Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008

Angående er prisuppgift för --rättersmiddag exkl dryck för 700-800kr - det låter sanslöst dyrt! För det priset hade jag förväntat mig att vin till maten igår. De där priserna är dyrare än vad middagspaket kostar i Stockholm!
    Vår 3-rättersmiddag kommer gå på runt 400kr exkl dryck, sen kommer tårta+kaffe kosta ca 50-55 kr/st. Middagen kommer vara fisk eller oxfilé dvs inte det billigaste alternativet.
    Bara för att ge er en liten "referensram". Stockholm brukar ju oftast vara dyrast.

• ~vinterbrud~

ja2007 - får vi se dina inbjudningskort! (jag är nyfiken). Om du inte har kort så kanske du kan beskriva i text hur de ser ut?

Fick inbjudan till min kompis bröllop igår, och det var jättesnyggt! Kvadratiskt "altarskåp" i vinrött. Inuti var det fastlimmat ett papper i pärlemovitt och infoblad i samma papper.

• ~vinterbrud~

Oz-080202:
    dina inbjudningar lät verkligen både fina och roliga (annorlunda). Jätteroligt att läsa och bli inspirerad hur man kan göra olika inbjudningar. Jag ska ta en tur till på stan och kolla in Panduro och Matton innan jag till 100% bestämmer mig för mina färdigtryckta från Caligraphen.

I helgen ska jag försöka komma iväg och prova lite olika modeller av brudklänningar - kan inte komma på vad jag egentligen gillar och trivs i.

Snöflinga76: ett tips är annars att beställa tärnklänningar från någon Kina-leverantör. De kostar runt 90USD/st. Du kan måttbeställa dem därifrån.

• ~vinterbrud~

jempan_; utan att vilja generalisera för mycket, men jag känner utan tvekan igen det där om att ha en sambo som tycker det är för tidigt att planera och som inte gillar att planera alls. Tyyyyypskt killar!
    Ni gifter er 5 januari såg jag, så det är mindre än 6 månader kvar. Det är bara att köra igång!!
    Försök få honom att förstå att "ju mer ni gör/bestämmer NU, desto mindre jobb blir det ju framöver, under hösten".

Vad har du fixat så kanske du kan se vad du bör ta tag i härnest? Har ni bestämt hur inbjudningarna ska se ut tex? Det har vi att göra närmast på listan.

• ~vinterbrud~

Hej hej,
    Bzzz: dina ringar lät jättesnygga! Jag tycker också det väldigt fint med diamanter på kanten/sidan av ringen.
    Jag tänkte köpa vigselring i höst någongång, men är nästan säker på vad jag vill ha (jag skrev det här det tidigare i tråden):
    Förlovningsring: vitguld 4mm bred med 3 brillanter infattade med lite mellanrum så de sitter ganska brett (0,15ct styck).
    Vigselring: jag vill ha TVÅ stycke helallianser (varje ring är 2mm bred) på varsin sida om vigselringen. Ser jättefint ut! Kommer nog ta den ena som vigselring och den andra som morgongåva.

Var och provade brudklänningar i helgen. Var så fint väder så det var bara jag i butiken så jag fick jättebra hjälp! Hittade två supervackra Asperaklänningar som nu ligger på favoritlistan. I augusti tänkte börja kolla efter vinterkappor i brudbutikerna (tänker nog hyra, men beror lite på vad det kostar).

• ~vinterbrud~

2 dagar kvar till semestern börjar.... Är så segt att jobba nu. Roligare att planera bröllop och hämta inspiration på BT.

Efter vigseln; vi hade nog tänkt att ha gratulationer direkt utanför kyrkan, som man brukar ha. Jag förutsätter att alla gäster har varma jackor på sig i vilket fall som helst och ca 15 minuter står man nog ut med att frysa utanför kyrkan. Sedan blir det välkomstskål och mingel i festlokalen.
    Blir det inte lite konstigt att vänta med gratulationerna tills man kommer till mottagningen (såvida mottagningen inte är precis brevid vigselstället)?

Bordsplacering: det blir nog klassisk bordsplacering med honnörsbord. Där sitter vi (förutom oss själva), våra mammor och pappor. Vi har tyvärr inga mor-/farföräldrar i livet annars skulle de sitta där. Förutom oss 6 funderar jag på att sätta tärna och best man vid honnörsbordet om det blir för lite med 6 personer.

Hur har ni andra tänkt?

• ~vinterbrud~

Hej allihop!
    Har varit borta på semester i snart 2 veckor - försöker "läsa ikapp" i tråden nu. Det verkar gå framåt för allihopa!

Vi ska i dagarna börja formulera inbjudningarna så vi kan beställa dem från Caligraphen och så ska vi göra klart vår hemsida. Har precis beställt eget domännamn så det ska bli enkelt för gästerna att hitta dit, sen är det bara att publicera den när inbjudningarna skickas ut. Borde man vara klar med sin "presentönskelista" i samband med inbjudan - hur gör ni andra?

Har nästan bestämt mig för vilken brudklänning jag ska ha, men ska iväg och prova klänningar på ett ställe till (börjar bli trött på att prova klänningar nu). Måste lägga min beställning om senast 3 veckor för att få klänningen innan jul.

Vad ska era blivande ha på sig (frack, kostym, frock coat eller annat)?? Tycker det är svårt att bestämma vad som är snyggast.

• ~vinterbrud~

Jag har varit inne på mörk kostym på brudgum och marsalk ändå till nu - kom på att det nog ser mer högtidligt ut med frockkoat. I så fall ska nog både min sambo och marsalken ha likadana.

Och man ska nog ha ev önskelista så gott som klar när man skickar ut inbjudan, så det blir till att börja kolla upp vad vi skulle vilja ha. Kul men SVÅRT!
    Vi ska, utöver vanliga klassiska presenter (a la glas och tallrikar) önska oss "upplevelser" i form av t.ex presentkort på middagar eller miniweekends.

abbie80: jag har förresten provat Apera-kappan (4055) nu. Den var jättesnygg (fast de hade bara en 38:a som var alldeles för stor på mig). Jag provade även en kortare fuskpälsvariant som var finare till den klänning jag ska ha så jag "tingar" inte din kappa längre.

• ~vinterbrud~

Hmm; det kanske blir frockcoat istället för kostym. Kan man ha svart tror ni?

Nyfiken brud 2007; tror att Asperakappan kostar ca 5.000kr. Att hyra där jag kolla på den kostade 750 kr har jag för mig.

Skidbrud (gift); grattis till ert bröllop! Kommer inte på några frågor just nu, men det vore jättekul om du kunde skriva ihop lite tips och råd, baserat på dina erfarenheter, till oss alla som ska ha vinterbröllop!

• ~vinterbrud~

T o U:
    blir lite osäker nu. Jag provade flera korta jackor samt Aspera-kappan och det är möjligt att det var de korta som kostade 750 kr att hyra och kappan kostade mer. Det var på Ehrlings i Stockholm, så du kan ju ringa och fråga dem!
    De hade även ganska många jackor och kappor att hyra på Stockholm Brud och Fest. Kostade ca 1.000-1.500kr.

Denna vecka har jag sprungit runt och letat papper i centrala Stockholm (Skapa Hobby, Ljunggrens, Matton och Panduro). Kan verkligen rekommendera Skapa Hobby - jättefina enfärgadepapper och bättre priser än Matton. Har slutligen bestämt mig för att göra alla trycksaker själv - provexemplaret blev jättefint iallafall!

Svar på tråden Januari-Februari 2008