• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Äh, möhippa är inte hela världen....jag kommer inte att ha någon men jag dör inte av det.
    Det som är viktigt för mig är att samla de närmaste när vi gifter oss.

Fokusera på kärleken och livet och blir inte möhippan som man tänkt....ähh...det är inte hela världen

• vinrödapar

Lillamillan!

Tack för dina ord det värmde, varför får inte du någon möhippa om man får fråga? Hur går det för er planering själv ska vi kopiera vigselprogrammen imorgon så är det klart.

• lillamillan

Vinrödapar

tjaaa...jag har väl inte bett om det.
    och sen har vi bara några få vänner som närvarar till middan efter vigseln och ingen av dom skulle nog komma på tanken att fixa en möhippa för mig.

Men jag klarar mig:)
    Jag skulle hellre vilja fixa en myskväll med några nära vänner själv istället för möhippa.
    Lite ansiktsmasker och gott att dricka kanske:)
    Men det gör jag nog hellre efter själva bröllopet för nu har jag inte tid :)

Vi ska träffa prästen idag så jag hoppas att vi kan göra klart och printa ut våra vigselprogram i helgen.
    :)

kram

• Andie

Saffranin
    Kul att du är tillbaka!!!

lillamillan
    Åh vad kul att höra att det finns fler som inte ska ha möhippa. Det känns bättre att veta det eftersom alla verkar tycka att jag är konstig för att jag inte vill ha någon.
    Och jag har specifikt sagt att jag inte ville ha någon. Men jag vet att min blivande svärmor och svägerska har nåt fuffens för sig.... Bara det inte blir den dagen jag tror att de blir... för jag har ett tidigt möte dagen efter med arbetsförmedlingen som jag har kämpat mig till att få!*suck*

• lillamillan

Andie
    vi får väl hoppas att dom tar hänsyn till dina andra planer.

Idag träffade vi vår präst, det är samma präst som döpte vår dotter och hon var på ett lättsamt skämtsamt humör...det var riktigt trevligt att prata med henne. Så nu känns det ännu mer verkligt.....huuuu pirr pirr i magen :)

• Andie

Lillamillan
    Visst får man hoppas på att de har hänsyn till att STÖRST går först... Det är ju så svårt att få tid med sin AF handläggare. Plus att vi kanske jobbar dagen efter så någon idée att ha den då känns lite dumt.
    Om det inte blir den dagen som jag tror så kan det bli samma dag som min m2b kommer ha sin svensexa...Vilket verkar mer rimligt då det är en lördag...

• lillamillan

Andie

ja men det vore ju bra att göra bort det samma dag...mötas upp sen o berätta om sina upplevelser :)

• Andie

lillamillan
    Mycket möjligt men tyvärr är jag inte så peppad på möhippa... men det kanske har framgått av tidigare inlägg i denna tråd...
    Men som sagt man vet ju aldrig vad de har planerat.

Så vad har du/ni fått gjort idag till ert bröllop??

• Andie

Hjälp!!!
    Är det fler som har börjat oroa sig för vädret??????

jag har nämligen börjat göra det... Det är så här vi har hittat en plats utomhus intill en vik som vi vill fota oss på. Jättevackert är det men sen kom jag att tänka på, tänk om det regnar!!! Nu har jag alltså börjat bekymmra mig över om det skulle regna på vår dag. Till saken hör ju att vi inte har någon andrahands plats att bli fotade på. Och att vi vill fota oss efter vigseln pga att man ser mer avslappnad ut osv.

Nästa vecka ska vi träffa vår fotograf och nu börjar jag bli lite nervös över det här med vädret.
    Hur har ni andra tänkt att göra med era foton??
    Ska ni fotas inne eller ute?

• lillamillan

Andie

jag hinner inte göra irodning ngt varje dag...vi jobbar och sen är det hämtning på dagis, laga middag och sedan är det inte så länge tills dottern ska isäng.
    Det är nästan bara på helgerna vi hinner något och då är det tight om tid med...börjar bli lite stressad.

Vår amatör/hobbyfotograf skulle få fota oss utanför kyrkan. han sa att han hellre såg att det var regn är gassande sol...för det är svårt att få till bra bilder i direkt solljus (om man inte hittar en skuggig plats).
    Mulet är tydligen bäst.

Men jag träffade på honom på stan och då sa han att han först ville fota oss i sin studio hemma...för där har han kontroll på läget och behöver inte bry sig om väder och vind.

Men regnar det får ni ta in någon som kan stå och hålla i paraply som inte behöver synas så mkt på korten.

Mitt önskeväder är nog molningt och vindstilla på förmiddan och sen soooooool

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3