• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • Andie

Mirja78
    Det är bra att du varnar mig! Har fått lite fler varningar i en annan tråd när det gäller spray-tan så jag tror nog det blir någon form av brun utan solkräm i stället.
    Listan kanske inte såg så lång ut men jag insåg efter att jag hade postat den att jag glömt mer en hälften av alla grejjer och igår så gick typ tårtan åt skogen!!! Vi gör ju som sagt det mesta själva... *suck*

• lillamillan

Andie

vad hände med tårtan?
    Är själv nervös för det där med tårta....är orolig att hon som sagt att ho ska hjälpa oss med den ska bli sjuk eller få massa anant att göra i sista stund.

Nu ska vi iväg och kika i kyrkan och träffa prästen där...

• lillamillan

såg att ajg skrev fel
    Det var FOTOGRAFEN vi träffade, inte prästen...skrev det av bara farten då vi skulle sticka till bilen.

Det var alltså fotografen vi träffade utanför kyrkan..vi gick och tittade på lämpliga ställen att fotas på.
    Nu ska vi öva poser hemma :)

• Andie

lillamillan

Kul att ni träffade fotografen!
    Vi ska inte träffa våran förrens den 25.

Tja det som hände med tårtan. Min syster ska hjälpa oss att göra den tillsammans med min m2bs mormor. Men så som hon förklarade den så kommer det bli jättekrångligt och det verkade som att mormorn skulle baka hela tårtan själv och syrran skulle bara garnera den.
    Så vi har kommit på ett nytt sätt att baka den då. Mormorn hjälper till att baka vanliga runda tårtbottnar (så skulle den inte vara i det andra förslaget)Och sen gör svärmor fyllningen och syrran får garnera den. (syrran bor förövrigt i norrland å kommer inte förrens på torsdagen innan vi gifter oss)

Hoppas att du hängde med i svängarna.

• lillamillan

Andie

Okej...ja men det får gå endå?

Vi har 500kr kvar nu (jag går på vik o har väl inte jätte mkt att komma med o bröllop kostar lite än fast man kör budget)
    Det stressar mig, finns det inte pengar så fördröjs ju mycket av det som ska fixas.
    *suck*

ska ringa imorron och kolla om dom vill att jag kommer och lämnar in klänningen redan nu för att fixa till längd och så, jag ändrar mig sällan i stolek endå.
    Lika bra att få det gjort snart.

• 6 okt 2007

Hej!

Jo, mycket riktigt hade jag min hippa i lördags.
    Kl. 10 ringer det på hos mig inte en gång utan minst 10. Sedan stormar sju tjejer in och börjar fixa med frukost i köket. Eftersom det SPÖregna denna dag så fick champangefrukosten bli på min balkong. Mysigt! JAg fick en slöja att ha på huvudet och sedan sitta ner och vänta.

Efter frukosten tog vi oss ner på stan, en ryggsäck hade blivit packad som jag fick bära runt på. Men inte titta i.
    Vi tog bussen till ett ställe utanför stan och till den platsen skulle jag guidea. Blev rätt roligt eftersom jag inte hade någon koll på vart jag skulle. Antar att jag gladde fler än tjejerna som var med mig.
    Slutmålet var en fotbollsgolfsbana. Vi spelade fotbollsgolf i SPÖregn och hade så roligt. Måste erkänna att en hel del dryck slank ner. Vid ett av hålen var det väldigt lerigt och jag slår om kull. Då gjorde de inge ont men igår söndag kunde jag inte röra mig... smällar man får ta.

Efter golfen åkte vi till stans badhus och åt en härlig pastasallad med vin till och seadn gick vi på relaxen. Ute i äventyrsbadet fick jag lite uppdrag, klara lite simmärken, hoppa från tornet och tävla med lite olika folk i vattenbanan. Hur kul som helst. (är gammal simmare så jag led inte)

Efter badandet åkte vi till min tärna och åt en grymt god tacobuffé med vin och shoots till! Mycket gott.
    Vi spelade även ett spel där man ska utföra saker som stod på olika kort. Hur kul som helst, jag skulle ligga på golvet med armarna efter sidorna och lossas vara en sälunge som hade tappat bort sin familj. Jag måste ha sett sjuk ut för alla skrattade så de grät.

Efter mer vin och dans blev det utgång och sedan var jag hemma vid 4. Halv 5 somnade jag glad och lycklig!

Vilken toppendag! Är så nöjd! Kunde inte ha blivit bättre!

• lillamillan

6 okt 2007

haha så underbart!
    Ler lyckligt när jag läser det du skrivit :)
    Härliga vänner :)

• vinrödapar

6 okt

Vilken härlig dag du fick, blir riktigt avis. En vännina som har hållt med min möhippa har gaddat ihop sig med min tärna så. För de var ju tvungna ställa in möhippa när jag behövde jobba den lördan och då ville de inte göra något alls jag slutade 16.30 den dan och inget framöver heller, därför ska de två gå ut själva nu på lördag. De kunde ha gjort de sista de gjorde med dej spela det där spelet och något vi kööcentrumet innan man åkte hem till någon jobbar nära det. Nu kommer jag nästan ordna en egen möhippa, min blivandes mans tjej och en av servetriserna vi ska gå ut och roa mej en sista gång och jag tror hon kommer hitta på något fuffens också.Ska höra min min svägerska och en tjej till som ska komma på bröllopet. Bara 3 veckor kvar.

• Andie

lillamillan
    Det måste gå ändå... för tårta vill vi ju ha. Och bugeten tillåter ju inte att köpa en tårta för 80 pers. För det skulle bli strax under 5000kr.

• lillamillan

Andie

jag förstår det
    Egentligen är det nog inte så svårt att fixa en fin och god tårta. Men man kan ju göra nåt test innan.
    Testa smaken på olika innehåll och så..gott :)

Det verkar som att jag ska fara och lämna in min klänning imorgon så att dmo får sy upp den, den är lite för lång.
    Då får jag ta på mig nya bh´n också så att man vet att det blir bra allting.
    Lämna bort klänningen en sista gång innan det är dags, känns lite spännade.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3