• Cousin

Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...

Min kille vill inte avsluta kontakten med sin fd flickvän. Jag har bett honom att avsluta kontakten eftersom jag mår dåligt av det men han säger att han inte vill det för att hon har hjälp honom så mycket och han är så tacksam för det (+ att han har gjejer kvar hos henne). Jag kan förstå att han är tacksam för hennes hjälp osv och att han måste han någon form av kontakt tills han har fått hit sina gjejer (långt avstånd emellan)men därefter vill jag att kontakten upphör och att det är vi och vårt förhållande som han vill fokusera och satsa på. Dessutom säger han att han vill ringa emellanåt och höra hur hon mår eftersom hon har psykiska problem. Skulle jag då ha kontakt med mitt ex som är alkoholist för att höra hur det är med honom??? Det är klart att man undrar ibland och bryr sig men jag menar att när en relation är över, så är den över - och man bryter för att kunna satsa till 100% på något nytt utan några spökande ex. Jag vet inte alls vad jag ska göra. Jag älskar min kille men jag kan inte leva med ett spökande ex.

• Svar på tråden Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...
  • Aminda

Alla har vi olika åsikter om saker och ting och som tur är har jag och min man samma åsikt i den här frågan.

Min man har många kvinnliga vänner och jag har manliga men ett ex. har man haft en annan sorts relation med och jag tycker man ska undvika relationer som kan ge upphov till tankar och oro (notera KAN ge)
    Jag kvarhåller att det som är avslutat är avslutat!

• Sister of the Night

Ok, jag undrade bara.

• Misery

men bara för att kärleksrelationen är avslutad behöver ju inte vänskapen vara det?

• Sister of the Night

Så tänker jag också.

• Lilla Li

Ja precis - vänskapen kan ju bestå.

Och det här med att "undvika relationer som kan ge upphov till tankar och oro (notera KAN ge)" - det handlar ju som sagt, till syvende och sist, om ens egen osäkerhet. Är man inte osäker så blir man inte orolig.

• Aminda

Min åsikt är att om kärleksrelationen är avslutad så är även vänskapsrelationen det, men som sagt vi är alla olika.

• Misery

Aminda

jag tror alla förstått att det är så tu tycker, däremot vore det intressant att veta varför du resonerar på ett så definitivt sätt.

• Aminda

Jag har inget bättre svar än de jag redan nämnt men "beslutet" känns rätt i vår relation

• Sister of the Night

Ja precis, det är tydligt att du känner så! Och som tur är så delar ju du och din man denna uppfattning.

Men jag blir också nyfiken på _varför_ det är så finito med allt för att just _kärleken_ tagit slut.

• Sister of the Night

Ops, du hann före!

Svar på tråden Min pojkvän vill inte släppa sitt ex...