Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008

Bzzz; vet inte var du bor, men om du är i Stockholm så rekommenderar jag att gå till Matton på Norrlandsgatan eller Panduro. Är mycket lättare att hitta papper i butiken, när man får "klämma och känna" än att kolla på nätet. De har även MER i butiken än på nätet.

• ~vinterbrud~

Oj - full aktivitet i tråden ikväll. Kul!

Gotland-08: grattis på födelsedagen!
    Qozze: superbra kämpat med all träning! Imponerande!

Har suttit djupt inne i "hemside-djungeln" ikväll. Arbetet med att utforma en hemsida har börjat! Det var ju asroligt!! Var meningen att sambon skulle göra detta men jag kunde inte låta bli att börja samla in material (layout, text och foton).

• ~vinterbrud~

Borde också springa runt på stan och kolla lite pälsar/kappor, socm c_t. Men det känns lite avigt att göra mitt i högsommaren. Sen är jag ju himla sugen på Aspera-kappa (köpa begnagnat). Åh så fina de ser ut att vara.

Nu kan jag förresten även lägga till följande på "fixat-listan":
    Tärna
    Bestman
    Toastmaster
    Alla våra tilltänkta "kandidater" har tackat ja!

Klänningsfråga:
    tänkte någon av satsa på att köpa klänning på brudklännings-rean i sept/oktober?

• ~vinterbrud~

Ja - ni MÅSTE visa bilder på era jackor/kappor! Vore kul att få lite inspiration. Och vad SNABBT jobbat och att du snart är klar med kappan, Gotland-08. Otroligt!

Jag har aldrig handlat på ebay - kan jag få lite tips hur man ska "leta fram" jackor och kappor? (kanske är en dum fråga...?)

• ~vinterbrud~

(ha ha ha)
    _golden_; jag var tvungen att läsa ditt inlägg till mig 5ggr. Du menar REAN, inte "resan" väl? Har nyss diskuterad Sydafrika-resa så jag blev förvirrad
    Jag har hört att det rea på brudklänningar i slutet av sept-okt (ca 20-50%), men mer än så vet jag inte (dvs vilka butiker och vilka modeller eller storlekar man kan hitta). Vore dock intressant att få veta mer.

• ~vinterbrud~

Spanade nyss in pälsjackan på Ebay som c_t tänkt köpa: SCHYSST! Hoppas du får den!
    Ska kanske leta lite på ebay och se om jag kan hitta en lång kappa m fuskpäls.

• ~vinterbrud~

Nu har jag kollat på bilderna.
    WOW - ser ju jättefint ut! Coola "päls"-detaljer kring hals och handleder. Den kommer bli superbra på vinterbröllopet!

• ~vinterbrud~

Hej 20080129! Vi har samma datum ser jag.

Såg att du tog upp frågan om vilka skor man ska ha mitt i vintern. Jag har funderat på det.. Behöver man verkligen andra skor än lågskorna? Jag kommer iaf inte promenera särskilt mycket och det lär väl vara plogat/sandat/saltat där jag ska gå... ? Men jag ska kolla vad alla andra säger och kanske det kan vara värt att ha ett par fina stövlar i "nödfall"...

• ~vinterbrud~

Qozze: angående att det kanske ser lustigt ut med kappa och lågskor på utomhusfoton: är inte brudklänningarna normalt så långa att man knappt ser vilka skor bruden har på sig (vare sig inne eller ute)? Så tänkte jag iallafall.
    Funderar mest på om man fryser fossingarna av sig i små lågskor när man ska stå ute och huttra under bilderna
    Och är det slask så kanske man helt förstör sina fina lågskor i siden (iaf om man inte har skinnskor). Hmm? Man kanske kan köpa ett par billiga vita skinnstövlar på typ Din Sko till hösten....
    Vad tror ni?!

• ~vinterbrud~

Bzzz: jag köpte mina "lågskor" i maj på Wedins skor. Jättefina, siden, i ivory med 6 cm klack med strass-spänne och knäpps kring vristen. 399kr!

Svar på tråden Januari-Februari 2008