• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • 6 okt 2007

29 dagar kvar!!!! Nu ni! Snart är vi på dagen B - BRÖLLOP!
    Det mesta är i sin ordning. Nu väntar vi på att få svar från de gäster som ska komma på släppet den inbjudningen gick ut igår. osa är den 21 sep så det är tid kvar. Sedan kan vi säga exakt hur många bitar tårta vi ska bjuda på. :)

Vi dansar vals för fullt! Nu går det hur bra som helst! Så 3 minuter vals kommer att gå som en dans. :)

Vi hade besök av prästen och det gick bra, pratade en massa runt vigseln och det blir nog fin fint! Vi har bestämt oss för pslamerna nu iaf. Psalm 84 och en nyskriven psalm med melodin "Den blomstertid nu kommer". Blir nog bra. Vi kommer att ha mycket musik koch sång på får vigsel. Härligt! :)

Nej, nu är det jobbet som väntar sedan är det helg... hoppas på sovmogon i morgon men jag tor jag bli hippad så det kan man ju glömma!

• Andie

vinrödapar
    Okej... jag kan faktiskt förstå om din tärna inte riktigt orkar tänka på en möhippa om hennes farmor har gått bort.

Men att den här andra tjejen säger att du kommer ångra dig resten av ditt liv och försöker ge dig skuldkänslor är ju inte shysst för 5öre.
    Men jag hoppas verkligen att det löser sig på nåt sätt så att alla blir glada och nöjda. Men som sagt du ska INTE ha skuldkänslor för att du försöker få ihop ditt levebröd. Det tycker jag är viktigare faktiskt.

Visst kan vi maila varandra. Men skicka en hälsning i min gästbok här så får du adressen. Okej... eller gå in på vår hemsida där står den också.
    Kram

• Andie

vinrödapar & 6 okt 2007

Vad vi har kvar att göra är:
    skriva ut vigselprogrammet.
    Fixa bordsplaceringsskyltarna,
    komplitera och skriva ut festprogrammen.
    Inhandla den alkoholfria drycken,
    bli klar med brudklänningen,
    Köpa skokräm
    Spray-tanna mig (har ful solbränna efter sommaren)
    Göra klart bordsplaceringen.
    Göra klart musiken som ska spelas.
    Träffa fotografen.
    Träffa prästen en gång till
    Lyssna av solisten
    Bestämma hur vi ska dekorera i lokalen.
    Färga håret på mig, klippa min m2b
    Hämta ringarna

Börjar kännas väldigt mycket nu men vi ska sätta oss i helgen och fixa det mesta.

• 6 okt 2007

God morgon! Har inte kunnat sovit inatt. Drömmer bara massa om bröllop nu som inte blir allt för lyckade. Brudgummen åker till fel kyrka och maten räcker inte. Tårtor ramlar och folk blir aspackade! *FY*

En annan anledning att jag sovit oroligt i natt tror jag är för att jag tror jag ska bli hippad idag. Men de behöver inte vara så, men nu måste man vara orolig varje helg fram till bröllopet!
    Jag är inte orolig för de som komma skall utan mest spänd och förväntansfull över vilka som hippar mig, vad jag får göra osv. Men jag får gå här och vara nervös tills det händer något! SPÄNNANDE!

Igår lämnade vi in våra förlovningsringar för puttsning och glacering. Känns lite konstigt att ha en helt annan ring på fingret en den man är van vid...

Nej nu är det dags för lite frukkost sedan tror jag att jag måste ta mig en dusch och raka spirorna ifall man ska flaxa med dem menar jag!

Ha en trevlig dag!

• Andie

6 okt 2007
    Jobbigt att drömma en massa konstiga saker. själv kommer jag inte ihåg vad jag drömmer men min m2b säger att jag pratar väldigt mycket i sömnen och det gjorde jag tydligen inte förut... Det är lite lustigt att det blivit så ju närmare bröllopet man kommer. För annars är jag inte nervös utan mest pirrig och ser framemot den stora dagen då man får visa hur mycket man älskar någon.

Tja jag antar att Hippa-tiderna har börjat nu.... som jag kanske har gett sken av i andra inlägg så är jag inte så galen i möhippor efter som jag tycker att de är ganska morbida.
    Vadå! sista natten med tjejerna.... bara för att man gifter sig dör man ju inte och jag kommer tame-tusan träffa mina tjejkompisar även fast jag har gift mig.
    Men jag resonerar så här om nu det är så viktigt för alla runt omkring av någon mystisk anledning får jag ju ställa upp.För jag vet redan att det kommer att bli en extremt snäll hippa för alla vet att jag hatar dem innerligt...
    Men alla är ju olika och är man med på det Then Go For It.

• Mirja78

Hej alla!
    Jag gör lite sporadiska inhopp här, det är ganska mycket annat som händer (allt för mycket för att det ska kännas riktigt bra) så bröllopsplaneringen görs numera sent på kvällarna....

Min kära ola får sin svensexa idag (han vet inte om det än, utan tror att han bara är på en vanlig golfrunda med grabbarna...) jag hoppas verkligen att dom får det riktigt roligt. Har varit lite jobbigt att ljuga för honom den sista tiden (var tvungen att hitta på en massa saker som jag skulle "göra" på förmiddagen idag så att han inte skulle ha dåligt samvete för golfen) men jag hoppas att han kan ha viss förståelse för det. Man undrar ju när/om det blir någon hippa....

6 okt 2007
    Du måste ju skriva och berätta om det blev något eller inte...

Vinrödapar
    Du ska absolut inte ha dåligt samvete!!! Du kan ju inte styra ditt liv efter en möhippa, det är väl dina vänner som ska ordna den efter att det passar dig! Så låt dig inte luras till det! Och även om det inte blir någon hippa så är det ju inte det ett bröllop går ut på. Du får ju mannen i dina drömmar och det är det allra viktigaste!

Andie
    Tycker inte alls att det låter som om ni har så mycket kvar. Men en liten fråga, har du sprayat dig tidigare?? Jag gjorde ett försök i början av sommaren för att se om det var ett alternativ till bröllopet. Visst blev det jättefint, men man (i alla fall jag)luktar ganska illa och jag lyckades förstöra en vit skjorta på vägen....men det klart det är säkert väldigt olika för olika personer och dessutom olika märken. Lycka till!!!

• Mirja78

PS Kan ni tänka er att om en månad är vi alla fruar!!!!!

• lillamillan
    Mirja78 skrev 2007-09-08 10:14:32 följande:
    PS Kan ni tänka er att om en månad är vi alla fruar!!!!!
    haha nä det låter för konstigt!!
  • lillamillan

Nu är brudbuketten beställd och ringarna hemma.

det går frammåt iaf....

• vinrödapar

Det är inte ens 1 månad kvar.....

Isomras när jag var hos min svärmor så plötsligt sa hon till mej min sonhustru och då pirrade de till inne mej. Idag ska vi göra materialet till vigselprogrammet.och nästa söndag ska vi få se festprogrammet av toastmastern.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3