• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Saffranin

Jag köpte mina underkläder på Lindex.
    Inget superhäftigt men jag hittade en fin BH som var axelbandslös och den satt jätte skönt och sen tog jag en snygg trosa till (lite genomskinligt sådär...det får herrn vara nöjd med :P )

Det var en Balconette-Bh med spets och broderidetaljer. Avtagbara band samt gelékuddar.
    199kr
    (finns på lindex hemsida)

• Saffranin

Lillamillan
    Den får jag kolla upp!
    Tack för tipset!

Jag fick lite gjort idag ändå. Har beställt tårtan och blommorna. Hur specifika har ni varit när ni beställde blommor?

• lillamillan

Jag har nog inte bestämt mig om blommorna än, tror att jag ska släntra in någon vecka innan och bara be dom fixa en fin liten bunden bukett med rosor i olika färger och lite utfyllnad...
    Lotsas som ingenting och se vad det kan komma att kosta :P

• Andie

Saffranin
    Okej tja då kanske det kan bli lite problematiskt. Men pyssla är ju kul. Vi ska inte börja med våra festprogram förrens vi vet hur många som kommer. Och idag ska vi på min m2bs kusins bröllop. Och vi tror att folk kommer säga till oss då att de kommer. Jag tycker det är väldigt ofint mot brudparet (som står för bröllopet vi ska på)
    Har du några bra idéer på hur man på ett fint sätt kan säga att de ska ringa oss istället?

Som lillamillan sa så finns det ju mycket fina grejjer på Lindex och de brukar ju ha alla sorter även om man är stor bystad eller liten bystad. Dit ska iaf jag gå och kolla lite närmare.

Blommor. Jag har bestämt vilka blommor vi ska ha redan. Det gjorde jag samtidigt som vi bestämde tema. Min plan är att åka runt till matvarubutiker och inhandla blommorna dagen innan bröllopet. Binder även min egen bukett och i den ska jag ha röda rosor, nejlikor och hjärtan-på-snöre. Men den sist nämda växten får jag nog köpa på Plantagen tror jag.

• lillamillan

Andie
    Så kul att kunna göra sin egen bukett!
    Om jag kunde skulle jag också göra det!

Idag har vi varit på stan och lämnat in våra ringar för en andra gravering, där vi köpte ringarna kunde dom inte gravera det vi ville ha så jag lämnade lite tomt efter namn och datum och sen letade jag reda på en annan butik där dom kunde göra det så som vi ville ha det.

Sen var vi in på Tiimari och jag köpte lite olika papper. Ska fixa fint på vår gästbok och nyss gjorde jag ett "testljus" att ha på middagsbordet.
    Det kommer att bli ett vit/brunt färgtema med troligtvis orangarosor i små vaser på bordet och ljus....

Fungerar den här länken tro?
    wertogether.weddingannouncer.com/photoalbums-31625/405745.html

• lillamillan

Nu har jag kommit på hur jag ska ha vigselprogrammet...
    Först ska vi trycka upp programmen som vanligt, vika dom på mitten så att det blir ett uppslag att öppna.

Men det ska inte bli någon framsida på det papperet.

hmmm...men det går inte att förklara hur jag tänkt ha det och jag har bara en testvariant än så länge som inte ligger uppe på vår bröllopssida.

• Saffranin

Lillamillan
    Jag är så nyfiken och så lyckas jag inte komma in på dina länkar Typiskt!!

Är det en vanlig gästbok med blanka sidor eller?

• lillamillan

Gästboken har jag inte lagt ut bilder på,
    Men den köpte jag i en vanlig papperbutik.
    En brun skrivbok med en smal guldrand runt på fram och baksidan och sen är det guld på kanten på varje blad (som psalmböcker).
    Bladen är helvita utan linjer.

Jag har klippt ut en bit guldpapper och skrivit datum på längst upp, satt dit vårat monogram (beställde på vimsadekor) och längst ner står det "gästbok" kort och gott.

Boken kostade 79kr.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3