• jenny_nenne

OT: min m2b har skulder...

Min m2b har skulder sen innan vi träffades. På olika ställen. Ganska mycket pengar dessutom. Nu har kronofogden hört av sig angående utmätning av lön.
    Vissa skulder är över tio år gamla. Allt känns hopplöst, jag som aldrig fått en betalningsanmärkning ens...*suck*
    Usch...tycker detta är jättejobbigt. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och ta tag i det.
    Nån mer som varit i samma sits?

• Svar på tråden OT: min m2b har skulder...
  • jenny_nenne

jag har kollat på lyxfällan och jag ser inte vad det skulle hjälpa oss. Det är först nu som vi har ekonomi att ta tag i det. Innan har vi inta haft många kronor över efter räkningar och de har gått till mat. Kan tillägga att fikcpengar och liknande som man får för att roa sig med har aldrig existerat i vårt förhållande. det har det inte funnits plats med. Och det är jag som har hand om ekonomin. Jag sköter alla papper vad det gäller både honom mig och barnen.
    Så jag ser nog den enda lösningen att ta ett lån och att han sedan tar över det. Att få ett lån när man har skulder går...om man har något att belåna. Vilket min sambo verkligen inte har.

• Mrs. 170307

jenny_nenne: Min svägerska hade då inget att belåna när hon fick sitt lån, det är jag hundra på. Hon jobbar också bara timvis. Så vitt jag vet finns det inte heller en borgenär med i det hela.

Fråga kostar ju inget. Finns det absolut ingen möjlighet kan du ju fortfarande ta lånet på dig, om du vill.

• Tizzeltazz

du behöver inte ha ngt att belåna för att få låna med anmärkningar. jag har glömt vad företaget hette men det finns de som lånar ut till de som normalt inte kan få lån och räntan var högre men jag tror inte den var helt vidirg.

sen finns ju JAK men då måste du först sätta in en slant och få ihop lite poäng men den goda nyheten är ju att det är räntefritt...
    www.jak.se/

• Tizzeltazz

"Låna upp till 350 000 kr utan säkerhet." - freedom finance

sök på nätet, bästa är ju om han tar lånet själv, i eget namn.

• Tizzeltazz

hmm kopierade fel där :)

- Endast bolån (villa, fritidshus och bostadsrätt) till privatpersoner.
    - Bolånet är avsett för en nischmarknad (egenföretagare, ej fast anställda, utländska medborgare och nya medborgare, pensionärer och personer med betalningsanmärkningar m fl).
    - Du får en individuell bedömning, vilket många gånger resulterar i ett "ja" även om du fått "nej" av banken.
    - Finansierar köp och ökning av befintliga bolån (t ex för renovering eller skuldsanering).
    - Bottenlån upp till 90% av marknadsvärdet.
    - Amorteringstid 5-40 år men även korttidslån.
    - Individuell räntesättning.

Vi kan ge dig en ny möjlighet som:
    - är egen företagare.
    - är projektanställd eller saknar fast inkomst.
    - är pensionär.
    - är ny i Sverige och saknar kredithistorik.
    - tidigare haft betalningssvårigheter.
    - har betalningsanmärkningar med eller utan skuldsaldo.
    - är entreprenör med nystartat företag eller med behov av att expandera.
    - vill sanera kontokortskrediter och avbetalningar med hjälp av ett bolån.
    - har en hyresrätt som ska ombildas till bostadsrätt.
    - är nyskild och under en kortare tid behöver finansiera dubbelt boende.

• jenny_nenne

oj tack för hjälpen!
    Jag har själv sökt på nätet, men alla de jag hittade ville ha säkerthet osv. Men jag kanske sökte på fel. Men jag ska definitivt kolla upp det.
    Tack!

• jenny_nenne

frågan är ju bara vad de menar med:

"Efter godkänd kredit prövning har du pengarna i handen inom några dagar"

efter godkänd kreditprövning brukar ju inte vara så aktuellt i hans fall då den aldrig blir godkänd... men ska kolla

• Mrs. 170307

Sök på "lån betalningsanmärkningar" (eller sådana kombinationer). Det finns verkligen en hel del erbjudanden.

Kan höra med svägerskan vad hennes bank heter. Jag har för mig att det var något som "Blå bank" eller så (men det får jag inga träffar på så det måste vara fel).

• jenny_nenne

blue bank har jag kollat på men då skulle man ha ngt att belåna. Jag sökte på lån och skulder och fick upp en massa långivare men inte en enda som lånade ut pengar utan säkerhet. När man väl kom till kritan så tog det stopp...

• Mrs. 170307

jenny_nenne: Jag är bergsäker på att hon inte har något att belåna. Antingen tar jag fel på namnet eller så gick det att prata med dem... Jag ska fråga henne (för din skull, hon är verkligen ingen "kul" person ).

Svar på tråden OT: min m2b har skulder...