• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • malin&eric

Saffranin,

Japp, jag hörde också att vi hade på samma dag. Fick också ett gäng körpojkar (mest basar då jag är allmänt svag för basar) som sjöng serenad (och gav rosor och choklad). Det var jätteschysst.

Jag blev hämtad kl 10 av min tärna och syster som kom i full campingutrustning (jag hatar att campa ). Fick packa en stor ryggsäck, på med gummistövlarna och ut. Fick sedan följa en karta (lite skattjakt) i typ 10 min innan 10 tjejer rusade ut bakom en buske (alla i snygga kläder och klackar. *lättad suck*). Sen gick vi hem till min andra tärna där jag fick byta om (sunkig t-shirt och slitna jeans kanske inte det allra vackraste att ha på sig) och alla fick sex-and-the-city-rosa påsar med champagne, glitter och diverse andra grejer i. Superfina!

Sen blev det sexleksaksvisning (home party typ) och efter det chokladprovning. Efter detta åkte vi hem till första tärnan och spelade in en låt (Bra vibrationer - hennes kille har liten musikstudio hemma i vardagsrummet). Sen var det middag, vin, frågesport och allmänt umgåsande. Vi skulle sjungt karaoke men maskinen funkade inte så vi spelade in fler låtar istället. Blir nog en hel skiva. Ska bli kul.

Kom hem sent och stupade i säng.
    Helt klart en trevlig dag

• malin&eric

Och nu blir det "uppsamlingsheat" nu på fredag med ett par kompisar som inte kunde vara med i lördags. Bastu på Valhallabadet och sen karaoke och öl. Livet är heeeeelt ok just nu, trots att det ligger papper över hela vardagsrummet

• lillamillan

Börjar det inte bli dags för en riktigt "The final countdown" nu?

(Europefan som jag är ;) )

• lillamillan

*********************16 dagar kvar*****************************

• lillamillan

***********************15 dagar kvar***************************

• Andie

lillamillan
    Hmmm... jo man kan ju hoppas på uppehåll iaf. Men jag är lite nervös över vädret iaf och man kan inte hitta väder så långt fram i tiden tydligen. (jag letade igår nämligen) Men man får väl spana lite på det hela.

Vad händer i helgen för alla????
    Vi har massor inplanerat att fixa.
    * prova klänningen.
    * fixa barnens festprogram
    * träffa toastisen.
    * Färga mitt hår
    * Lyssna av solisten.
    * Skriva ut fler vigselprogram (kommer tydligen massor av folk till vigseln, som vi inte har bjudit till festen har vi fått nys om)
    * Skriva ut migelquizet.
    osv...

• vinrödapar

Ja nu är det inte många dar kvar,och både min blivande och jag är genomförskylda och ont i halsen.

Ihelgen bli det bara jag som får arbeta med planeringen för han blir borta hela dan och dan därpå vet vi inte hur trött han kommer vara.Jag ska:
    köpa de sista på stan som är bla pyjamas till bröllopsresan, parfym, tärn present,vackert brevpapper till min blivande (vi sover inte ihop natten innan och tänkte att han ska få ett brev av mej på morgonen när han är nervös),extra strumpbyxor.
    Anmälan går ut så skriva placeringsskylten
    De sista på vigselprogrammen
    Packa inför bröllopsnatten och resan

När det gäller vädret så vill min blivande och jag ta drinken ute för vad är vitsen med att åka i en fin bil annars, toastmastern och min mor tror inte det går för kallt säjer det.

Andie! vad är migelquizet för något?Vad ska gästerna göra medans ni fotograferar er? Sånt tar ju tid det är därför många gör det innan nu för tiden?

Kram

• Andie

vinrödapar
    Har ni inte tak på bilen?? Och då är det ju inte kallt.

Medans vi fotar oss så ska gästerna göra migelquizet. Det är 25 frågor om oss. 10 om mig,10 om min m2b och 5 om oss tillsammans. Leken går ut på att gästerna ska fråga varandra om svaren osv. Sen samlas de ihop rättas och pris delas ut till den som har flest rätt.
    Vi vill inte fotas innan för det syns så himla tydligt att man är nervös på de bilderna. Fotas man efter så ser man mer avslappnad ut och resultatet brukar bli bättre. Och att fota sig tar inte så mycket tid faktiskt, det beror på hur många bilder man vill ha. Sen fotas vi tillsammans med våra föräldrar och syskon antingen vid kyrkan eller vid lokalen. Vi ska nämligen ha kvar vår fotograf ganska länge på festen.

• lillamillan

Andie

Idag var vi iväg på min lunch till kyrkan med en CD i högsta hugg, ville höra hur det lät att spela upp en låt på CD som utgångsmusik.
    Vi hade en orgelhistoria som B-plan men jag ville höra själv först hur det lät med CD. Lät det inte tillräckligt bra skulle det vara okej att skippa den låten o ha den när vi kommer till lokalen istället.

Men dom hade en fin ljudanläggning och det lät bättre än jag hade hoppats.
    Visst, det fyller inte upp kyrkrummet lika bra som orgel...men jag rös av välbehag när jag hörde låten där i kyrkan.
    Nu blir det den!!

I helgen ska vi äntligen få klart våra vigselprogram hade jag tänkt. Och fixa material till syrran så att hon kan fixa placeringsstenarna. (hon ska måla stenar och skriva namn på istället för placeringskort....)

• lillamillan

tra-la-la-la

Å så härligt att höra låten vi ska ha som utgångsmusik.
    Det är känsla i den :)

SNART...tänk, snart är det vår tur!
    (varför får jag inte in i mitt huvud att det FAKTISKT är på riktigt?!?!)

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3