• Ab fab

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3

Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
  • Addiz

Hej tjejer!

Tack så mycket för igår! Jag hade urtrevligt och fick en massa ny inspiration!

Idag har jag varit med Boman på stan, och det slutade med en veterinär-räkning på 2000 spänn, och en lite tilltufsad Boman En annan hund hoppade på honom, och tjejen som höll honom kunde inte få bort honom, så även om jag drog i Boman och backade flera meter så hängde hon efter, som en liten vante i den andra hundens koppel Men hon får betala alla utgifter iaf. Undrar bara hur Boman kommer att känna sig när han träffar andra hundar nu?!?!

Annars har jag haft en suverän och väldigt social dag, och nu blir det mys med hjärtat, och kanske lite film...

Hörs på måndag!

• Addiz

Förresten, fick tygprover på de tyger som min sömmerska köpt till mina tärnklännigar, och de var helt perfekta!!!!! Blev så glad, så nu vill jag bara ha färdigt allt, och bara gifta mig! :D

• Addiz

Linum: tack för mailet! Den var såååååå fin!!!

• Carma07

Godförmiddag. Tack för i fredags. Det var jättekul att ses igen. Man får alltid ny inspiration då.

Igår blev det en tur till Trollhättan. Hittade en klänning för 800:-. Tyvärr var den för stor. Den var en storlek 42 så då tyckte jag att det var skitbra och började kolla på storlek 40. Fanns två jättefina klänningar på rea i den storleken. Började med att prova kjolen. Tänkte att det var det kritiska plagget eftersom jag är småbystad. Kjolen passade perfekt, men däremot toppen gick inte igen. Kollade runt vad de hade, men inget jag fastnade för direkt. Men det är på gång in mer klänningar.

På kvällen var vi hos några kompisar på middag. Alltid lika trevligt.

Nu är jag på väg till pysselträff. Ska snabbt plocka ihop mina saker. Kunde bara inte låta bli att kika in här.

Vi ses imorgon (förhoppningsvis)

• Nickes-to-be

Hej på er!
    Tack för i fredags, alltid lika kul att träffa er!!

Igår hämtade vi min ring!! *myyyser*

Blev lite besviken på graveringen bara, den är ytte-pytteliten så man får kika jättenoga för att se vad det står.. tur att vi själva vet vad det står, det är väl huvudsaken! När vi beställde ringen trodde hon i affären inte att den text jag ville ha inte skulle få plats men det fick den, fast det kanske var pga att de gjorde texten så liten, jag vet inte. Iallafall, jättenöjd med att det jag ville skulle stå fick plats men lite besviken att texten blev så liten...

(Svammel svammel, får sammafatta mig själv, så svamlig är jag)

Texten i ringen är inget mer avancerat än hans namn [hjärta] mitt namn och så datum.

Hur får de som skriver latinska ord plats?????

• Nickes-to-be

Igår när vi hämtade ringen så var vi även inne i en klädaffär, jag och dottern stod där och kikade på en hängare med strumpor. I affären har en morsa släppt lös sina tre smågrabbar (sisådär en 6-7-8 år gamla) och rätt vad det är lägger den ena upp ett falsett-falsett skrik (Ronja Rövardotters vår-skrik är rena skönsången i jämförelse) rätt i mitt öra! Det gjorde skitont, verkligen fysiskt ont i mitt öra när han skrek. Jag blev skitsur och kläckte nån kommentar och sen gav jag ungen en sån arg blick och stirrade på honom så om blickar hade kunnat platta till nån hade han vart som det tunnaste papper... *grrrrrr*

Jag hade ont i mitt öra i flera timmar sen.. *morrar*
    Usch vilken morsa att släppa lös ungar att leka i affärer, då är det väl bättre att lämna dom hemma....

Liten åsikt från lilla mig....

• Nickes-to-be

Linum!!
    Köpte du örhängen som passade till svävande pärlor-halsbandet på Vegi? Vilka är det i så fall?

• Linum

Hej nickes!

har inte köpt dem än, men jag ska kolla vilka det är... Vänta lite.

• Linum

Sötvattenspärla, silverstift 75 kr heter de. Den som heter dubbelpärlor öronhänge 150 kr är jättefina, om man vill ha lite längre örhänge (för det heter ÖRHÄNGE...)

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3