• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Å, just nu står det still.
    Jag vill pyssla med saker kring bröllopet helatiden så att jag VET att något blir gjort.
    Men just nu händer ingenting.
    Måste fixa färg till en skrivare för att skriva ut lite papper...

Den 1 September åker vi ner mot Rättvik från Umeå (ska fara och se en konsert i Dalhalla!!!) och påvägen ska vi stanna till i Sundsvall och gå på IKEA och köpa det vi saknar till dukningen.

Men det är ju då och inte NU.

• Andie

Måste fråga er.
    Vilken ställning har ni till att påminna sina gäster om att o.s.a:t går ut via sms.
    Vi funderade nämligen på att via sms påminna våra gäster att det går ut en vecka före sista datumet.
    För av 47 inbjudningar så har vi 25 st som inte har svarat ännu.
    Jag undrar nu om det kan uppfattas ofint att påminna dem?
    Och jag är har den inställningen att man inte ska påminna dem efter o.s.a:t har gått ut eftersom då är det ju för sent.

• Saffranin

6 oktober 2007
    Låter som en supergod tårta!
    Härligt att ni har bokat bröllopsresan!

Första helgen på länge som jag inte har jobbat. Vi har tagit tag i bröllopsplaneringen och faktiskt gjort en hel del (men nu börjar jag bli bra trött på att lägga all ledig tid på detta...).
    Jag har köpt underkläder (tror det blev en likadan BH som du hade köpt Lillamillan), gjort utsidan till alla vigselprogram, gjort en ok bordsplaceringen, köpt en slöja (kort med vit kant ifall någon sett den) och köpt gästböcker.

Andie
    Jag tycker visst att du kan smsa innan osa:t gått ut om du vill. Själv hade jag dock väntat tills efteråt...

• Andie

Saffranin
    Varför skulle du ha valt att påminna dem efteråt för?
    Är nyfiken på hur du tänker när det gäller sånt här.

Vi fick iaf ett o.s.a. igår så nu är det bara 24 st som inte ha svarat... det är ju lite tröst.

• lillamillan

Jag provade nyss min brudklänning (igen).
    Diademet jag har hemma helt ok...men jag ska prova lite tiaror där vi köpte klänningen innan jag bestämmer mig helt.

passar ju på att prova klänningen då sambon jobbar sent :P

• Saffranin

Andie
    Vet inte riktigt varför. För att folk alltid är lite sega med att svara och för att det ändå inte var någon bråska för oss att få in svaren. Blir förhoppningsvis lite färre att höra av sig till om man väntar tills efteråt... Men sen har jag nog frågat dem jag täffat om de tänker komma lite när det har passat oxå...

Lillamillan
    Jag börjar oxå fundera lite på tiara sedan jag köpte slöjan. Skulle nog vara fint till. Men imorgon ska jag träffa frisören och diskutera så då får vi se vad hon tycker.

Hur långt innan ska ni ändra klänningen? Dags att fixa snart kanske?

Natti natt...

• Andie

Saffranin
    hmmm... tja vi har ju lite tightare med tid efter att vårt o.s.a. går ut. Därför vill vi ha in alla svar. Men vi har bett folk vi känner, som känner folk som inte har o.s.a:t att de ska påminna dem lite fint om att de bör höra av sig.
    Men vi tror ju att om vi påminner dem med sms så kommer folk att ringa. Min m2bs släkt har som jag tidigar nämt, telefon skräck så vi får väl se hur det blir.

• lillamillan

Saffranin

Jag tror nog att det blir alldeles i början på september vi länar in klänningen, jag står still i min stolek och det är nog bara längden som ska fixas till.
    Men jag förstår inte hur ajg ska kunna vara utan den emdans dom fixar till den...kommer att få stora nojjan och tro att jag gått upp flera storlekar bara för att jag inte kan prova den när jag känner för det.

Idag hade dom ringt från kyrkan 2 ggr (vår präst jobbade sin första dag efter semestern igår) och det var sambons mobilnummer som var lämnat. Men sambons mobil låg hemma idag...typsikt.
    Imorgon får han allt ta med mobilen!!

• beabrud

Hejsan!
    Här kommer jag, jag ska också gifta mig nu den 6:e Oktober. Vi verkar vara många som har valt det datumet. Kul!

• lillamillan

beabrud

Hej och välkommen!

Hur kommer det sig att det blev 6 Oktober för er då?
    ...bara nyfiken :)
    vilken typ av bröllop ska ni ha?
    Hur går det i planeringen?

Vill ju veta allt ;)

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3