Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008

Jag har (äntligen) också bestämt vilken brudklänning jag ska ha - ska beställa i början av nästa vecka!
    Det blir en jättefin klänning från Aspera by Alicja Eklöw, som tyvärr ej finns på deras hemsida annars hade jag länkat dit. Ska även beställa en tärnklänning därifrån.
    Leveranstiden är ca 16 veckor så jag räknar med att få den innan jul. I höst ska jag börja leta efter en fuskpälsjacka att ha till.

Nu har vi även bokat vår transport från kyrkan till festen. Blir en vit Rolls Royce från -61:
    www.brollopsbilar.se/Nya%20bilder/Phantom%20V%20Vit/phantom%20vit.htm

Hur går det med inbjudningarna för alla?
    Gotland-08; är du klar med dina som du pysslade med?

• ~vinterbrud~

Ska bli spännande att se din klänning c_t!

Angående ringar:
    Har bestämt mig men har ej köpt dem än. De kommer se ut ungefär så här:
    s195.photobucket.com/albums/z251/HH_sthlm/

Klänningen är beställd - kommer om ca 16v. Lång leveranstid...

• ~vinterbrud~

Ja2007: förlovningsringen (den i mitten) har jag ju redan. Priset för Alliansringarna är ca 11-12.000 kr/st(kvalité TW/VS på diamanterna).

Mysflikkan: kolla sidan 55 i denna tråd; där är senaste listan över vilka som hänger här. Har dock tillkommit några senaste månaden så det börjar bli dags för en uppdatering!

• ~vinterbrud~

Gotland-08: vad KUL med inbjudningarna!!!

Provexemplaren av våra inbjudningarna finns nu oxå upplagda på:
    s195.photobucket.com/albums/z251/HH_sthlm/

(har suddat bort lite personlig information så texten ser kanske lite skev ut).

• ~vinterbrud~

Tusen tack!
    Inte helt bestämt när de skickas ut mer "någon gång i september". Ska ju göra alla 50st inbjudningar också (mycket klipp-och-klistrande) så det lär väl ta mig några veckor.
    Mitten av september skulle jag gissa!

• ~vinterbrud~

c-t: jag har tittat även på din hemsida (hoppas du inte misstycker). Den var också jättesnygg. Rolig information ni hade om era gäster!
    När väl vår hemsida är klar och publicerad så får gärna se den, men jag vill helst inte lägga ut länken här på forumet. Kan maila er då istället om ni vill.

• ~vinterbrud~

ja2007: kan du avslöja varifrån du beställt dina provex (och hur de kommer se ut)? När ska ni skicka ut inbjudningarna?
    Vad har du valt för modell på klänningen?

Ska försöka börja min "klipp-och-klistra" verkstad (=göra inbjudningskort) nu i helgen. Får se hur många jag orkar göra. Är lite avundsjuk på Gotland-08 o c-t som redan gjort sina.

• ~vinterbrud~

Säger som Gotland08: välkommen (o kul med en till).
    Var någonstans ska ni gifta er?

Finns många namn i listan ovan, men känns som knappt hälften är aktiva i tråden.

Ska strax iväg på möhippeplanering. Har många vänner som gifter sig snart. Jag är den som propsar på en "snäll och trevlig" möhippa, konstigt nog Försöker sätta nivån inför min egen, som jag knappast lär kunna undvika.

• ~vinterbrud~

Hej alla nya! (snöbrud08, strawberryhoney, Nanna_3000)

Apropå klänningar:
    har hittat en bild på min klänning (den jag beställt). Såg att någon säljer samma modell men annan storlek här på BT:
    www.brollopstorget.se/Annonser/&picture_nr=0

Tillverkade 16 st av ca 45 inbjudningkort i helgen.. Det går framåt!

• ~vinterbrud~

Abbie80:
    JÄTTESTORT GRATTIS! Vad kul & spännande! Då blir det tillökning i april alltså?
    Håller tummarna för att du kommer i klänningen i januari

Svar på tråden Januari-Februari 2008