• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Andie!

Nu har jag o vår Moa stått ute och fått pärlsocker på oss...det funkar jätte bra:)

• malin&eric

Möhippa igår.
    Är jättetrött.
    Återkommer med rapport

• vinrödapar

I lördags fick jag till sist följa med min tärna och en vänniná när de skulle ut och dansa. Vi träffades förtst hos vänninan och käkade mat sedan satt vi och pratade hon bjöd på turkiskt peppar som jag fick reda på dan därpå att vi skulle haft på möhippan,seda gick vi ut och dansa. Så nu har jag varit ute och dansat med tärnan innan bröllopet iallafall.trött var jag iallafall dagen efter.

• Andie

lillamillan
    Vilken tur att det funkade jättebra! Men en liten fråga hur har ni tänkt göra med riskasningen om det skulle regna på vår dag??
    Ska ni springa till en väntande bil i stället???

• Andie

vinrödapar
    Kul att du fick en liten möhippa iaf. Känner du dig nöjd med detta eller ville du ha nåt större??

• lillamillan

Andie

jadu....jag vet inte om det blir ngn riskastning om det regnar.
    kan man inte kasta ris på varann i efterskott bara för skojs skull?
    :)

• Andie

lillamillan
    hummm det vet jag faktiskt inte men det kanske man skulle kunna göra
    Vi hade ju tänkt att ha vårt mingel utanför lokalen men vår toastis på pekade att det faktiskt hade börjat bli kallt ute och stå ute i ca 1½ timme kanske inte är någon hit. Så vi får helt enkelt flytta in det i lokalen och hoppas på att ingen går och sätter sig vid bordet.

Ska ni fotas före eller efter vigseln?

• Saffranin

Hejsan!

Nu har jag orkat ta mig för med att skaffa ett nytt konto och kan skriva igen... Annars har jag läst och följt med vad ni har haft för er.

Det var min fotograf som tyckte att pärlsocker gav finare kort än ris så det tänkte nog vi köra på. Bra lillamillan att du testat att det inte gör ont!

Jag hade oxå min möhippa i lördags. Superkul!!

Kl 9 sprang 13 tjejer plötsligt in i lägenheten. Rätt oväntat då jag var helt inställd på att det skulle bli nästa helg.
    Jag fick en krona på huvudet och sen åkte vi bil till en fotograf-studio. Där blev jag sminkad och sen fick jag posera i olika kläder. Lite jobbigt att stå modell och ha en massa personer som kollade på och otroligt svårt att vara spontan, men himla kul att få fina kort på sig själv (som jag antar att jag får på bröllopet...). Efter det fick jag gå på stan och samla äktenskapliga råd i en liten bok. Riktigt förvånad blev jag när några som jag frågade gick ner på knä och sjöng för mig (Annies körkompisar visade det sig...)
    Efter detta åkte vi hem till en av tjejerna och åt lunch och sen fick jag designa ett silversmycke (hon är silversmed). Det blev ett par jättesöta örhängen! (med mycket hjälp!) På kvällen åt vi buffé som de fixat hemma hos en annan tjej och sedan var vi ute på Hard Rock Café och dansade till klockan 4. Verkligen en härlig dag!

Var är din rapport Malin? Annie berättade att din möhippa oxå var den dan.

Annars pysslar vi vidare och bockar av listan så gott det går. Jag är äntligen klar med alla utsidor, men kämpar vidare med innehållet.

• lillamillan

Saffranin

haha ja man måste ju testa pärlsockret innan, vill ju vara säker :)

Låter som att dina vänner verkligen ville göra en uppskattad möhippa...det lät riktigt roligt:)
    Vilka äktenskapliga råd fick du då?

:)

• vinrödapar

Vad roligt ni har haft det med era möhippor önskar mina vänner var mer förstående. Tärnan och den hon planerat med när jag och min blivande avstyrde pga att jag måste jobba (är timanställd)vi åt mat hemma i helgen och gick sedan ut och dansade men inget prat om mitt bröllop. När de avstyrde dessutom har de sagt till de andra tjejerna att jag inte vill ha någon möhippa. De kan inte förstå att om man inte jobbar så mycket så en lördag betyder massos iplånboken när man gifter sig och har köpt hus. De tycker att då får man ta vänta med husrenoveringen och ta sina sparade till räkningar och tacka nej till jobb och ha möhippa istället.
    Lyckos er!Men min blivande får nog kan inte skriva om det är säkert om han läser detta.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3