Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

beach: Tack, Sofia verkar må prima nu tycker jag! Tjatar om glass så det är som vanligt... Hon går i 6-års, och till hösten börjar även vår andra dotter i 6-års. Svårt att förstå ibland att man snart har två skolbarn, det känns som om de precis har lärt sig gå...

Åh, min sambo bodde i Abrahamsberg tills vi flyttade för snart två år sedan! Hans bror och föräldrar bor kvar så vi är ofta där i krokarna. Det är en fin stadsdel! Fast det är lite jobbigt nu med fjärrvärme-utbyggnaden, man vet aldrig om man får parkera på sitt vanliga ställe eller inte.

• Skogstigern

Vi skriver förresten ut psalmtexterna i vigselprogrammet. Eftersom vi inte gifter oss i någon kyrka så kommer vi inte att ha några psalmböcker, så därför blev det naturligt att ha texterna i vigselprogrammet istället.

• Skogstigern

Här kommer en uppdatering på vår lista igen. Jag har försökt lägga till de som tillkommit men några vet jag inte när de gifter sig:

070505,
    Skogstigern (Stockholm)
    Bens wife (Stockholm)
    070512,
    Söta_bruden (göteborg)
    Slottet (Åhus)
    070519,
    Johans2B (Lysekil)
    Mrs.K (Stockholm)
    070520,
    Fröken lycka (Borås)
    070526,
    Lucky_bride (Linköping)
    Bröllopsängeln(Stockholm)
    Vickanvicky

Beach, Soon to be Södertun och Lena+Mattias=Sant har jag inte hittat några datum på. Ni får gärna lägga till er!

• Skogstigern

Beach: Sambons pappa äger två av husen på Rörläggarvägen så vi har fått massor av info från honom...

• Skogstigern

Bens wife: Nu fick du mig orolig över hippan också ju!! Vi ska till mamma i påsk men hon ville hålla oss kvar lite extra för att "bjuda på grillat" följt av "fast vi har visst slängt grillen...".

Ska man ana ugglor i mossen kanske?

• Skogstigern

Vickanvicky: Kul att höra lite om ert bröllop! Jag har anlitat en tjej i Skåne, i Kyrkheddinge, som syr min klänning. Snart är den klar!

Känns det lugnt med planeringen eller börjar ni bli nervösa?

• Skogstigern

Johans2B: Skönt att höra att han mår bra. Det gick jättebra idag hos läkaren, Sofia var jätteduktig och lyckades t o m att somna. Så nu är det bara att vänta på svaren.

Vi gifter oss kl 15, det kändes lagom eftersom vi vill att våra barn ska vara med så länge som möjligt. Vi är lite kvällströtta också så det känns skönt med ett tidigt bröllop. Men vi räknar ändå med att hålla på en bit inpå natten!

• Skogstigern

Bens wife: Du är underbar!!!

• Skogstigern

Jag har fixat klart våra vigselprogram idag, ringt prästen och bokat tid och ringt DJ för att stämma av låtlistan.

Imorgon blir det tårtavsmakning, jippie!! På min födelsedag och allt...

Nu ska jag gå och baka bullar så att jag har något att bjuda på imorgon.

• Skogstigern

Tack tjejer! Imorgon måste man lägga ett år till till sina tveksamheter "Jag är 23, nej 25, eller förresten 28, oj jag är 33... Nä, det kan väl inte stämma?"

Jag har hunnit med mycket, två skolbarn snart, ett äktenskap, en skilsmässa, en bröllopsplanering till, två gamla hus som har renoverats från topp till tå, ett nybyggt hus med allt vad det innebär och en utbrändhet! Kan man inte få lite ekonomisk gratifikation för sånt?

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)