Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Bens wife: Tack, då ska jag kolla runt imorgon, ska till Kista galleria och hämta tärnklänningen då!

• Skogstigern

pralm: Man måste inte, men jag tror inte kyrkan fixar med något speciellt. Så om ni vill meddela ev solosånger och annat kan det vara bra med ett eget program.

Eftersom vi gifter oss på en gård så har vi inte tillgång till psalmböcker utan en massa krångel, därför skriver vi psalmtexterna i vigselprogrammet. Det är vår främsta anledning till att vi har vigselprogrammet.

• Skogstigern

Bens wife, jag lyckönskar dig här med! Kram!

• Skogstigern

beach: Kan du inte dra en liten vit lögn och fråga om de inte har fått inbjudan än? Posten kan man alltid skylla på!

• Skogstigern

beach: Ja, säg att ni inte hört något än. Det känns inget vidare att ljuga, men ibland kan det vara skonsammare än att säga sanningen.

Vi har också lagt till några gäster i efterhand, har bjudit dem på vigseln och brudskålen efteråt. För vår del var det grannarna som vi ångrade oss om.

• Skogstigern

Jag har inte tänkt hålla tal till min man. Det skulle jag nog inte klara, skulle bli alldeles för stressad av det!

• Skogstigern

Johans2b: Vilken härlig möhippa du verkar ha haft!

Vi sitter och jobbar med bröllopet nu, helgen försvann i hippa och lite dagen-efter-bekymmer. Har just skrivit ut alla vigselprogram-papper så nu ska jag beskära dem och sedan ska de sys in i programmen. Sambon jobbar på bordsplaceringen och skriver ut den på fotopapper.

• Skogstigern

beach: Vad bra att du har bjudit in dina vänner! Ledsen om jag verkade påstridig förut med den vita lögnen, det är jättebra att du följer ditt eget hjärta. Själv har jag inte den mentala orken att alltid tala sanning, därför är vita lögner tyvärr ett alternativ för mig för tillfället.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum! Klart det ordnar sig med lokalen!

Kram Anna

• Skogstigern

7 dagar kvar för vissa av oss! Börjar ni bli nervösa?

Jag börjar drömma mardrömmar varje natt nu, i natt var vår vigselplats förvandlad till lervälling eftersom man skulle göra om gräsmattan... Vi skulle stå på spånskivor och vigas! Dessutom spö-regnade det, min klänning passade inte och vi hade inte förberett allt. Huvva!!

• Skogstigern

Jo, nu känns det faktiskt som att det mesta är under kontroll. Vi har festprogrammet kvar, annars är det mesta klart faktiskt! Så imorgon ska jag måla naglarna och försöka ta det lugnt på kvällen, hur nu det ska gå...

Det känns skönt att den stora dagen snart kommer! 42 timmar kvar!

• Skogstigern

Johans2B: Tack så mycket, håll tummarna för vädret!!

• Skogstigern

Godkväll alla majbrudar och andra!

Tack alla som har gratulerat och tänkt på oss!!

Vår bröllopsdag var verkligen helt underbar, farmor i himlen hade fixat till toppenväder och allt var så härligt varmt och glädjande som vi ville att det skulle vara!

Jag kommer med en längre redogörelse senare när jag orkar, just nu har man huvudet fullt av alla intryck och kroppen slut på ork. Dessutom är händerna fulla med morgongåvan, jag och mannen bestämde oss för att köpa varsin Tamagotchi till varann! :-P

NI som är intresserade av vårt Eld-bröllop får gärna titta in i mitt galleri på www.gamman.se/UserGalleri.asp där jag har lagt upp lite bilder så länge!

Varma kramar från en lycklig fru!

• Skogstigern

Pralm: Grattis till er!

• Skogstigern

Jag har fått mitt registerutdrag från Skattemyndigheten idag så nu ska beställas nytt pass och nya kort!

Och så ska jag byta namn på barnen också, jättehäftigt!!!

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)