Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008

Dags för en uppdatering av de som brukar skriva i tråden. Inom parentes var vi gifter oss (där jag hittat informationen):

080105 T och U
    080105 abbie80
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08
    080119 Malin46
    080126 Qozze
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080128 20080126
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Akvavit (Dalarna)

• ~vinterbrud~

Hej T och U. Jättebra att du uppdaterade!
    Har börjat fundera på transport, men inte bokat än. Skulle också vilja ha en gammal (äldre) bil, typ Rolls Roys. Detta är sambons uppgift och ansvar så jag har inte kollat upp detta mer. Verkar dock inte vara så svårt att hitta i Stockholm.
    Har du kollat bfm.nu?

• ~vinterbrud~

Halloj!
    Kul med en till i tråden (välkommen Oz-080202!)
    Brudbuketten: jag vill ha rosor i buketten (en rund bukett). Sen har jag inte helt bestämt om det ska vara:
    1) ljusrosa och creme-vita rosor
    2) bara röda rosor
    Tycker båda är lika fint.

• ~vinterbrud~

c_t: spännande med leverans av klänning! Vilken modell har du beställt (hur ser den ut? bild?)

• ~vinterbrud~

Oz-080202:
    Snygg klänning!
    jag har också beställt flera klänningar av Kanacca, både brudklänningar och festklänningar.
    Vad gäller brudklänningar så ger jag rådet att INTE beställa en klänning med dragkedja. De är alla av rätt dålig kvalite (går ju dock att byta ut själv) dessutom så är sömmerskorna inte världsnoga med måtten. Jag har 3 klänningar, alla efter samma mått och det diffar ett par cm mellan alla! Har man korsettsnörning på klänningen spelar detta ingen roll.
    Undvik för övrigt att beställa en klänning med för mycket egna ändringar på (dvs som avviker från en bild de har). Deras engelska är begränsad och det blir många gånger fel och missförstånd. Deras klänningar är helt ok och superbra för det priset man betalar! Man kan jämföra deras klänningar med typ en klänning från Nixa (kvalité-mässigt).
    Vad gäller leverans så tar det normalt 5v för dem att leverera (spelar ingen roll vilken klänning utan handlar om hur mkt de har att göra). Man kan även få en snabbleverans mot extra kostnad. Räkna med tullkostnad på knappt 40% (alla klänningar fastnar inte i tullen men många gör det).

• ~vinterbrud~

c_t: - DAMN, vilken schysst klänning - sitter ju som ett smäck!!! Vad kul!
    Jag är sugen på att beställa mer festkläder från Kanacca! (ha-begär kallas visst sånt påstår de)
    Är det förresten en "äkta" Maggie Sottero du beställt? Jag beställde en kopia från Kanacca (ej samma modell som din).

• ~vinterbrud~

En fråga till om MS-klänning:
    vad kostar klänningarna ungefär (inkl tull) om man beställer över nätet? Minns ej vad de kostar härhemma, men visst ligger de runt 12-15 tkr om jag minns rätt?

• ~vinterbrud~

Qozze: vad har du tänkt dig för klänning?

Jag prioriterar ringarna framför klänning (man har ju ringarna hela livet och klänningen bara en dag). Har varit och kollat då och då i flera månader och tror det lutar åt en hellallians (alt 3/4 allians). Eller snarare; vill ha TVÅ helallianser - en på vardera sidan av förlovningsringen. Den ena får nog bli morgongåva
    Tycker det ser så fint ut med dessa 3 - ramar in förlovningsringen fint.

Ni andra?

• ~vinterbrud~

Vi har bokat vigsel i kyrkan kl 16. Anledningen är just för att vi inte kan komma tidigare till festlokalen (kan komma dit tidigast ca 17.15).
    Har inte gjort något exakt tidschema än men vi räknar med att gästerna är på plats ca 17.15 och så kommer vi senast 17.30. Middagen är tänkt att börja runt 18.30 och sen hoppas jag att middagen inte tar för lång tid - vill att det ska bli fest och dans så fort som möjligt.

Svar på tråden Januari-Februari 2008