• @nn@1

jag är så bäst/snål haha

jisses.. ska ju ha ett litet bröllop bara vi och vittnen och så prästen då så klart.. nu har jag fixat en klänning..(ganska maffig sådan med långt släp och broderier på osv kanske lite för mycket för ett minibröllop men men)jag har bokat tid för hår/smink hjälp med klänningen och finkläder+skor till mig och min son (gubben får fixa sitt själv faktiskt) dessutom har jkag fixat bukett .. jag har fixat allt utom ring och gubbens kläder och allt detta till en nätt summa på 4250!!! då är även sommerskan betald för ändringar a klänningen.. SHIT va jag är bra påå det här med att spara in.. =)

nä men seriöst.. nån mer som är lite halv snål som jag? vad kommer erat lilla bröllop kosta?

• Svar på tråden jag är så bäst/snål haha
  • Bakelse

Vill också fråga Lightfish hur du menar???
    Vi gör all mat själv, inklusive tårta, men det betyder inte att det inte är "värt besväret" att komma på vår fest! Vårt bröllop kommer att kosta ungefär 20 000, inklusive klänning för 4000, ring för 7000 och makens kläder för 2000.

• lightfish

Ni är hemskt roliga som hänger upp er på pengar själva.... ;) Det är ju ni som tjatar om pengar, inte jag. Jag menar att man kan få ett väldigt fint bröllop trots små medel men att man kanske kan anstränga sig trots det?

• madlin

lightfish: men alltså.. vad säger det att man INTE anstränger sig om man har håller låg budget? Fattar inte. Småsaker och annat man fixar till bröllopet behöver inte bli så dyrt...

Hänger inte upp mig på pengarna, utan begriper inte vart du vill komma med ditt utlägg i denna tråd att de skulle vara "sämre" på något vis för gästerna. Måste man alltid ha så höga krav förresten?

• littlepixiegrl - Mrs B

Joleen: Extremitet kan också betyda ytterlighet, precis som på engelska :)

• Wicks

lightfish: vi hänge rupp oss på pengar för att det var pecis vad u skrev. du skrev ordagrant:
    "Jag är ledsen men jag hoppas att ni som har så billiga bröllop har låg klädkod så att gästerna bara kan ta nåt de har hemma samt att de inte har resväg? "

allts¨ahndlade de tinte om ansträngning utna just pengar

• Serenity

Men vänta lite..nu har jag inte läst hela tråden men ju mindre pengar desto mer anstränger man väl sig??? alltså om jag betalar för ALLT så är det ju inte samma sak som om jag går in i köket själv och gör allt,det är ju mer ansträngande. Det spelar väl ingen roll hur mycket man lägger ut så länge det blir som man alltid velat ha det. Vi har skjutit upp vårt bröllop ett år för vi vill spara mer pengar så jag slipper göra ngt utan kan köpa alla tjänster osv...inte för att det är BÄTTRE utan för att som jag tänkt mig min bröllopsdag är just att jag ska slippa göra ngt själv (förutom dekorationen) Men gästerna trivs ju i vilket fall som helst hoppas jag,skulle kännas som en kniv i hjärtat om alla mina gäster bara kommer för att käka och dricka. Vi ska ju gifta oss,det är ju enormt stort,skitsamma vad som bjuds på

• @nn@1

F*n va sur jag blir på inlägg som
    "2007-07-07 18:33 lightfish" gör..
    du vet... en del av oss är begåvade med ett ekonomiskt sinne serrö! inte några drömmare som spenderar i onödan på något som varar EN dag men LÅNEN som står kvar i typ 10 år! tänk på den du!
    inte för att vi skulle behöva ta lån för att ha ett sagobröllop heller för den delen.. men bara för att jag råka hitta min drömklänning för 1200, för att jag råkar ha kontakter som tex GRATIS fotograf, tårta till självkostnadspris, känner florist som endast tar betalt för blommorna (inköpspris) ...så skulle mitt bröllop vara mindre värt att gå på... hmm det är sånna som du som gör att barn får skev uppfattnng om pengars värde och att man faktiskt kan ha det bra och roligt utan en drös av ekonomiska medel! fy!

• @nn@1

skulle ju haft bröllopet i största hemlighet med endast två vittnen men så blev det ju inte nu... dom som känner mig vet att jag älskar paket, och undrade hur i hela friden jag kunde tänka mig att ha bröllop HEMLIGT då jag inte skulle fått några paket
    men för att hålla bådas familjer på gott humör efter som att endel hade tagit väldigt illa upp om vi hade haft det hemligt så fick vi ju bju ändå..
    iaf så undrade min svägerska VAD vi önskade oss nu då när det blev offentligt och gissa vad?!!? jag önskar mitt inte ett skit! jag vill inte ha nått! man har inte bröllop för att det ska vara störst och bäst fest... man behöver inte bevisa nått... inte nått annat än kerleken till sin partner i alla fall..och gissa om hon blev förvånad när jag sa till henne att "nej, jag önskar mig inget.. det enda jag vill är att min och gubbens familjer kan vara i samma rum UTAN att sura eller titta illa på varandra.. " så alla ni som klankar ner på oss med "billiga" bröllop.. se VÄRDET i att ha en familj som kommer överens VÄRDET i att ha hittat kärleken.. hade jag inte haft några pengar så hade jag varit rik ändå..

• @nn@1

värst vad tyst det blev här då

• Mrs 2007

Håller med....

Ett bröllop är inget som ska märtas i pengar. Man gör sitt bröllop som man vill ha det. Att ha kontakter på tex fotograf, DJ m.m är jättebra.

Själv har jag och min sambo dragit i alla trådar vi har och idag bokade vi en DJ. Jättebilligt pga kontakter.
    Ingen är gladare än jag.
    Håll ert bröllop efter er egen plånbok.

Svar på tråden jag är så bäst/snål haha