Glitter tråden...2
Välkommen hem Iza! Hoppas att ni har haft det jätteskönt
Låter som en jättefint kök Jess! och jag tycker nog att ni fick det till ett bra pris med tanke på vad ett kök kan kosta... Däremot tycker jag nog att ni kunde ha valt sockellådor... dom är jättepraktiska och det ska jag absolut ha när turen kommer till vårt kök.... om 100 år eller så
Bosse har äntligen finspacklat väggarna i datarummet och lagt in platongolvet där. Nu är det bara gästrummet som ska spacklas klart (skarvarna mellan gipsskivorna) och platongolvet som ska på plats.. sedan är det bara att vänta in rördragningen och eldragningen När den biten är klar ska vi ta itu med badrummet.. men där måste vi planera ordentligt innan vi sätter igång.. Jag kan för mitt liv inte klura ut hur jag ska kunna dra trädgårdsslangen från vattenkranen i badrummet ut till garaget när vi ska mura igen den dörröppningen som vi idag har dragit slangen genom *funderar och kliar mig i huvudet* Nåja, det löser sig säkert bara jag får fundera lite till
Vi har nu bestämt att vi kommer att sätta upp vävtapet i datarummet som vi sedan målar i någon glad ljus färg. Gäst/tvrummet har jag fortfarande inte bestämt i vilka färger det ska gå i.. men jag lutar åt mjuka pastellfärger (passar till min soffa som ska in där) fast det ska vara väldigt neutrala färger som man lätt kan ändra med andra gardiner, kuddar och sånt Annicas rum kommer med största sannolikhet att tapetseras i ljus ljus rosa eller cream.. sedan ska jag inreda där med vita möbler med rosa detaljer (hon är ju helgalen i rosa). Tycker att det kommer att passa bra med ljusa färger i hela källarvåningen då det är lågt till tak och mörka färger gärna framhäver att det är lite mörkare där nere än i övervåningen.
Nu vet jag också vart vår bröllopsresa går. Vi ska till Huahin i Thailand Frågade igår kväll vad stället som vi ska till heter. Vi har också funderingar på att ta en dagstur till det där Tigertemplet i norra Thailand och kolla in munkarna som föder upp tigrar... måste kolla upp vad det finns mer att kika på när vi ändå är där