Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Skickar vigselprogrammet till er alla snart....
Fru Nibla - Ååå tack
Du kanske har tips om vad man ska ta upp med prästen? Vad det är det man går igenom?
Puman: Vi har inte haft nått samtal med vår präst än men jag kan tänka mig att man går väl igenom upplägget och vilka psalmer man vill ha. Har man inga egna förslag får man väl tips från prästen! Sen talar man väl om ifall man ska ha solosång och dikt osv...
Puman,
Vi gick igenom till punkt och pricka vad som händer från det att portarna öppnas till det att man står ute på kyrkbacken.
Vi provade att gå nerför altargången, att säga löftena, knäböja, etc.
Sen gick vi igenom vilka psalmer vi ville ha, samt ut och ingångsmarsch. Sen hade jag som önskemål att ha den gamla versionen av Fader Vår eftersom det är den jag lärde mig när jag konfirmerade mig.
Sen gjorde vi själva vigselprogrammet och mailade till honom så han fick "godkänna" ordningen innan vi skickade till tryckeriet.
Åh... idag ska jag till sömmerskan igen.... Blir lite nervös när jag tänker på det... hoppas att den jäk*a klänningen passar nu... Idag får jag också reda på va det kommer att kosta... hoppas att jag inte svimmar!
Tezz,
Håller tummarna för dig! Hälsa från mig och säg att vi hade världens underbaraste dag!
Nibla: Det ska jag göra!
Nibla: Tänkte på detta med jobb... OM du inte skulle hitta nått jobb som du gillar... alltså OM... så kan jag tipsa om "min" arbetsgivare! Bara ifall att alltså!
(igentligen jobbar jag som rekryterare, men det är ingen som vet!! Moahahaha!)NOT!!
Håller på att leta inspirationsbilder till våra placeringskort! Tänk om man hade tid och pengar...
imagescommerce.bcentral.com/merchantfiles/5123177/Adirondack-Chair-Place-Card.jpg
TezzAmore, Fru Nibla - Tack!