vad som händer efter det. Dom ska även utreda om jag kanske har en extremt ovanlig sjukdom... ska iväg och göra en biopsi v. 11 ang den sjukdomen.

Men men... Jag försöker hålla humöret uppe Utåt visar jag en glad och positiv sida där jag mest skrattar bort allt, men jag ska erkänna att jag är nog lite orolig....

• Yllo

Vet inte hurdan cysta det är eller hur många det finns. Får väl besked om det efter att jag gjort ny magnetröntgen.. Alla cystor i hjärnan är maligna (d.v.s farliga).. men det behöver inte betyda att den är elakartad (d.v.s. att den kan sprida sig). Orsaken till att dom eftergranskade bilderna var ju att jag nämde när jag var till Uppsala för balansutredning att jag gjort en hösten 2005. Den läkaren skulle beställa bilderna och granska dem innan han skrev det slutgiltiga svaret till min läkare.. på så sätt upptäcktes den nu äntligen.
    Just nu är ovissheten jobbigast.. att inte veta vad som händer.. men samtidigt är det skönt att äntligen ha fått besked om varför jag aldrig blir bra. Tror inte att dom kommer att lägga in mig så länge jag står på benen och inte blir sämre. Skulle inte orka att vara inlagd igen!

Stackars lilla Pärlan! Men det kanske känns lite bättre för dig Iza att veta att hon nu idag kommer att slippa ifrån sina plågor och slipper må dåligt. Tänk så när du far iväg med henne till vetrinären. Om du orkar så skulle jag nog rekommendera dig att vara med henne när hon somnar in. Vet att det hjälpte mig och mamma när vi var tvugna att avliva våra älskade kissor. *styrke- och tröstkramar till dig raringen* Men visst är det tungt att förlora ett älskat husdjur.... förstår precis hur du känner dig

• Yllo

Ingen aning om när jag får komma och göra nästa röntgen... förra gången fick jag vänta i 3 veckor och då var jag ändå inlagd på sjukhuset Förhoppningsvis så ska det gå rätt så fort.. speciellt med tanke på att dom "missat" cystan i över 1,5 år..

Ja, Iza... är Pärlan i hundhimlen nu? Kan tänka mig att hon har det toppenbra och jagar katter så det står härliga till...

Svar på tråden Glitter tråden...2