• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • Saffranin

Andie

Vi ska oxå bara ha en solosång (och två psalmer). Tror inte vi hade kunnat ändra på det så mkt då våran präst som sagt har ganska bestämda åsikter. Psalmerna vi har valt är nr 410 "Gud skapade av jorden" och psalm 903 "Jag tror att Gud är kärleken" ur nya psalmboken.

Särskilt den sista tycker jag är jättefin!!

Igår tog vi tag i några grejer och nu har vi provat och beställt skjortor, pastronger, västar och skor till brudgummen och marsalken, bokat make-up och uppsättning (hos Graham&Sandra på Kyrkogatan), köpt skor till mig (på Tonys högtidskläder) och kollat på tårtor. Vi har beställt tre provsmakningsbakelser till idag och väljer nog den som är godast.

Skönt att få något fixat!!

• lillamillan

Saffranin

Det är ju jätte kul när det rullar på och man ser att saker blir inköpta och bokade!

Jag har bokat en vän som tårtmakare, basen är bestämd och sen ska vi se på hur den ska "smyckas".

jag har bokat en som ska fixa mitt hår och smink, men jag börjar undra om jag verkligen ska sätta i lite clips med löshår, eller om jag hellre ska gå till frissan och fixatill min lite kortare frisyr.
    Men jag vet inte om samma frisör kan ta emot mig på bröllopsdagens morgon och finslipa frisyren och sminka, eller om jag måste ha påklädning o hela kitet då?
    det sitter i pengarna :(

Måste funder mera om jag ska ha axellångt hår med clips eller om jag ska ha en kort snygg frisyr bara (och slöja o tiara).
    Det är ett svårt val....

• lillamillan

...är på solist jakt nu.....
    Får se om vi hittar ngn bra till ett lagom stort pris.
    och om min sambo tycker att det blir nödvändigt :)

• lillamillan

Har ni sköljts bort av allt regn?
    Det är så tyst här :)

• Mirja78

Hej alla!! Äntligen semester och tid att sitta här och läsa..jaa ska väl hinna med lite planering också!

Det går framåt för alla verkar det som, det är ju faktiskt inte så många dagar kvar nu! Blir lite nervig när man tänker på att det bara är drygt 2 månader kvar!!! HÄRLIGT!

Vi har änligen fixat blommor och ring, och imorgon bär det av till konditorn för att titta på tårtor. Dessutom ska vi försöka få lite tips på systemet om vilka viner som passar till maten, det ska bli en tripp till Tyskland nu när man är lite ledig.

Vad händer för er andra???

• Saffranin

Hejsan!

Tillbaka från minisemester i Köpenhamn. Lyckades faktiskt se solen litegrann oxå!

Ikväll ska vi (förhoppningsvis) sätta oss och fundera lite på festprogrammen.

Jag borde oxå börja kolla på uppsättningar så jag har några förslag tills konsultationen i augusti... Har verkligen ingen koll alls.

Provade tre tårtor. En chessecake med jordgubbsmousse, en pannakotta med björnbärsmousse och en vanlig hederlig sockerkaka med vaniljkräm, hallon och grädde (med suggarpaste ovanpå tror jag och marsipanrosor och hjärtan). Tyckte faktiskt att den sista var både klart vackrast och även godast, men ändå inte helt 100. Funderar på om man orkar kolla på något mer ställe eller vara nöjd och beställa. Trevligt att prova tårtorna var det i a f och om man beställer därifrå (Steinbrenner...) så var provningen gratis!

• Saffranin

Lillamilla

Menar du att du bokat frisör till någon annan dag än bröllopsdagen? Var det tänkt att du skulle fixa frisyren själv på morgonen då?
    Min frisör ska "bara" göra make-up och uppsättning, men jag ska inte klä på mig där. Hade oxå funkat att bara göra uppsättningen där.

• Saffranin

Mirja

Jag börjar oxå bli lite nervös. Är mest rädd för att det inte ska bli en bra fest efter all tid och alla pengar man lagt ner...

• lillamillan

Saffranin

Jag har inte bokat någon frisör än.
    (hade bokat en som skulle fixa lite clip on löshår o sminka mig för 1999kr, men nu tänkte jag kanske klippa mig ist och då bara be henne sminka mig o styla till håret lite. Det skulle endå kosta lika mkt!)
    Så kanske kan jag klippa mig under veckan och sen återkomma till samma frisör och få frisyren stylad och bli sminkad?

Alternativt fixa frisyren själv o gå in på make up store eller ta hjälp av ngn annan utbildad för sminkningen.

Jag vet inte om jag vill klippa mig på den stora dagen, tänk om det nite blir fint?
    Oftast måste jag få låta det gå ngn dag innan jag känner mig fin i min nya frisyr när jag är nyklippt (kort).

• Saffranin

Lillamillan

Ok, då fattar jag. Låter vettigt att klippa sig nån vecka innan och sedan göra frisyr och make-up på morgonen. Tror det var så min frisör hade tänkt att jag skulle göra oxå beroende på hur man kommer fram till att man vill ha det. Min frisör kostar ca 2400 + ev klippning/färgning innan.

Måste bara säga att min underbara tärna har köpt en klänning nu! Så skönt att det är fixat!!!

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3