• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • 6 okt 2007

Saffranin: Vi hittade dem på house hold. Med spiralrygg.

• Andie

Jag ser att det har hänt en hel del medans jag har varit borta på semester.. Ni har snackat frisyrer och ringar läste jag.
    Vi har köpt lite dekorationer medans vi var på semester som vi tänkt ha på honörsbordet. Sen gick jag igenom med min syster om saker som vi ska låna av henne samt hur stor tårta vi kan tänkas behöva. Jag tror vår tårta kommer bli en sorts hallon/choklad skapelse men jag tror inte vi kommer att ha ett överdrag på den utan kanske en god vanilj smörkräm.
    Och sen har jag köpt pälor eftersom jag kommer göra om min tiara i mer höstiga färger. Vi har även fått några osa:n men inte alls många...

malin&eric
    Tack för tipset... jag ska kolla upp den sidan med psalmer.

Saffranin
    Finns det en ny och en gamal psalm bok??
    Vart får man tag på de nya psalmerna? Kan man leta på nätet kanske?

• Saffranin

Andie

Trevligt att ha dig tillbaka i tråden!!

Tror den nya psalmboken är från 2000 då de ju redigerade hela bibeln. Jag hittade de nya psalmerna här på BT när jag kollade på "psalmsidor".

6 oktober 2007

House Hold? Finns de i Göteborg tro??

Har ni andra förslag på gästböcker föresten?

• Andie

Saffranin
    Tackar för tipset jag ska kolla upp här på BT om jag kan hitta några lämpliga länkar.

På tal om gästböcker. Jag vet att akademibokhandeln har lite olika varianter på sådana. Vi tyckte dock att de var lite tråkiga så vi har börjat göra vår egen. Det blir lite mer personligt och det var kul att hitta på frågor till den istället för de klassiska frågorna.
    Lycka till på din jakt.

• Saffranin

Andie

Hur ska ni göra gästboken? Tror Magnus blir galen om jag drar igång ett nytt stort projekt (han tycker att det är alldeles för mkt diskussion om detaljer redan), men jag har oxå tänkt tanken att göra egna.

• Andie

Saffranin
    Vi köpte ett spiralblock tog ur sidorna ur den och la i skrivaren. Sen gjorde min m2b allt i wordprogrammet. Skrev ut och sen satte vi in sidorna igen. Jag dekorerade framsidan med glittriga hjärtan som vi införskaffat.
    Det var ganska enkelt faktiskt...
    Det knepigaste var nog att få sidorna att komma rätt väg ur skrivaren.
    För oss tog det knappt en dag att fixa det.

• 6 okt 2007

Hej hopp!

Tänker ni ge er blivande någon form av morongåva? Och vad skulle det då vara?
    Jag behöver tips och ideér...

Ja må vara dum, men vad är en hemlig låda?

• Andie

6 okt 2007
    Vi vet inte om vi ska ge någon morgongåva. Det får man ju avväga lite eftersom jag hellre lägger lite mer pengar på ett hotell över natten än vad jag gör på en present. Men nåt litet kan man nog få ihop i alla fall

• Saffranin

6 okt 2007

Hade nog tänkt ge morgongåva, men vet inte riktigt vad. Har funderat på en tavla, men det blir kanske för dyrt?
    Annars ger nog många mer personliga, romantiska grejer typ egengjort fotoalbum el något. Själv hoppas jag på att få en klocka, kanske kan vara nåt för killen oxå?
    Secret Box är vad jag har förstått att ta sexiga lättklädda kort på sig själv hos fotograf och ge bort.

Andie

Det lät ju faktiskt ganska lätt! Får man fråga vilka frågor ni hade hittat på?
    Och hur gör man egentligen för att skriva ut på mindre papper än A4?

Annars sitter vi mest och försöker komma på smarta beskrivningar på våra gäster. har fått 70 ja nu av totalt 85 och osa är den 6:e. Känns som alla man verkligen vill ha där har tackat ja (mest några kusiner till Magnus som inte svarat än)

• Andie

Saffranin

Gästboken: mindre sidor än A4, då tipsar jag dig att ändra inställningarna på skrivaren. (vi har A4 för enkelhetens skull men vi har gjort så att två personer kan skriva på varje sida)
    Frågor till gästboken: namn,civilstatus,kommer ifrån,relation till brudparet,Beskriv bp med 3 ord,Vad gör bp om 6 år,Bevingade ord till bp,Dagen/kvällens höjdpunkt.
    (vi hittade dessa frågor och fler via BT)

Oj vad många o.s.a:n ni har fått! Vi har knappt fått 20 st. Känns b*js rent ut sagt.Men min m2b glömde säga att hela hans släkt lider av telefonskräck.Och när vi påpekar detta för hans mamma & pappa så skyller de på semestertider. Visst är det semestertider men har folk semester i 2 månader??
    Känns som att stämmningen runt vårt bröllop har blivit så tryckt eftersom vi vill att folk ska o.s.a.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3