• Duchess

Okej att outa IRL-namn?

Jag har en fråga som jag gärna vill lyfta ut ur en annan pågående diskussion för att få objektiva synpunkter.

Som så många andra blivande brudar har jag både läst och skrivit en del på BT:s forum den senaste tiden. Ibland kan det hetta till ordentligt, och jag är inte rädd för att debattera. Därför har jag varit noga med att inte lämna ut för mycket personlig information om mig själv. Jag vill nämligen inte att jag som yrkesperson och jag som privatperson ska kopplas samman, eftersom mitt arbete är av... tja, en speciell art. Och jag är inte här pga mitt arbete - jag är här för att jag snart ska gifta mig, och surfar efter tips. Anonymt.

Idag dök det plötsligt upp ett inlägg där en forumskribent glatt skrev att hon visste vem jag var IRL. "....en rolig detalj i denna diskussionen är att jag vet vem du är. Det var faktiskt min präst som berättade det för mig. Hon hänger här inne med men skriver tydligen inte nåt, vad jag vet iallafall".

Den här tjejens vigselpräst har alltså, på något vis, samtalat med henne om Bröllopstorgets forum, och (såvitt jag förstår) listat ut vem jag är IRL och berättat det för henne.

Själv tycker jag att det känns obehagligt, och jag vet inte om jag har så stor lust att fortsätta skriva här om jag vet att inte ens präster (som borde vara välbekanta med ämnet diskretion) drar sig för att berätta vem jag är IRL för andra forumskribenter om de listar ut vem jag är.

Tycker ni att detta är okej? Jag gör absolut INTE det, men jag vill gärna ha ärliga åsikter från er andra. Övereagerar jag, så säg gärna det. Jag tål mothugg :)

• Svar på tråden Okej att outa IRL-namn?
  • Mrs*N* 18/8

Duchess.. nu vet jag ju inte vad du jobbar med men tycker att det är konstigt ändå. Kan du inte stå för de saker du skrivit här?

• pickolina

Duchess - Hoppas du får reda på vem personen ifråga är, så du kan reda ut situationen. Oavsett vem som gjort fel eller ej, så är det respektlöst av motparten att inte reda ut situationen. För "rätt" eller "fel" så har ju detta skapat obehag för dig och det måste man ju respektera tycker jag.

Som sagt, jag tycker egentligen inte att "brud" eller prästen gjorde något fel, men när dom nu vet hur du känner och att det faktiskt kan ställa till med problem för dig så är det väldigt dåligt att inte reda ut det. Det tycker jag är FEL utan några som helst tvivel.

Hoppas det löser sig! Vore trist annars.

• Duchess

Jag står för vad jag skrivit, som privatperson.

Om jag med säkerhet visste att alla människor runt omkring mig kan skilja på privatpersoner och yrkespersoner, så vore det här ett mindre problem än vad det är just nu.

• pickolina

Brud! - Vill säga en sak till dig, om du nu är kvar.. Inte för att_jag_betyder något i situationen men ändå. Jag förstår att du inte tycker att du gjort något fel, men oavsett så har det skapat obehag för personen ifråga. Vore det då inte läge att be om ursäkt för det och reda ut det hela, på riktigt?

• Mrs*N* 18/8

tycker ju inte att det bör skilja så mycket mellan vad du anser är rätt som privatperson och som yrkesperson.
    Det borde vara svårt att ha ett jobb där åsikterna kan skilja sig så enormt från det privata

• Duchess

Mrs*N* 18/8:

Jag skulle gärna vilja ge dig ett specifikt svar på dina frågor, men jag hoppas att du respekterar att jag inte kan berätta mer än vad jag redan gjort. Du får helt enkelt lita på att det för mig är viktigt att få skilja på min yrkesroll och min privatperson, vilket INTE betyder att jag skäms för någon av de två eller inte står för mina åsikter.

• pickolina

Mrs*N* 18/8 - Fast det är väl ändå oviktigt! Om TS nu har det så har hon det och det måste man väl respektera?

• MrsMoreira

Men alltså, Duchess, nu kan du faktiskt byta nick och ingen skulle veta vem du är, igen. Jag förstår att du är arg/besviken/ledsen/förbannad. Men ingen kan påstå att du nu inte skulle kunna skriva anonymt längre, som jocelyn skrev lite längre upp.

• pickolina

Fast till Duchess försvar där.. Jag har oxå föreslagit att byta nick, men har man varit här ett tag så är det lätt att bli igenkänd ändå. På sättet man skriver och vilka åsikter man har.. Så det är inte så lätt alla gånger det heller.

• Duchess

MrsMoreira:
    Jag tror att det skulle framgå ganska snabbt att jag var Duchess även om jag bytte nick. Mina åsikter och intressen är ju desamma. Och att byta nick och bara skriva kommentarer av typen "oooh, så fin klänning" och "jag gillar din vigselring" - det intresserar mig inte.

Svar på tråden Okej att outa IRL-namn?