Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Vad kul att du gillade klänningen!! Den är så himla fin, verkligen perfekt till Elin och precis så som Therese ritade den! Nu är jag så nyfiken på min att jag spricker snart...

Visst är det något extra med finskor och mysbyxor?

• Skogstigern

Nä, vi får väl se om någon annan startar en 5 maj-tråd, då kan vi hänga på där. Så länge som inte de andra maj-brudarna tröttnar på vårt snack i denna tråden så!

Coolt, nödkorgar ska jag också börja med snart! Vi ska en sväng till Ikea idag så då tänkte jag titta på korgar där.

Läckert med secretboxen förresten, klart att du vågar! Om du har en digitalkamera hemma kan du ju testa själv först, klä dig lite lätt och ställ in kameran på auto-foto så behöver ingen annan vara närvarande. Då kan du vänja dig i lugn och ro och kan även kolla på resultatet så att du vänjer dig vid att titta på korten sedan. Framför allt så märker du ganska snabbt om du inte vågar!

• Skogstigern

Vilken fart det har blivit i tråden, vad kul!

Vi kommer att trycka oss runt dansgolvet till Jennifer Rush " The power of love ". Den ska också spelas på vigseln av en flöjtist, vi tror att det blir jättefint!

Vår budget ligger på ca 150 000 kr, det är exklusive resa och för 65 gäster. Den klart största posten är själva festen som vi beräknar till ca 100 000 kr.

Resan har vi en längtan till, men det är nog inte möjligt i år. Den skulle kosta ca 100 000 kr till... Men hotellet är superlyxigt!!

• Skogstigern

Hej tjejer!

Vad kul att det börjar falla på plats för er!

Vi har ägnat senaste veckan till att göra listor i massor och bocka av dem vartefter. Jag har ett block vid sidan av sängen, så fort jag börjar tänka så plitar jag ner allt (verkligen allt!) och sedan lägger jag in det i datorn så att sambon kan läsa och ta ställning till det vartefter.

Jag har gjort klart vårt vigselprogram också, vi valde psalmerna "En vänlig grönskas rika dräkt" och "På bröllopsdagen ber vi". Den senare är nyskriven text och riktigt trevlig tycker vi! Vi ska bara ha ett extra musikstycke, det blir "The power of love" på tvärflöjt. Som ingångsmusik blir det en bröllopsmarsch skriven av Urd Trio som ska spela, och utgångsmusik blir deras polonäs. Känns skönt att allt är klart! Musiken kan ni lyssna på på www.urdtrio.se om ni vill.

Denna vecka ska vi träffa Riddersvik igen och spika dukning m m. Och snart ska vi smaka av tårtor!

Har ni börjat få drömmar än förresten? Min senaste mardröm innehöll en massa försenade gäster, prästen som satt fast i snökaos (!), vi glömde vigselprogrammen och hade missat att boka middag...

• Skogstigern

Aj j-klar, underkjol!! Den har jag glömt! Jag får slänga iväg ett mail till Therese och kolla om hon kan skicka med en...

Annars har jag inte haft några nya drömmar tack och lov, det räcker med de jag haft.

Jag hoppas verkligen att snö-kaoset inte blir verklighet! När brorsan skulle ta studenten snöade det veckan innan så att de funderade på om lövad kärra var något bra alternativ... Det var ju ändå i Södertälje! :-/

• Skogstigern

Bens wife: Jag hoppas det, vet ju att hon har huvudet på skaft!

Hur går det med planeringen? Börjar det röra på sig igen?

• Skogstigern

Välkommen hit, det är inte lätt att hitta trådarna ibland i röran!

• Skogstigern

Soffan blidde det för mig också resten av dagen idag, jag fick veta att jag inte fick jobbet jag hade sökt. En småsak på sitt sätt, men luften gick ur mig totalt. Jag måste nog fortsätta vara sjukskriven om jag inte kan ta en sån här liten motgång...

• Skogstigern

Tack för ert stöd! Det värmer!

Jag hade hoppats så mycket på detta jobbet eftersom de kunde tänka sig att jag fick arbetsträna hos dem. Jag är sjukskriven för utmattningsdepression sedan ett år tillbaka och har ingen arbetsgivare längre. Men nu får jag leta igen, ska ta tag i det om någon vecka när jag orkar.

Det var verkligen ett drömjobb, nära, bra betalt, utvecklande och framför allt så verkade de se personalen som människor!!

Bens wife: Håller tummarna för dig med jobbet.

Jättekul att du hittade underkjol i alla fall, det känns toppen när något klickar som det ska!!

• Skogstigern

Johans2B: Trist med pencillinet, hoppas att du blir bättre av det! Du får be din sambo spara lite vin till dig!

Detta med underkläder är inte lätt! Jag har ju inte fått min klänning än så jag vet inte vad jag ska ha för underkläder alls. Det är snörning i ryggen som är öppen ganska långt ner så egentligen skulle väl en Freebra vara bästa alternativet. Min tärna har en klänning som är öppen i ryggen också så hon måste gå utan eller ha en Freebra. Jag har funderat på att köpa hem en sådan och testa.

Egentligen skulle jag dock vilja ha gula underkläder, överdelen på klänningen är ganska transparent gul så det får ju inte lysa igenom något vitt... Men gula underkläder är hopplösa att hitta!

Nu ska jag gå och titta på tv, det är "Hitta Hem" på fyran. Filmat bland annat på Kattstallet där jag volontärar, så jag ser "mina" älsklingar då och då!

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)