• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • AnniePannie

haha jag har inte köpt en vit jätte! ;) Utan en vit, jätte söt kofta :D

• beach

AnniePannie

Det låter som ungefär som jag tänkt! Var har du hittat denna söta, vita jätte ;)

• EmmaStina

När jag läste era inlägg blev jag pinsamt medveten om att tanken inte har slagit mig att det kan vara kallt ute i pingst
    Ibland blir jag lite rädd för mig själv att jag inte tänker.
    Hur ligger ni till?
    Vi träffade prästen i dag och det känndes bra. Vet bara inte hur vi ska få ur oss löftena i kyrkan. Vi är inga stor talare precis o så är det ca 70 pers i kyrkan som alla har full fokus på oss . Känns rätt läskigt!!!!
    Alla "över axlarna vid kyla" tipps mottages tacksamt.
    Kram

• daydreamerinlove

hmmm... här är en till som satsat på fint väder o inte tänkt längre.
    är det NÅGON HÄR som vet vad smhi har tippat för väder för oss?

• daydreamerinlove

moa; ni har inte varit på åhlens på em idag eller?

• AnniePannie

beach: Den vita jätten ;) har jag köpt på Åhlens, fanns i beige oxå! Stora knappar och lite A-linje formad.

Pratade nyss med min ena tärna och vi kom fram till att vackert väder är ett krav den 26 maj :D

Vi ska dessutom fotograferas utomhus och har ingen backup plan heller, kanske inte det smartaste, men men som sagt så ska det ju bli fint väder, det är bestämt så ;)

• Moa Malviker

daydreamerinlove

Nej, var inte på Åhléns igår... varför undrar du? *nyfiken*

Har du pratat med Kicki än?

• daydreamerinlove

moa; har mailat kicki... blir det men vet inte till 100 % vad jag vill ha än mer än att det blir en knippe (7 st) utanför festlokalen samt 6 balloner/tyll med tyngd längs trappan upp. vad var det ni skulle ha?

jo, om åhlens. jag var där o kikade igår och det var en tjej och hennes kille som stod vid smyckena o diskuterade fram o tillbaka. o det lät som om det var till ett speciellt tillfälle. har ju sett bilden på er på eran bröllopssida här på BT o tyckte ni var lika. blev lite full i skratt, för jag tänkte just på hur man kan dela en massa på nätet och gå rakt förbi varandra IRL. :)

har ringt och ändrat smaken på tårtan- nu har jag alldeles för mkt tid kvar. börjar tveka på allt jag var så tvärsäker på innan. *s

• daydreamerinlove

AnniePannie; skönt att man är i gott sällskap ;)

• AnniePannie

Sitter här och börjar bli lite små nervös... Är ju helt övertygad om att min hippa är imorgon! Så nu får vi se om jag får rätt eller om jag blir totallurad, haha :D

• sera

inte så många fler dagar att chansa på än i morgon va? min kille ska få i morgon...hoppas han fåre kul OCH att han har batteri på sin telefon..
    hoppas du får en bra dag =))

• vickanvicky

Hej har problem att komma ut på internet,
    Men nu e det en vecka kvar och allt är inhandlat... Skönt hur går det för er andra blivande brudar...???

• Pingstbrud-07

Kul att se några fler blivande brudar nästa helg. Här börjar också det mesta vara fixat. det är mest min blivande mans uppgifter kvar nu (jag gör allt i god tid, medan han är ute i sista minuten). Vi får väl se om jag behöver hjälpa till med något av det kanske...

Jag hoppas verkligen att det blir uppehåll och fint väder - det blir så mycket lättsammare då! Åtminstone inte ösregn när man ska in och ut ur kyrkan i alla fall!

• Lucky_bride

Oiiiii, nu är det bara 1 vecka kvar!!! Det vi har kvar att göra är att lämna in förlovningsringarna för putsning... Annars är allt klart. :)

• mrs Turoczi

Hejsan alla glada! (och nervösa)

Är det bågon som har lite udda sånger i kyrkan?? satt och funderade lite idag och kom på att de psalmer vi valt verkligen är hur trista dom helst!

kan man ta ågon helt annan musik? Då menar jag som församlignen ska sjunga gemensamt istället för tre trista psalmer som ingen kan.

/Louise

• Aerobicsbruden

Här är nästan allt på sin plats inför bröllopet få lördag. Jag är också ute i god tid medans min blivande man är senare. Han har ännu inte hittat några skor, men som han säger, det är ju en hel vecka kvar...hua tur jag har mitt klart. Är det någon som hört vad det blir för väder på allas våran dag?

• daydreamerinlove

jag spanar på smhi men de hade bara prognos till onsdag :(
    det här med psalmer ingår när man har en kyrklig vigsel, vad man än må tycka. vi har fyllt ut med 3 sånger utöver det, känns bra för oss vilket gör att det inte bara bli "tråkiga" psalmer. eller tråkiga o tråkiga, men alla känner ju inte att det är så känslofyllt eller talar direkt till hjärtat- så det känns som vi får det bästa av allt. kan dock tillägga att jag lyssnar sönder solosångerna innan så jag inte ska börja storlipa i kyrkan :)

åhhh.... lång väntan. och ändå. bara en vecka kvar tjejjer... ;)

• Aerobicsbruden

Kanske ska följa ditt tips om att lyssna på solosångerna jag också så att jag inte börjar lipa av dem för jag vill inte bli rörd.

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007