• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • Andie

lillamillan
    Låter som du har en plan för hela dukningen. Och det är ju bra.
    Själv ska vi nog ha något liknande men istället för tapet ska vi ha tyglöpare. Och små skålar med blommor och blockljus. Skulle det behövas ytterligare dekoration så funderar jag på kastanjer men det får man ju se när man börjar duka fram glasen och porslinet.

Måste bara fråga varför använder du Painprogrammet?? Är det inte lättare att göra trycksakerna (vigselprog. osv) i Wordprogrammet??

• Linum

Ska ni andra också duka med naturens höstskatter? Vi ska fylla hela vår festlokal med kastanjer, pumpor, vackra löv, grenar som vi sätter ljusslingor i, äpplen, ljus etc.

Hur har ni andra tänkt göra?

• lillamillan

Andie

I Paint sitter jag bara och ritar upp hur jag vill att det ska se ut...Hur färgerna passar ihop o hur texten ska vara.

Men det jag ska skriva sen och skriva ut det gör jag i word. Oroa dig inte :)

• malin&eric

Hej alla,

Nu har jag också hittat hit.

Vi har äntligen fått iväg våra inbjudningar och svaren strömmar in. (Vi satte ett anmälningsformulär på hemsidan, funkar mycket bra) Det som är roligast är att mina kompisar från studietiden i Frankrike verkar positiva till att komma (bor i Frankrike och Tyskland främst) och det ska bli superkul att träffa dem igen. Så nu har vi börjat fundera så smått på bordsplaceringen och kommit fram till att vi nog ska ha ett fransktalande, ett spansktalande och ett tysktalande bord (med svenska kompisar/släktingar som kan översätta) Alternativet är att blanda dem och köra 3 internationella bord där det pratas engelska. Vad tror ni är bäst?

• lillamillan

malin&eric

Hej!
    Vad spännande med många olika språk!
    Om dina fransk- och tysktalande vänner (även de svenska) är bra på engelska eller klarar sig dugligt...då är det väl bara att mixa.
    Det finns säkert mkt att prata och fråga om när man inte kommer från samma land.

• Andie

malin&eric
    Kul att du har hittat hit!
    Jag tror faktiskt att det skulle vara bättre om ni hade internationella bord så att alla pratade engelska med varandra. På det viset känner sig ingen utanför.
    Men självklart ska ni ju göra som ni själva vill. Och det låter ju jättekul att svaren bara strömmar in. Själv går det väldigt trögt. Det är inte alls många som har hört av sig.... och nu börjar det kännas lite som "tänk om ingen vill komma på vårt bröllop" men med det i åtanke våra inbjudningar har bara varit ute i 10 dagar...

lillamillan
    okej då ska jag inte oroa mig.

• lillamillan

Andie

Vilken tur! :D

Jag tänkte skriva små kärleksordspråk och lägga ett på varje tallrik, eller bredvid galset (nåt sånt) till varje middagsgäst efter vigseln.
    Dagen ska ju gå i kärlekens tecken så...

• lillamillan

Jag har inte varit i alla trådar och läst här på BT.
    Vårat bröllop har blivit lite större än det vi tänkte från början då vi bara skulle ha 2 vittnen och lite enklare kläder på oss.

Vi ska fortfarande hålla det lite enklare, äter middag i en lokal här intill som vi ska duka fint i efter ideer vi fått på nätet. Det blir inte jätte dyrt och flådigt, långt ifrån.
    Våra ringar är rätt enkla dom med, inte massa stenar och sånt, vi vill ju ha råd med det här.

Rent "materiellt" är det som är viktigast för mig den stora dagen att jag får vara dagens prinsessa. Att jag själv känner mig fin och att det är VÅRAN dag.
    Och sen att vi får fina kort på oss tillsammans...

Förrutom det är det en dag jag vill minnas med ett varmt leende. Att gästerna var glada, att det var roligt, att maten var god och att alla hade trevligt.
    jag vill minnas att det var spännande innan vigselakten skulle börja, att gråten var nära och att lyckan bubblade inuti...

Men mycket av det jag läser gör att jag nästan glömmer bort vad allt handlar om. Det ska vara ringar för nära 30.000, klänningar som kan kosta över 12.000...det ska vara slottsmiljö och allt möjligt.
    Mitt i allt när jag läser undrar jag lite vart kärleken tog vägen, för det ser ut som att allt bara ska handla om pengar.

"Budgetböllop" kallas det som inte når över 15.000 eller vad det är.
    En tråkig benämning tycker jag.
    Där vill man ju inte räknas in..elelr?
    "Vi hade ett budgetbröllop" jaha tänker alla, dom gife sig i en liten ful kyrka och åt middag på McDonalds.

Okej...överdrivet kanske.
    och visst ska dagen vara peciell
    Men blir den det bara för att man har en halv förmögenhet runt sitt ena ringfinger?

Jag vill läsa mer o kärleken och endå inte ge upp hoppet om att det är därför alla gifter sig.

Nu kanske inte det här hamande på rätt ställe....jag hittar ännu inte så bra :P

• Andie

lillamillan
    Tyvärr är det sant att det pratas mycket pengar på BT. Varför det, vet jag inte. Tycker också att det är tråkigt att det har blivit så. För visst gifter man sig för att man vill fira sin kärlek och man vill bli man och hustru för att visa världen att man hör ihop.

Men man kan ju inte säga att bröllop är billiga, det har ju blivit big buissnis för de som säljer klänningar,mat,tårtor,ringar osv.

Vårt bröllop räknas nog också till "bugetbröllop".Vi gör många saker själva för att skära ner på kostnaderna och vi har nog ett bröllop som räknas till de större med över 100 gäster.

Men samtidigt som jag vill bara berätta hur fantastiskt kär jag är i min m2b så är ju realiteten så att ibland måste man ju prata pengar för att jämnföra hur mycket olika saker kostar.

Du kanske får starta en tråd om just kärlek där du specifikt skriver att man inte ska blanda in pengar i samtalet. Det var bara en idée jag fick.

Men jag håller med dig.Det är frustrerande att det pratas såååååå mycket pengar.

• lillamillan

Att det är pengar inblandade, det är nog svårt att komma ifrån.
    Och att alla företag gör allt på att tjäna pengar genom att få folk att tro att man MÅSTe ha det ena eller det andra...ja sånt går ju inte att komma ifrån.

Men jag hoppas endå att många mitt i all hysteri endå kommer ihåg vad den riktiga anledningen till bröllopet är.
    Att det inte är enbart för att få glänsa och ha en omtalad och flådig tillställning...utan att även det äkta får finnas med.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3