• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Jaha, då har vi äntligen fått lite svar från vår andra lokal som vi varit sugna på. Såhär ser det ut:

Personal: 334 kr/personal/h
    Två rätters: 310 kr/pers
    Buffé: 310 kr/pers
    Tre rätters: 360 kr/pers
    Vin: 120 kr/flaska (typiskt pris)

Dom dukar med vita linnédukar utan extra kostnad och dekorationer får man göra själv. Tårta fixar man även själv.
    Negativt är att man inte får ha levande musik eftersom grannarna klagat Det finns inte heller någon scen.

56 personer vid traditionellt U-bord eller 76 vid mindre bord.

Nu blev det svårt alltså... I den andra lokalen får vi inte plats med band/DJ/trubadur med det antalet gäster vi har nu och i den här lokalen får man inte ha det ens en gång Annars var det ju bra priser och så... Dock var det inte lika stort som jag trodde det skulle vara. Hmm, nu har jag ingen aning om vad vi ska göra och välja

• Pumpkin

Hoho? Var är alla idag?

• Pumpkin

drömbrud: Det var som sjutton!

• Pumpkin

Hej brudar! Nu har vi varit sådär läskigt hurtiga igen och gymmat i en timme. Börjar faktiskt känna mig starkare i armarna i alla fall

Anja & Anettan: Jakobsberg är JÄTTEfint - det är som en liten herrgård mitt inne i stan. Dock ser det mycket större ut utanpå än vad det verkligen är har jag insett nu, nog trodde jag att de tog mer än 76 personer Eftersom vi vill ha levande musik så får vi nog skippa Jakobsberg, men det som verkligen avgjorde saken är att man måste vara därifrån kl 1, vilket sambon berättade på vägen hem från gymmet nu ikväll. Klockan 1 liksom!? Då har ju festen knappt börjat
    Nej, vi får väl fundera lite mer kring det här, vi har ju som sagt en lokal bokad och så får vi väl se om vi hittar något annat eller kanske försöker krympa gästlistan lite...

Ingen pingvin: Härligt att det känns så bra i nya lägenheten! Det är så det ska vara
    Och kul att ni hittade så pass billiga vigselringar, det är ju verkligen aldrig fel

• Pumpkin

Mitziemoe: Visst är det irriterande!? Vart var det ni bodde?

Anettan: Ska ni båda ha nya ringar till vigseln?

madlin: Om 48 timmar är du fru ju

• Pumpkin

Anettan: Okej, då förstår jag. Här är det bara jag som ska ha en ring, min M2B tycker det räcker med den förlovningsringen han har + att han har sin Chalmersring på andra ringfingret så han tycker han glimmar tillräckligt

• Pumpkin

Mitziemoe: Har ni bestämt er för kyrka då?

stjärngudinnan: Nja, vi ska skriva om varje gäst, men jag tvivlar på att vi kommer att rimma faktiskt

madlin: Hehe, förstår det

• Pumpkin

Godmorgon brudar!

Anja: Ta och skicka in bekräftelsen bums så slipper du ju oroa dig!

Anettan: Men dina vänner kanske har inspiration till trycksakspyssel?
    Och det där med bordsplaceringen - man kan liksom köpa typ magneter och klistra på allas namn och sen sätta på kylskåpet - då kan man flytta runt hur man vill och hur många gånger som helst, tills det är perfekt Bra idé om man vill slippa sitta vid datorn och fixa.

sajber.pillan: Jag ska också göra en sån bordsplaceringsgrej

• Pumpkin

Anettan: Det var fint Kortdesign har ju bra priser också.
    Vilket datum var det ni skull gifta er?

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7