• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Vad har ni för bukett som väntar på er på vår stora dag?
    Min beställdes så sent som förra helgen och jag tänkte hålla den rätt enkel.
    Den får vara en färgklick i allt det vita.

I min bukett finns det mörkt röda rosor med en liten vit pärla i varje, orangea rosor och hypericumbär.
    Sen ska det vara lagom långa stjälkar och runt stjälkarna binds ett brunt sidenband (vi har ju brunt o vitt som färgtema) och jag tror att jag kommer att fästa en tråd med vita pärlor runt det bruna sidenbandet.

Pärlor har jag aldrig gillat tidigare...men den här dagen blir det prälor i håret, öroen, runt halsen, på klänningen, i buketten och till dukningen.....vita pärlor.

• Andie

Jag börjar faktiskt bli lite stressad att saker och ting inte ska falla på plats som det är tänkt. Och att jag inte får kontakt med de människor som jag behöver få kontakt med tex fotografen som inte svarar på sina mail. Tror jag måste ringa till min m2bs faster (hon känner fotografen) Och kolla om hon kan få kontakt med honom.

Annars är jag inte nervös för själva giftemålet eller kyrkan. Där känns det som att vi är redo. Fast jag måste medge jag har inte tränat in det jag ska säga i löftena. Man vill ju inte tappa bort sig.

Och visst borde vår tråd toppa listan!!

• lillamillan

Andie

Ja ta kontakt med den där fastern så att fotograen hör av sig snarast. Sånt vill man känna sig lugn över!
    Hon som lovade att fixa vår tårta har sltuat prata med mig helt nu....vi har pratat mycket tidigare om allt men nu svarar hon knappt.
    Jag skrev att vi fått hem den vita marsipanen, och när hon inte svarade skrev jag några dagar senare "Såg du messet om marsipanen?"
    "jag såg det" skrev hon bara. sen har hon inte skrivit mer.
    Det känns snart örsent att beställa på konditori, det är inte alltid det finns ställningar kvar till tårtorna.
    "hjälp"

Sen kom jag och tänka på ris....vi har inget hemma alls och beställa på nätet var väldigt dyrt.
    Hur gör ni andra?
    Bubblor hör sommaren till tycker jag.
    Ska vi fixa rosblad?
    Eller vad?
    Är vanligt ris ok trots allt?

En tll sak
    Hindersprövningen...
    är det 2 eller 1 papper prästen ska ha?
    Vi träffar prästen på onsdag.

puh...

• lillamillan

Ska prästen ha
    Intyg hindersprövning och
    intyg vigsel?
    Alltså båda papperna?

• Andie

lillamillan
    Jobbigt att tjejen som skulle hjälpa er med tårtan inte hör av sig. Har det kanske hänt nåt??

Och det här med ris. Jag såg i en tråd här på BT där en fotograf rekomenderade pälsocker eftersom det blir fint på bilder. Och det andra stora pluset är ju att socker smälter när det regnar och då inte är farligt för fåglarna.

Och du kan vara lugn prästen kommer säga vilka papper som den vill ha. Vi frågade vår vilka det var som hon ville ha och när vi visade vilka vi hade så sa hon vilket det var. Och då gav vi henne det redan då. Präster brukar ju som sagt veta plus att de har en lugnande effekt på ens nerver när det gäller sådana saker.

• lillamillan

Andie

Jag vet att inget allvarligt har hänt.
    Mer än att hon fått sluta med sin råttuppfödning för att hennes fru sagt stopp...
    Så hon lever o så men är kanske inte så uppåt.
    men då hon lovat att fixa vår tårta så kan hon väl inte komma i sista stund och säga "Nä jag vill inte"
    Hur ska vi då hinna?
    Kan man boka tårta sent?

Jag hoppas att jag får ett svar av henne idag.
    Hon gifte sig i aug så hon borde ju veta att det inte är kul om ngt går fel i slutet.

Pärlsocker?
    Det kostar ju nästan gratis!
    Du tror inte det är jätte hårt så att det gör ont då man blir träffad då?
    vi kanske får testa här ute på gården :P

• lillamillan

nä ja skrev fel...hon gifte sig i juli...men hon borde ju endå veta hur stressigt det kan vara

• lillamillan

Nu har vi inspekterat lokalen

Den är så ljus och neutral att det kommer att räcka med att ställa ut ljus och duka fint för att få det bra vilket känns bra.

Men min kära sambo som jobbat inom golvvård anmärkte på deras plastmatta där, en röd och brun historia som såg väldigt matt och tråkig ut.
    Han undrade om han kunde få boka upp torsdag, fredag och lördag (kommande veckan) och då skura upp den och bona golvet.
    Det fick han gärna göra, dom står för medelkostnad och sen blir lokalen gratis att hyra som tack för jobbet.
    Toppen!

Jag vill snart veta hur många vi kan räkna med i gästantal så att jag kan fixa med palcering och sånt. Men OSA går ju ut på Torsdag till veckan så snart borde jag ju veta.

:)

• Andie

lillamillan
    Visst borde hon veta hur stressigt det kan vara och att man inte vill att saker ska strula så här på sluttampen. Jag hoppas att du får svar av henne.
    Och det här med att boka/köpa tårta vet jag inget om... men jag tror att det går om man går till ett mindre bageri som kanske inte har så mycket. Googla och kolla upp det utifall att.

Och det här med pärlsocker tycker jag att du ska kolla upp. Och sen kan du ju berätta om det gjorde ont att få det på sig eller inte.

• lillamillan

Andie

Tårtmakaren svarar inte på mina msn mess...men hon pratar med en annan (som jag oxå pratar med) samtidigt som jag messar.
    Så Imorgon ska jag och mamma beställa ngn bröllopstårta om det går på ett kondis.
    Jag hoppas att det inte är försent.

haha får kolla hur mkt blåmärken man får av pärlsocker.
    Söt kommer man ju att bli iaf!

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3