• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • 6 okt 2007

Lämnade in min klänning idag för uppfollning och annat. SPÄNNANDE! Sedan har vi ÄNTLIGEN hittat en klänning till min tärna, hon bli så söt! Så nu kan man slappna av, underkläder klart! Klänning, klart! Tärnans klänning klart!

Ja nu är de bara att vänta i sådär 24 dagar till innan man får ha sin klänning!

• lillamillan

6 okt 2007

Mmmm...kommer dagarna att gå fort tro?
    Skönt när mycket är klart iaf.
    Att hinna sitta ner och drömma om den stora dagen är också viktigt :)

• malin&eric

Nu har vi gjort klart vigselprogrammet! Tjohoo! Jag är mäkta stolt måste jag säga. Blev så himla himla snyggt.

Vi träffade prästen i söndags och hade vigselsamtal och fick öva på att stå och gå och prata. Vi har varit fnissigs kolugna fram tills nu men där slog nervositeten till. Shit, så jag darrade. Vi bara skrattade åt varandra på hemvägen, Eric och jag.

Och! Inte att förglömma: jag har sytt klart mina skor och alla tre frackvästarna nu. Blev också skitsnyggt. Börjar tro att det kommer att gå bra det här.

• malin&eric

Och mamma har äntligen hittat en klänning.
    Röd och jättefin. Jag fick övertala henne en stund med färgen, men det gick bra. (en moster hade påpekat att man inte får ha rött på bröllop och jag fick då påpeka tillbaka att vi uttryckligen bett våra gäster att ha rött, vitt och svart om de kan och vill eftersom jag tycker 1) att det är en fånig tradition att bannlysa färger 2) att få aftonklänningar är så snygga som röda, vita och svarta.)

Och så har min ring kommit och är alldeles fantastisk.

Jag är ganska glad idag

• Andie

lillamillan
    Det är nog inte så svårt att fixa en egen och god tårta. Bara det att när min syster förklarade i telefon verkar det jättekomplicerat men när hon skrev det i ett mail så verkade det ganska så lätt iaf... jag vet inte ska diskutera saken med min m2b igen så får vi se. Vill inte riktigt ha det här problemet så nära bröllopet...

malin&eric
    Hur ser skorna ut? Har du någon bild?

• malin&eric

Andie,

Ett annat sätt (om du inte känner att du måste ha en traditionell bröllopstårta) är att gå på mousse-alternativet. Finns jättegoda moussetårtor på t.ex. ICA Maxi som både är jättevackra och billiga. Så kanske det kan gå på 500 istället för 5000.

Nähepp, nu ska jag iväg och öva med kören.
    Ska se om jag kan fixa upp lite bilder senare. I helgen kanske. Om jag inte blir kidnappad

• Andie

malin&eric
    Tårtkrisen för vår del är över. Pratade med min syster igår och då löste det sig till det allara bästa.
    Igår satt jag och min m2b och fixade den stora bordsplacerings skylten som ska hänga innan man går och sätter sig vid borden. Så nu har vi kryssat av ytterligare en punkt från "Att göra listan"

• vinrödapar

malin & eric

Har du sytt dina egna skor hur har du gjort då,vilka har du sytt västar till?

Min förneklade möhippa blir i helgen, så helgen blir det inte mycket gjort nu måste allt göras efter jobbet på vardagarna.

• lillamillan

Nu är klänningen åter på Högtidskläder.
    Det var härligt att stå där med skorna, nya axelbandslösa bh´n o klänningen på (trosor under oxå naturligtvis!). Så och låta sömmerskan vika upp den bit av klänningen som var för lång...

Hon jobbade ensam på fredagar så hon fick gå ut i butiken och se vad dom ville dmo som kom "jag håller på att hjälpa en blivande brud men säg till om ni behöver hjälp".
    Mmmm mys...en blivande brud, och det var jag!!
    Hon frågade om jag ville ha jämnlångt runtom...jag tittade i spegeln men valde att ha den för lång där bak så att det blev ett litet släp.

Näste gång jag hämtar klänningen, då är det nästan bara en vecka kvar till bröllopet :)

På stan sprang jag nästan in i vår amatörfotograf. han verkar vara en väldigt seriös amatörfotograf för han undrade om vi inte kunde mötas hos honom så fort vi var klara och påklädda för att börja fotas i hans hemam studio. Han sa att han itne kunde råda över väder och vind, men hemma hade han full kontroll och då skulle han kunna garantera att iaf dom bilderna blev bra.
    Efter det skulle vi åka vidare till kyrkan och ta kort ute där om vädret tillät det.

Det låter verkligen jätte bra!

Jag var på Timarii och skulle köpa mer dekorväv till våra ljus jag håller på att fixa, men det var slut och dom skulle inte få in mer innan vårat bröllop.
    Min lillasyster bor i Borlänge så hon skulle kolla på Timarii där ikväll om dom hade ngåot så att hon kunde skicka upp.
    Annars får jag chansa på att det dom har på panduro är samma sak och beställa det som fattas där.

Idag är det en riktigt bra dag:)

• lillamillan

Nu tycker jag att vår tråd måste börja hålla sig långt uppe i listan...
    Det är ju endå vår tur snart!

Visst, det är mycket att stå i men något litet ord här och var...hur ni känner, vad ni tänker...det kan ni väl dela med er av?

:)

20 dagar kvar!!

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3