• brud  nästa år

Hur får vi det roligaste festhäftet??

Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???

• Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??
  • augustibrud8

Detta talet står i allas festhäfte och sen säger toastmastern till.

• caso78

men toppen hade väl äöndå varit att brudparet inte visste ngt om detta tal utan bara toastmaster o gäster.. hade blivit hur kul som helst.. förstå vad paffa brudparet hade blivit

• kentfantast

Man får lägga en lös lapp i alla gästers häften då kanske?! Ja gud vad man skulle garva!

• Skog

Det gemensamma talet brukar finnas på en lös lapp som inte delas ut till brudparet. Det läggs antingen löst i häftet eller under folks tallrikar (eller hur man nu vill göra).

• caso78

Hmmm... nu ska ju jag vara brud.. men hoppas att jag får nöjet att va toastmaster ngn gång.. då tänker jag köra detta GARANTERAT

• augustibrud8

Visst hade det varit ändå roligare som en överaskning men jag tror nog att jag kommer garva ändå....

• Pottzy

Det e ju alltid trevligt med bilder att fylla ut häftet med...varför inte lite barndomsbilder kankse?

• janson77

Nån som har en bra sång, som är lättsam och rolig, inte så gammaldags?

• sjölejon

Å nej, det gemensamma talet som är så fruktansvärt tråkigt!!

• Bröllopsplaner

Jag tycker inte heller att det gemensamma talet är så roligt.. är inte heller speciellt mycket för barncitat eller små visar om äktenskapet som de flesta tycks ha.

Jobba mycket med gäst-presentationerna istället, det är de alla är intresserade av.. och ett väldigt bra sätt att få folk att känna sig särskilt välkomna.
    Intervjuer med brudparet där de får berätta om varandra. En story om hur man träffades, lite information om varför man gifter sig på den här platsen, skriva ner det fina talet från vigseln som folk kanske vill minnas och slutligen på sista sidan ett tacktal till alla som varit med.. det tycker jag är kanoninnehåll i ett festhäfte.

Svar på tråden Hur får vi det roligaste festhäftet??