• Lucky_bride

Pingstbrudar, 26:e maj 2007

Hej på er pingstbrudar :D
    Tänkte starta en ny tråd för just det här datumet. Har sett att fler har gjort så, men inte hittat någon för just 26:e maj. Kan ju va kul att tjattra lite med de som ska gifta sig på samma dag :)
    Så hur känns det nu när det börjar närma sig...? Har ni koll på allt? Tror att vi har det :)

• Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007
  • sera

vi e sjuka här hemma, känns lagom kul såhärnära när man vill ha huvudet klart för att planera det sista! Men det ska bara handlas mat..beställas smörgåstårtor..köpa vin/öl/champagne..åkomma på hur ja ska göra me blommor =) jag e slarvig ja...å på söndag ska ja få en provsminkning av tjejen som ska fixa smink/håret på mig! ska bli kul å se va ja kan vänta mej =)
    snart....*pirrig*
    Ska skicka in lappen till kyrkomusikern i morgon också..får inte glömma..

• jenny_nenne

vi provade dansa i förrgår. det gick inte alls. Jag kan väl grundstegen till vals och fox... men min sambo är värdelös. Han hittade på en egen dans som till mestadels gick ut på att jucka mot mig...*suck* karlar. Så det blir nog att öva öva öva...

• AnniePannie

haha ja dansen blir kul att se här med. Min m2b saknar helt taktkänsla och vägrar träna :D

• Bettan6

Jag börjar känna mig lite stressad. Har inte träffat prästen ännu, hur går det till? Ska tärnorna vara med? Har slarvat bort telnr. till fotografen och undrar om hon kommer ihåg att hon ska fotografera oss. Undrar om 2h hos frisören räcker. Är på jakt efter avlånga formar att ha oasis i och dekorera med blommor på borden. Ja, vi har massor kvar att göra... Sitter och kämpar med bordsplaceringen. Visste inte att det skulle bli så svårt!

• bröllopsängeln

hej på er alla 26majbrudar...tänk om tre veckor är det vår tur äntligen

Prästen träffade vi för ett par veckor sen och bestämde psalmer osv.

Vi provade dansa vals i veckan och hjälp vad illa det gick så nu ska vi öva varje kväll fram till dagen D.

I övrigt har vi som jag skrev i stora majtråden haft panik med att den blivande mannens byxor inte anlänt i tid och kanske inte hinner fram i tid...den 21 maj kommer de till butiken...så vi har bokat andra i reserv också..

Min frisör är sjukskriven i tre veckor framöver så nu är jag lite rädd för att mitt hår kommer bli en galen färg och inte så snyggt som det brukar..så vi får se hur håret blir..orkar inte deppa över det iaf man blir ju gift ändå

Idag har vi köpt presenter till alla medhjälpare och kompletterat det sista med blomsterbutiken och köpt kuvert som vi kan stoppa ner pengar i till chaufför och andra som ska ha betalt i kontanter på stora dagen. Och så har vi köpt sifferklisteretiketter som värdparen ska klistra på paketen så vi vet vem som gett vad

Ikväll blir det vals och musiklistor tror jag...

Jag blev ju hippad i lördags och det var absolut en av de bästa dagarna i mitt liv. Nu väntar vi på att se om m2b råkar ut för något bus de närmsta veckorna...

• daydreamerinlove

ok, ok... dags att ta tag i dansen snart. hade tänkt välja bort valsen och ta "power of love" med med lite scenografi till- ska testa iden på min m2b imorgon o se hur det funkar i verkligheten. *s

annars är festhäftet på G, men det tog stopp... hade ju skrivit ut fel innan så papprena är slut- hamnar här istället. inget ovanligt i dessa tider känns det som. *ler

hmm... vad olika det verkar vara det här med prästerna. vissa får träffa dem i god tid, medan andra får vänta in i det sista.

anniepannie; ska bli spännande o se reaktionen med dansen här med ;)

bröllopsängeln; stjäl din ide om att ha pengarna klart i kuvert- att man inte tänkt på det innan :)

bettan6; bordsplacering är ett klurigt tidsfördriv. att nåt så enkelt kan bli så svårt. *ler... vad det gäller att träffa prästen, det beror väl på om ni känner att ni behöver träna. men tror det är skönt att träffa prästen i lugn och ro- vill man träna kan man ju mötas upp efter en stund.

• Bettan6

Blir lite orolig när jag ser att folk är så flitiga. Ska man köpa paket också, o till vilka? Hur tänker ni när ni bordsplacerar?

• daydreamerinlove

jag ville köpa presenter till våra gäster först, men har faktiskt ändrat mig. ibland kanske det blir lite för mkt, men det är ju en smaksak.
    vi har gjort som så att vi har tagit en sak i taget. sen har det väckts flera tankar- vissa har hamnat i planeringen och andra utanför. allt för att försöka undvika stressen/ prestationsångesten som lätt kan bli. på så sätt har det varit en rolig resa. men lite skönt att det snart ska få bli lite resultat med, inte bara planering. *ler

• vickanvicky

AnniePannie: Du e inte ensammen om detta... Min M2B är lika dan... Så det får bli som det blir... Måste ju kunna skratta med ju:)

NU e det bara 2o dagar kvar...
    ´tur att listan inte är lång med saker som är kvar... Har det sista i häftet till festen att göra. Vi ska träffa prästen den 8 ...

• Aerobicsbruden

Ja ni tjejer nu är det snart våran tur att skrida fram!!Vi ska ha solosång men undrar hur många sånger hon ska sjunga. Hur många sånger ska ni ha med i kyrkan resp psalmer?

Svar på tråden Pingstbrudar, 26:e maj 2007