• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Andie

Ja kanske gör jag det, eller har ett ljusnät.
    Någon blombåge kommer det inte att bli iaf så mycket vet jag.

Idag hittade min blivande skorna han ska ha på sig den stora dagen, det var bra!

Och på Lördag ska vi till IKEA o shoppa loss!!!
    Ska bli jätte kul!

• Saffranin

Hej!

Har pratat med slottet idag och de ska skicka menyerna. Så spännande! Sen har vi bokat in en fredag när vi ska dit och provsmaka och bestämma vilken meny vi ska ha. Väldigt trevligt med god mat och hotellvistelse! Känner att jag behöver komma bort från pysslandet...

Vad ska ni ha som in- och utgångsmusik i kyrkan? Vi ska ha Leksands brudmarsch ena hållet, men har ej bestämt andra.

Vilken vals ska ni dansa till förresten? Behöver bra tips!

• malin&eric

hej hej,

Saffranin,
    Vi ska ha Dolly Partons "Sandy's Song" som brudvals. Jag ska börja koreografera den. Snart.
    Enda problemet egentligen att jag tenderar att bli överambitiös och lägga in en massa lyft som Eric inte riktigt gillar eftersom jag är lika stor som honom och tyvärr inte helt fjäderlik Men det kommer bli fint. Hoppas jag.

Vad ska ni ha?
    (om ni vill ha tips på schyssta valser som inte är klassisk musik, gå till you tube och sök på SYTYCD + waltz. Whooa!

• Andie

lillamillan
    jag tror att den klassiska blombågen har blivit lite pasé om de flesta brudpar väljer att dekorera på något annat sätt runt honörsbordet.
    Hoppas att din karl börjar gå in skorna omedelbard bums så att han inte kommer att få skoskav under den stora dagen, det vore ju inte så trevligt.

Saffranin
    Vi (mest jag) funderar på Gotlänsk brudmarsh och det är mest för att min käresta har rötter från Gotland. Men jag har ingen idée om vilken utgångs marsh vi ska ha man kan väl inte ha samma....
    Nån som vet hur Gotlänsk brudmarsh låter? Finns det nån sida där man kan få höra en snutt?
    Vals vet jag inte... vi ska inte dansa klassisk vals utan bara dansa och det blir en låt som heter Finally forever med Chris Cornell (en av mina personliga favorit artister) Han skrev låten till sin fru när de gifte sig så den har lite bröllopstema vilket passar utmärkt

• lillamillan

Andie

haha ja jag sa till honom igår att ha på dom lite varje dag :)

• malin&eric

Saffranin,

Vi ska ha en brudmarch som heter Ohsabröllop som min moster skrev till sitt bröllop (i Ohs just, ligger utanför Värnamo). Jättefin och kul med något helt eget. Tyvärr kommer inte mostern på bröllopet längre, min nya kusin har lite bråttom med att komma ut verkar det som.

Har fortfarande inga skor (eller, jag har sju par men inga som riktigt passar). Helt klart en nackdel med att hyra klänningen, att man inte kan ta hem skor och jämföra färgen.

Idag blev det klart med bandet också. Swingmusik. Yey!

• malin&eric

Och nu är slöjan sydd! Seger!

• malin&eric

Var är bilden med ljusslingor bakom honörsbordet som folk pratar om förresten? Har blivit blind av allt syende...

• Andie

lillamillan
    Det kan jag förstå att du gjort.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3