Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008

Smycken: får nog bestämmas när jag jag bestämt vilken klänning jag ska ha, men lutar åt klassiskt pärlhalsband (mitt eget) och pärlörhängen. Blir det inte pärlor så kanske jag lånar ett halsband och örhängen (för att få "något lånat"). Om någon ser vackra smycken kan ni väl tipsa i denna tråd - alltid bra med tips!

Transport: sannolikt limosine (äldre modell - är så stiligt med gamla bilar) och vi håller på att boka en stor buss till gästerna

Mannens kläder: lutar åt att han ska ha svart kostym. Ska köpa en ny sent i höst när han motionerat sig i form

Inbjudan: vi kommer berätta för alla nu under sommaren vilket datum vi ska gifta oss, sedan skickar vi ut inbjudningarna i slutet av augusti. Inget "Save-the-date. Är inte särskilt förtjust i dessa amerikanska traditioner.

• ~vinterbrud~

Jätteroligt att du lägger in bilder allteftersom arbetet fortskrider - ska bli roligt att följa (och ge mig mer ångest över min brist på pysslighet).

Själv har jag shoppat en underkjol till min bröllopsklänning idag. Alltid nåt!

• ~vinterbrud~

Gotland: har kikat på dina inbjudningar: supersnygga!!! Angående färg på text så såg det inte ut att vara otydligt med grått, men svart blir ju alltid tydligare.. Lite svårt att bedöma ett foto.

Angående min klänning: jag har en "reserv-klänning" kan man säga. Har köpt en klänning jättebilligt och hittar jag ingen bättre så ska jag ha den. Annars säljer jag denna. Modellen är en klassisk A-linje (ivory) m korsetsnörning, glaspärlor som broderier, spagetti-straps och ca 50 cm släp. Den är fin men jag skulle vilja ha en som inte är så vid i kjolen tror jag... Usch vad det är svårt att välja modell!

• ~vinterbrud~

c_t: du som gör hemsida:
    tänkte du skicka med något info-blad i inbjudan eller skriver du då bara länken till er hemsida inbjudan och hänvisar inbjudna dit istället?
    Vi ska också göra hemsida men känns som det blir lite "kaka på kaka" att ha både infoblad och hemsida, eller?
    Vi ska ha ett enkelt (ej dubbelvikt) papper som inbjudan och vill inte förstöra intrycket med att lägga till ännu ett papper. Borde väl vara ok att bara hänvisa gästerna till den hemsidan istället?

• ~vinterbrud~

Tack _golden_ & c_t! (alla får såklart gärna svar på alla frågor jag ställer - det uppskattas).
    Jösses vad nojjig jag redan börjar bli över småsaker, ha ha ha...
    Ska sätta sambon i arbete nu i juli och börja designa vår hemsida, så även han får vara med i planeringen. Vi gör en egen (dvs använder inte Weddingannouncer, BT etc).

Jättesnygg frisyr förresten c_t (den spanska knuten)!

• ~vinterbrud~

Bröllopsresan bestämt, bokat (och t.o.m delvis betald). Vi åker 2 veckor till Maldiverna!

• ~vinterbrud~

Längtar verkligen till Maldiverna - ser så sagolikt vackert ut på bilderna.

Gotland-08: jag har varit i Sydafrika och kan mycket varmt rekommendera Kapstaden. Helt fantastiskt ställe! Har en hel del tips om du vill ha det. Ni kan lätt kombinera Kapstaden med safari i tex Krugerparken, eller med 1 vecka i Mauritius (billig och enkelt att flyga däremellan).

• ~vinterbrud~

Fyller på med några fler förslag (varma länder i jan/feb):
    * Västindien (ABC-öarna)
    * Hawaii
    * Franska Polynesien
    * Fiji
    * Cook-öarna
    * Brasilien (och övriga Sydamerika)

• ~vinterbrud~

Gotland-08: såg din e-mailadress tidigare i tråden. Jag kan maila dig så slipper jag ta upp hela denna tråd med tips

• ~vinterbrud~

Gotland-08: nu har jag mailat dig!
    Det blev långt Hade mer info än jag trodde och har säkert glömt massor...

Svar på tråden Januari-Februari 2008