• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • oktobernoll7

Hej
    Det var ett tag sen jag blev något förvånad när jag inte kunde logga in, men.. men nu har jag fixat ett nytt lösenord som egentligen är samma som tidigare men bara skrivs lite annorlunda. Vårt OSA datum går ut imorgon och det är 11 !!!! personer som vi än inte vet om de kommer. Vad gör man? En del har vi inte hört ett ord ifrån. Ska vi ringa, fast det känns ju lite pinsamt. Tips emottages tacksamt:)

• oktobernoll7

Nu är det bara 8 kvar. alltid något....

• Andie

6 okt 2007
    Det låter ju jättebra att du har fått tillbaka allt som du trodde hade gått förlorat.

Kul att alla era gäster svarat. Vi fick inte in alla svaren men är nöjda ändå vi blir runt 73 personer av 106st så vi är ganska nöjda.(vi är inräknade i de siffrorna)

oktobernoll7
    Vi har inte ringt till de som inte hörde av sig. Kändes som att om de nu inte hör av sig så vill de inte komma. Vi skickade dock ett påminnelse sms ca 1 vecka innan... Men det finns dom som ändå inte hörde av sig.Och som vi resonerar så är det ju deras problem och inte vårat. Men mitt tips är väl att om det finns nån som du verkligen vill ha med på ditt bröllop ring till den personen och börja prata om nåt annat för att sedan typ nämna ert bröllop och se vad de säger då.
    Lycka till

• vinrödapar

Andie!

Nu pratar inte tjejerna med mej alls inte ens svarar på sms. Har fått höra av min svärmor, min mor och syster att de vet att jag vet. OCh att det blir konstigt när jag inte säjer något. MEn när man misstänker något ska man inte låtsas som ingenting då utan avslöja de? Skickar sms men hör inget ändå. Hört att tjejerna jätteledsna att de lagt ner massa jobb och sedan gick luften ur dem att de inte tänker ornda någon ny möhippa för mej. Den en aär min tärna och den andra en tjej som är långsint tror att hon inte kommer tacka ja till bröllopet bara därför. Igår ringde mitt jobb och frågade hur jag ska ha det coh berättade att man inte får göra så när man är timanställd. De kunde bara ställt in de på dagen och tagit mej efterjobbet och gjort en sak och sedan kunde jag inte fått komma hem på natten till min kära utan fortsatt på söndan de som var dagsaktvitet. Inte avblåsa helt för att jag vill/måste jobba.De tror inte jag vill ha möhippa.

• Andie

vinrödapar
    För att vara helt ärlig så tycker jag att dina kompisar verkar vara ganska sviniga.
    Har de aldrig varit arbetslösa?/timanställda och vet hur svårt det är att få saker och ting att gå ihop sig ekonomiskt. Och med en utgift som ett bröllop drar med sig så borde de förstå att man måste jobba.

Men som sagt de kunde ju faktiskt ha grejjat det efter att du hade slutat för dagen. Jag menar man måste ju kunna skjuta på det ett par timmar. Tycker det är en aningen löjligt att de inte kan kompromissa...

Men du nu när det blev så mycket rabbalder kring din möhippa hur känner du egentligen för en möhippa?? Vill du verkligen verkligen ha en om folk ska komma på den och vara griniga???

• vinrödapar

Anide!

Vet inte har inte täkt på det sättet,är bara ledsen att man inte kan ringa och prata med sina vänner. Tyckei börjar du att man skulle avslöjat när jag fick reda på det? hur går det för din egen möhippa då? vart i sverige ska du gifta dej?

du är toppen som jag kan bolla mina tankar med när man är ledsen och egentligen ska vara glad inför bröllopet; känns just nu som jag vill att min blivande och jag åker till kyrkan tidigare och gifter oss. Tack för att du finns just nu och ha en toppen dag så kan vi höras i eftermiddag ska försöka ringa min tärna då igen, nån gång måste hon svara när jag ringer just nu inte ens när min man ringer. Ska vi börja maila till varann istället för här?

• Andie

vinrödapar
    Jag tycker det verkar hel skumt... det var inte din tärna vars familjemedlem hade gått bort?? För om det är så kanske hon inte orkar svara pga sorgen osv.
    Men om det inte är det så är det bara väldigt dålig stil av henne måste jag säga.
    Jag menar du kanske behöver ringa henne om nåt annat som gäller bröllopet och inte nödvändigtvis om möhippan.

Jag bor i Uppsala. Vi ska vigas i Vaksalakyrka.
    Ang. min egen möhippa. Jag har redan från början sagt att jag inte vill ha någon. Jag och min m2b har tillomed bråkat om ämnet. Det är nämligen så att jag hatar verkligen hatar överaskningar och sån skit och jag vill inte bli bortrövad osv. Men nu har tydligen hans mamma och syster mfl kommit på att de ska fixa en möhippa till mig. Nåt som jag egentligen inte känner att jag behöver. Jag kan träffa mina vänner även om jag har gift mig så jag förstår inte varför det skulle vara så viktigt med en "sista natt" med tjejerna. Det är ju lite morbit och verkar som att jag ska dö... det är iaf min uppfattning.

• vinrödapar

Andie!

Jo det är tärnans farmor som gått bort,begravning är imorgon. Men nu ringde en annan av tjejerna och sa att hon inte ville prata om möhippan, och att jag kommer ångra mej för resten av mitt liv. Tärnan och en tjej ska träffas om 2 veckor och gå ut och dansa och jag frågade om jag fick följa med, de har inte umgåtts förut förrens nu när de planerat tillsammans därför ska de gå ut ensamma, och vill inte ha med mej.Tråkigt när de är ledsna och håller sig undan, känner inte alls för att jobba nu, ska bli skittråkigt att gå till jobbet imorgon

Jag har hört att man kan ha möhippa efter bröllopet enligt min mor säj till din tillkomne att de gör så för dej istället. Vad har ni kvar att göra? Vi har vigselprogramet bla. Ska vi maila varann på vanliga mailadressen istället?

• lillamillan
    vinrödapar skrev 2007-09-06 22:04:35 följande:
    Andie!Jo det är tärnans farmor som gått bort,begravning är imorgon. Men nu ringde en annan av tjejerna och sa att hon inte ville prata om möhippan, och att jag kommer ångra mej för resten av mitt liv. Tärnan och en tjej ska träffas om 2 veckor och gå ut och dansa och jag frågade om jag fick följa med, de har inte umgåtts förut förrens nu när de planerat tillsammans därför ska de gå ut ensamma, och vill inte ha med mej.Tråkigt när de är ledsna och håller sig undan, känner inte alls för att jobba nu, ska bli skittråkigt att gå till jobbet imorgon Jag har hört att man kan ha möhippa efter bröllopet enligt min mor säj till din tillkomne att de gör så för dej istället. Vad har ni kvar att göra? Vi har vigselprogramet bla. Ska vi maila varann på vanliga mailadressen istället?
    Jag tycker att det ltåer störtfåningt allting!!
    varför skulel dom vara sura för att du får jobba just när dom bestämt att ha möhippa?
    har dom verkligen bokat upp så mkt som inte går at avboka eller??!
    och hur som helst kunde du ju omöjligt veta det iaf när du tackade ja till jobb (man KAN verkligen nite teacka nej om man går på timtid).

Begriper inte vad dom har att vara sura för alls faktiskt.
Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3