• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • Andie

oktober -07
    Jag tycker att man ska ha ett genom gående tema när det gäller färger, risken är annars att gästerna kan bli förvirrade.

Saffranin
    Tja lite lugnare kanske man blev men inte mycket
    Inser att vi har massor att göra kvar och måste skriva ihop en så där bra lista som du hade gjort....
    Angående vals... vi kommer ha en dans till en låt som vi valt och den går inte direkt i valstakt,för vi är alternativa rockers så... det blir en dans iaf.
    Om bordsplaceringen.. vi kommer blanda gamla och unga för att slippa att det blir så uppdelat. Er plan att sätta dem 2 och 2 vid borden låter väldigt bra tycker jag.

• oktober -07

Jag funderar vidare på färgerna.... Det blir nog ok i slutänden i alla fall. Fast jag har ju aldrig gift mig förrut och tänkte bara göra det en gång så nu gäller det att sno på. Dax att bli planerande! Det närmar sig......
    Måste bara få beklaga mig lite. Hon som skulle anvara för maten vi beställt tog tjänstledigt förra veckan utan förvarning och har ingen ersättare så de har sagt bort det!!!! Kan man få PANIK för mindre?? Nu väntar vi på prisuppgift från en ny, men det dröjer så.....

• lillamillan

oktober -07

Men jisses!!
    Kan man göra så??
    Förstår inte folk att blivande brudar är nog stressade endå?!?
    Hoppas att det löser sig med maten för er iaf!

• Saffranin

Suck, nu har jag gjort 25 utsidor till festprogrammen...

Men bordplaceringslapparna och utsidan till vigselprogrammen är i a f klara *hurra*

Efter detta ska jag ALDRIG pyssla mer! Otroligt dum idé att göra allt själv och så invecklat...

Jo, bordsplaceringen får nog duga nu... Svårt att få det 100% för alla. Vi har konsekvent delat på alla par. Hur gör ni med det?

• Saffranin

oktober -07

Jobbigt läge, hoppas det löser dig snart!

Förresten, rosa och blått är väl fint tillsammans! Det röstar jag för!

• Saffranin

löser SIG menade jag förstås...

• lillamillan

Saffranin

Vi har placerat folk så att vi vet att alla känner att dom har någon trygg punkt om det inte funkar med de andra.
    alla har någon som dom kan prata med om dom inte har så mycket att säga till de övriga....

MEN, det är bara sånna garantier under middan.
    Då alla har ätit klart och det blir dags för tårta, då får dom var sitt nummer och sen kommer vi att sätta ett diskret nummer på varje stol.
    Då är det bara för dom att slå sig ner på den stol där deras nummer finns och då kan det bli riktigt blandat.

Det är ju endå bara under efterrätten så dom överlever nog, men det blir ju variation iaf.
    bara jag och Tias som har våra bestämda platser!

• Andie

Saffranin
    Vi ska ha långbord men som sagt vi ska blanda gamla och unga hej vilt. Par ska naturligtvis delas så att de pratar med andra och inte bara med sin partner. Har inte börjat med bordsplaceringen riktigt ännu men kommer göra det så snart som o.s.a:t går ut nu på fredag.

• malin&eric

Hej alla!

Oj, vad jag har varit borta härifrån länge inser jag. fem sidor trådar efter ungefär

Kul att det verkar gå frammåt och bra för alla.

Håller med dig, Saffranin, efter detta kommer jag inte att pyssla på VÄLDIGT länge Meningen att jag ska sy tre frackvästar, en slöja och ett par skor den här helgen. Hmmm... får se hur det går.

Annars går det ganska bra med planeringen. Vi har fått svar från alla gäster utom två och har varit på hotellet och pratat meny och praktiska detaljer. Det känns jättetryggt att ha festen där. Välidigt vettiga och trevliga människor.

Och så har jag beställt min ring också. Fick en gammal diamantring från mamma som har gått ett tag i släkten som ska göras om av samma guldsmed som gjorde våra förlovningsringar. Ska bli jättespännande att se hur den kommer se ut.

Tillbaka till symaskinen...
    Ha det

• malin&eric

Två västar nästan klara. Behöver knappar och mer band. Läggs på morgondagen

Har börjat skissa på bordsplaceringen nu. Det är kul.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3